I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Promise ring även kallad Pre-engagement ring

Övrigt - Blandat

   

2010-01-01 16:48

Promise ring även kallad Pre-engagement ring

Så i Staterna finns de allså 3 ringar att ge , Pre-engagement ring ,Engagement ring
och sist Wedding ring . I mitt land finns även detta. (Central AM)

Min fråga är finns de något sånt här i sverige? eller är förlovningsring detsamma som promise ringen ? finns väl bara förlovningsring och vigselring här i Sverige ?

Anledningen till frågan är just att jag ska köpa en så kallad promise ring (vet att de finns att köpa här) Men hur vanligt är det att folk ger såna ringar?

Mina vänner har alla blivit lite små chockade och fått konstiga grimaser

"Ska du förlova dig nu, lev livet förfan"

Så vad säger man? När jag försökte förklara för mina okunniga vänner att de itne direkt var en förlovningsring utan en s.k promise ring så förstår dom inte skillnaden..

Men förlovningsringen Har ju tappat sin mening och att förlova sig betyder inte detsamma som förr (man friar,förlovar sig och gifter sig inom 1år)

Så förlovning funkar ungefär som en Promise ring nu för tiden? då de innebär enbart att man lovar varandra lojalitet osv . De betyder inte alls att man ska gifta sig.. Symbol för kärleken kort sagt..


Finns ingen riktig mening med texten ? Eller kanske finns de en 3e ring i Sverige?
Vad tycker ni om promise ringens ?