I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sälja livsmedel som gått ut i datum, vart går gränsen?

Övrigt - Blandat

   
DJ

2010-01-08 23:57

sälja livsmedel som gått ut i datum, vart går gränsen?

jag jobbar på en livsmedelsbutik i en relativt stor förort som helt har tappat allt vad kundservice och yrkesstolthet heter. vi har stenhårda krav på svinn etc etc. (svinn = varor som du är tvungen att slänga utav diverse orsaker)

detta har lätt till att vi sparar bröd som har 1 dags hållbarhet å säljer det dagen efter, vi sorterar lösviktsgodiset som hamnar i rännan och det som folk lämnar. vi grillar å säljer gammalt kött.

den här veckan har vi sålt kött som gick ut för 7 månader sen (har varit fryst och vacpackat), du dör inte av köttet men det är så frystorkat att det nästan är oätligt iaf.

jag har sån lust att gå till expressen eller ab å fixa en ny "köttfärsskandal" för jag tycker att det är vidrigt att vi lurar våra kunder. säljer jag något så vill jag vara 100% att det som kunden köper av mig är helt ok. så vart tycker ni som konsumenterar att gränsen går?

är jag fjantig så som mina chefer tycker (hur överlevde folk förr i tiden är ett vanligt argument) eller håller ni med mig?

"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"