Vad krävs?

Övrigt - Blandat

Vad krävs?

Är riktigt sugen på att börja fota lite mer seriöst och undrar vad ni skulle rekommendera för kamera och objektiv och så..

+ vad kallas objektivet som klarar av att fota som bilderna jag postade, vidvinkel? eller panorama som bilderna heter?

tack :)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Om du är relativt ny inom foto så skulle jag kunna rekomendera Nikons eller Canons systemkameror, väldigt bra med enkla menyer osv. Beror ju lite på vilken prisklass du tänkt dig, men jag skickar en en länk till en bra och prisvärd kamera Länk till http://www.pricerunner.se/pl/29-1257831/Digitalkameror/Nikon-D3000-Black-18-55mm-II-Lens-Kit-priser

Objektiv kan du till en början köra på det som följer med, och sedan köpa till något mer om du känner att det behövs. Objektivet du frågade om kallas för fish-eye.
prisklass?
SMÅLAND!
Panorama bilder kan man ta med vilket objektiv som helst. Du tar bara flera bilder som du sedan lägger ihop till 1 bild. Så alltså inte fish-eye objektiv, dock ger fish-eye objektiv en liknande effekt.

Canon, pentax & nikon alla har bra instegs kameror. sen beror det ju på vilken prisklass du vill köpa i..
 www.RekFoto.se

Sony är det inte heller något fel på, även om jag föredrar Nikon och Canon.
jhurdtasgbnbzmgzfr.