I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

6 äggulor.

Övrigt - Blandat

2010-01-10 20:12

6 äggulor.

jag har 6 äggulor. kan ni snälla hjälpa mig komma på saker jag kan göra med dom.

har 3 till om det behövs...gjort maränger så dit har äggvitorna åkt.

Amazighen will remember

2010-01-10 20:16
Bearnaisesås!!!
My heart lives in my vagina.

2010-01-10 20:17
En äggröra.
Intressepenisen hårdnar!
Producent

2010-01-10 20:21
ät dom råa och må bra?

2010-01-10 20:22
Äggtoddy
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Producent

2010-01-10 20:33

2010-01-10 21:28
chokladglass
http://www.kommandot.se/wp/

2010-01-10 21:38
gör pudding!
riv lite citronskal, släng det i lite varm mjölk.
blanda äggen med socker.
blanda ihop och lägg i ugnen, 40 minuter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-10 21:59
Konstigt P21

Fan gör du på ett forum om man inte ska få diskutera tips bland övriga användare? Hon eftersöker råd om vad hon ska göra med sina äggulor då hon (antagligen) vill höra folks personliga idéer. Inte läsa från någon sömnig jävla receptguide.

2010-01-10 22:03
gör som supernörd, verkar inte helt fel eller svårt

heltbortalen - Du förstår, han mår inte riktigt bra :)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2010-01-10 22:05
Enkel soppa med kyckling buljong, någon grönsak om du har hemma, till sisst rör du ner äggen i soppan för lite protein (blir små klumpar, har inger bättre ord)

Blir kanongott
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2010-01-10 22:08
lyckats gjort äggröra..men 3 hela ägg och bara 2 äggulor gick åt. sen så googlade jag som konstigt ville jag skulle göra..men hittade inge vidare intressant.
Amazighen will remember
Producent

2010-01-10 22:12
heltbortalen
haha vadå? att tipsa om recept är något man inte bör i såna här trådar? hon har hur mycket som helst där, vad vet du ifall hon uppskattar det eller inte?:(

naaw ghostface <3

2010-01-10 22:49
Glidmedel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Moderator

2010-01-10 23:08
prova hur många du klarar att svälja hela =)
//TW

2010-01-11 00:24
ta i åtanke att så många äggulor är vad som rekommenderas att äta under en veckas tid max pga det höga kolesterolvärdet. så inte det bästa att äta alla själv iaf...
Delam tange barat

2010-01-11 03:00
så ska det alltid komma in ett hälsofreak och förstöra hela grejen för alla.
Manager

2010-01-11 09:09
Är det inte så att kolesterolet som finns i äggulor inte kan plockas upp av kroppen utan passerar genom systemet utan att fucka upp något? Eller är det bara en myt som äggfrämjandet har hittat på?

Vilket fall, det är nice att blanda i ett par gulor i potatismos. Gör potatismos.
Redline!

2010-01-11 10:46
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-01-11 11:18
socials Jag är inget hälsofreak. Däremot tror jag på en viss balans för att kroppen ska må ok och det känns inte så balanserat att käka 9 äggulor på en-två dagar ungefär om man bör käka max 6 ägg (pga äggulan) i veckan. Skrev inte att hon inte skulle göra något med det, utan bara att äta så många ägg själv inte känns som det vettigaste.

Dr.Octagon Gällande all mat så plockar ju tarmen aldrig upp allting, men att den skulle plocka upp ingenting av kolesterolet från ägg låter ju inte särskilt logiskt.

Oh. Nu kom jag på något man kan göra med äggula. Pensla bullar! Funkar fint även utan äggvita.
Delam tange barat

2010-01-11 11:45
Släng dom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-11 14:53
glass!!!

du tar 3 av äggulornaoch ett helt ägg o vispar ihop dom med 100 g honung. sen tar vispar du 3d vispgrädde i som ska röras ihop med äggblandningen. (rör om med så få tag så möjligt annars sjunker grädden. sen in i frysen med plast över. 2 h i frysen har du världens godaste glass
Hej FRA!
Jag har ingenting att göra med al-Jihad, al-Fatah eller PKK. Jag har aldrig gjort Hadjdj eller tillverkat en bilbomb, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!
puss
Producent

2010-01-11 15:59
min-egen: och nått som gör att det blir smak på glassen...ska fan testa det där nån dag..Daimglass
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-01-11 19:54
Rachel:

Ägg innehåller mycket HDL-bundet kolesterol, vilket skyddar mot hjärtsjukdomar och sänker nivåerna av "dåligt" kolesterol. Ägg är nyttigt, och rekommendationerna om att begränsa intaget är från tiden då man trodde att det var kolesterol som kolesterol.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2010-01-11 19:56
Jag skulle också göra äggtoddy! Sprit, socker och ägg liksom, vad kan gå fel?

2010-01-12 16:12
fumez> det behövs faktist inte. glassen blir underbart god ändå. men jag ska testa att blanda in typ hallon eller något. för att testa något lite annorlunda.
Hej FRA!
Jag har ingenting att göra med al-Jihad, al-Fatah eller PKK. Jag har aldrig gjort Hadjdj eller tillverkat en bilbomb, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!
puss

2010-01-12 17:30
min-egen F25

Inge vanilj eller så då?

Amazigh F21

Vad gjorde du av äggen då?!?!?!?!?
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-01-12 22:16
psyko, jo, det är klart att man får ha i det om man vill, men det behövs inte.. man kan ringla över honung dock.. kanske ha lite bär eller nötter över, men inget som behövs.
Hej FRA!
puss

2010-01-12 22:49
Hur smakar glassen då typ?
prinsen i hundkostym.

2010-01-13 13:33
den smakar som en ledig sommardag när solen skiner.
Hej FRA!
puss
Moderator

2010-01-13 13:57
den smakar som en ledig sommardag när solen skiner.

Glass som smakar öl? Konstigt...
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-01-13 14:01
boogey ja du. det där vill jag gärna ha källa på, för jag hittar tusentals artiklar som strider mot det. det måste väl ända vara förtäring av ägg inom rimliga mängder du talar om?
Delam tange barat

2010-01-13 15:02
Glass som smakar öl? Konstigt...

lol
prinsen i hundkostym.

2010-01-13 19:34
jag gjorde äggröra på 3 ägg och 2 gulor..men den blev äcklig...sen kastade jag resten av äggen..fanns verkligen inget jag kunde komma på.
Amazighen will remember

2010-01-13 21:14
Majonäs är ju det självklara svaret!!!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2010-01-13 21:24
Rachel: Mja, plockade infon rakt ur huvudet, men bara för en snabb check att jag inte är helt ute att snurra så här kanske: Länk till http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=26050&PreView=

Kolla lite på LDL-kolesterol och HDL-kolesterol.

Sen ska jag inte säga att någon expert, jag vet faktiskt inte vad som händer om man smäller i sig sjuka mängder med ägg, men jag kan nog våga mig på att säga att 6 ägg en enstaka gång inte är farligt på något vis.

2010-01-13 22:25
kaptenen> hehe, öl kanske det inte smakar, utan mest känslan kanske.
Hej FRA!
puss