Resetips sökes! (Inom Europa)

Övrigt - Blandat

Resetips sökes! (Inom Europa)

Tjo! ..jag och några vänner har planer att åka någonstans i Europa under påsken, men vi vet inte riktigt vart vi vill åka

de krav vi har är:

1. relativt billigt, både i landet och att ta sig till landet
2. så pass varmt så man åtminstone kan ha jeans + t-shirt ute
3. billig öl (!!!)
4....helst ska det finnas lite av varje..dvs litegrann att se på, men samtidigt kunna gå ut och kröka hårt någon kväll också :)

JKIBMM
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Har ni några tips på resor som passar dessa kriterium? tack i förhand!
JKIBMM
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu
jag säger bara PRAG

inte lika billigt som förr men perfekt om man går efter dina kriterier

har varit där vid påsk ett antal gånger och det är vanligtvis mycket trevligt väder, bäst öl i världen, sjukt mycket att se plus en sjukt soft stämning i hela staden.. om man inte måste ha playa och värsta värmen så är det grymt
Mabuhay!
om inte malta gått över till euro kan jag tänka mig att det är rätt överkomligt där. har ingen koll på hur klimatet är så här års, men det är ju rätt bra läge. och bor man på vandrarhem, samt inte är så kräsen vad gäller flyget ner går det att komma billigt undan. det fick dock inte så många sandstränder på malta, i städerna är det främst klippstränder som gäller, och när jag var där, för iofs rätt många år sen, var det inte direkt handikappvänligt.
amsterdam

Malta är nice... Jag är där nu och njuter som fan. Bra uteliv, två bärs för 25 kronor på krogen typ. På dagarna är det mellan 15-20 grader här just nu.

Priserna är typ samma som i sverige, kanske lite dyrare på vissa saker och billigare på sprit och sånt.

Man payar med euro här nere nu. Buss kostar typ 5 kronor nästan över hela ön. Taxi är typ samma priser som sverige, lite billigare.
Människorna är trevliga, boende är hyfsat billigt-