I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intensivkurs Eller Vanliga Körlektioner??

Övrigt - Blandat

2010-01-13 23:17

Intensivkurs Eller Vanliga Körlektioner??

Tjena, jo det e såhär att jag håller på och ska ta mitt körkort, har övnings kört bara lite grann hemma, för han som jag övnings kör med har aldrig tid att köra, så jag undrar vad som lönar sig för mig att göra, har tänkt på intensiv kurs, men har hört att det är så "stressigt" för allt ska gå så snabbt, och jag har ju inte kört så jätte mycket heller, så vad borde jag göra? Ta intensiv kurs eller ta vanliga körlektioner?
Blir skit glad om nån svarar.
/Richard

2010-01-13 23:20
Min kompis hade 20 körlektioner på 10 dagar eller nåt sånt och klarade både teoriprovet och "körprovet". Han kunde INGENTING innan han tog intensiv kursen.
Så för honom för det till stor hjälp.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-01-13 23:28
får man värkligen så många körlektioner? Eller beror det på vart man åker? När man övningskör på nått ställe man aldrig har varit innan, hur vet man vart man ska åka och så? Säger dom typ vilka skyltar man ska följa o så?

ps. hade han aldrig kört bil innan kursen?

Takk för svar

2010-01-14 09:00
jag fick möjligheten att köra mycket med hjälp av päronen så jag behövde 2 körlektioner sen var det klart....

polaren som inte hade kört någonting alls orkade inte vänta å tog en intensivkurs...han tyckte det var piece of cake...så är du inte helt bakom flötet så är det hur lugnt som helst...

det kostar ju desto mer på intensiv kursen dock..(för det mesta)
tut!

2010-01-14 09:01
och ja dom säger åt dig vart du ska köra ifall du inte hittar...
tut!

2010-01-14 13:17
Ok takk för svaret :)

2010-01-14 15:07
Fördelen med intensivkursen är att du få göra bort allt på en gång, men det krävs en jävla disciplin för att klara det. Du måste nog spendera minst tre timmar om dan framför teorin. Då det gäller körningen så är det upp till dig om du kan lära dig allt, det handlar inte hur du växlar eller så utan hur du som förare tänker och använder sunt förnuft.

2010-01-14 15:10
Ok, har nu bokat tid för intensiv kurs den 25 januari, bokade 2 veckor, det blir 32 körlektioner, det borde väl räcka? Uppe i Karlsborg är det ifall nån har varit där.

2010-01-14 15:30
jag vill inte dryga mig meeeen

om inte 32 st skulle räcka för dig så ska du nog hålla dig till cykel resten av livet.
vi är överallt!

2010-01-14 15:58
32 stycken lektioner är väl ganska överdrivet ? Jag har för mig att jag tog 10-12 lektioner eller liknande, och jag hade inte kört så mycket alls innan det.
Vila i frid Daniel ! 091030
Rappare

2010-01-14 16:26
Jag tog intensivkurs nu i somras, 10 lektioner hade jag och under 2 veckor var jag där varje dag från 8-16 och fick körkortet efter 2 veckor! :)
Så det lönar sig med intensiv om man har tid att vara där varje dag
www.youtube.com/ajdiin91

2010-01-14 17:01
Jag gjorde också intensivkurs i 2 veckor.
Jag hade åkt en hel del hemma innan men det slutar ändå på typ 20 lektioner (företaget vill ju tjäna pengar). Någon vecka senare skrev jag teori och klarade men fick vänta typ 1 månad på uppkörning pga av kö, så det är inte säkert att du faktiskt har körkort efter 2 veckor.
Jag vet inte om jag skulle rekomendera det faktiskt då mycket stressas igenom i dessa veckor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-14 19:35
takk för alla svar.

Det är 32 lektioner, fast 30 , per lektion, alltså inte 45 min -1 timma som det brukar vara, men om det räcker med en vecka 16 kör lektioner så skiter jag ju i att gå två veckor :P

2010-01-14 21:16
Får jag låna tråden lite?

Någon som har tips om bra körskolor i Stockholms innerstad? Gärna på söder som kanske inte är den dyraste skolan i landet heller.