I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Går fack- och Akasseavgiften till kronofogden vid utebliven betalning?

Övrigt - Blandat

   

2010-01-28 13:29

Går fack- och Akasseavgiften till kronofogden vid utebliven betalning?

Jag har fan inte råd att betala fackavgiften längre. Ringde och begärde utträde och har fått hem ett papper som jag ska fylla i och skicka tillbaka.
Fick även reda på att det är två månaders uppsägningstid (jag trodde i min enfald att facket var till för oss arbetstagare och inte att vi arbetstagare var till för facket). Jag undrar då om jag kan skita i att betala avgiften helt enkelt?


Jag har betalat för januari (kostar fan runt 300 i månaden tror jag att vara med i facket trots att man bara studerar. Men fackpamparna ska ju ha lön...)
Från och med februari kommer jag betala Kommunals A-kasseavgift vilket gör att det inte kommer bli något glapp i A-kassan.
Frågan lyder:
Kan jag skita i att betala till IF Metall från och med februari eller skickar dom medlemsavgiften och akassan till Kronofogden då?

Nästa fackförbund blir nog SAC alltså. IF Metall är iaf jävligt dryga att ha att göra med.