I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Forsla djur från land till land

Övrigt - Blandat

2010-01-28 18:12

Forsla djur från land till land

Jo det är såhär att jag ska flytta med min katt till Marocko. Och för 1-2 månader sen såg jag ett bra företag som flyger djuren vart man vill åt en.

Men jag har googlat och googlat och kan inte hitta hemsidan.

Om ni vet något bra företag. Så att jag slipper sitta och hålla koll på både katten och bagaget samtidigt. Så snälla hjälp mig.

Alltså kan ni hjälpa mig hitta företag som flyger djur från Sverige till Marocko.

Gärna flera förslag

jag har testat googla på flyga med djur och resa med djur. men hittar inget. bara tips men inte det där företaget jag såg förut

Amazighen will remember

2010-01-28 18:16
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2010-01-28 18:19
jag ska sverige till marocko..det där var BARA usa.
Amazighen will remember

2010-01-28 18:36

2010-01-28 18:39
där var det ju inga företag.

jag ville ju inte ha regler på att resa med djur. FÖRETAG som flyger djur
Amazighen will remember

2010-01-28 18:42
Toastare

2010-01-28 19:50
Alltså det bästa är ju om du flyger med katten själv. Det du tänker på är ett brittiskt företag som har hand om brittiska djur, plus fixar med karantän och dylikt.

Kolla upp vad som gäller för regler för införsel av katt till Marocko och om du vill ta tillbaka den någon gång. Är det en utekatt, så skulle jag låta den stanna i Sverige..
Jag skyller allt på Emma!

2010-01-28 23:27
alltså.

jag vet om reglerna. jag har passet och allting till katten. och jag ska ju flytta dit och INTE ta katten hem igen..

FÖRETAGETS hemsida som jag såg flög från sverige OCKSÅ...fastän hela hemsidan var på engelska.

SNÄLLA inge mer tips om regler och vidare. det är FÖRETAGET och inget annat jag vill åt.

men men.

Fidelis hemsida hade INGET svenskt företag där.
Amazighen will remember
Toastare

2010-02-03 01:04
Får jag fråga varför du då inte flyger med den själv då det är enklast?

Och tänk på att du är 21 år, mycket kan hända..

2010-02-03 01:21
jag vill inte flyga själv med han för om jag får han flygen själv. då kan jag flyga till marocko med ving. och då behöver inte betala så mycket för övervikt. och jag behöver den där övervikten.

om jag tar med han så kan jag max ha 20 kg. och utan kläder. med alla saker jag behöver där nere. så är jag redan uppe i 15 kg.

inge mycket händer i mitt liv. tro mig. detta är inget som jag kommer ångra eller komma tillbaka till sverige på.

Amazighen will remember

2010-02-03 11:07
Kontakta resföretaget/flygbolaget du flyger iväg med och fråga dem på tips, alternativt Arlanda eller något. De lär ha uppgifter till det du efterfrågar. Good luck!
Est. 1984

2010-02-03 15:41
Var det inte du som skrev en tråd om att kronofogden skulle göra en utmätning nyss?
Jävligt läckert att fly landet för det :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-03 19:12
då kan jag flyga till marocko med ving. och då behöver inte betala så mycket för övervikt.

Men då behöver du ju betala för kattflyget istället? Lär ju knappast vara gratis. För att inte tala om sjukt stressande för katten att åka utan dig.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-02-03 19:19
Lämna kattstackaren i Sverige istället, man vet ju hur en katt blir av att åka bil bara, tänk dig då timme efter timme ensam i en låda i ett brummande lastutrymme och smärtsamma tryckskillnader som knäpper i öronen.
Intressepenisen hårdnar!

2010-02-03 19:27
smärtsamma tryckskillnader?

på varenda flygföretagssida så står det att trycket i lastutrymmet är EXAKT samma som i kabinen. temperaturen med.

refused. jag betalar gärna för kattflyget. men om jag ska resa med katten så kan jag inte ta billig övervikt.

medans om jag reser utan katten så kan jag få med MYCKET mer grejer.

och att lämna katten i sverige är det sista jag gör. han är mitt liv. om jag inte har pengar och får en hundring så är det mat till han jag köper först.

skulle det krisa sig så skulle jag t.om hugga av en del av mig själv och tillaga bara för att han ska få mat.
Amazighen will remember

2010-02-03 19:28
jag riskerar lätt mitt liv för ett djur. men inte för en människa.
Amazighen will remember

2010-02-03 19:44
smärtsamma tryckskillnader?

på varenda flygföretagssida så står det att trycket i lastutrymmet är EXAKT samma som i kabinen. temperaturen med.

Jag vet inte om du flugit någon gång men framförallt start och landning är inte alltid helt smärtfria när det gäller hörselgångarna. Just sayin'! Jag kan bara utgå från min egen katt och han hade nog blivit som förbytt efter en sådan där resa, kissa i lådan och grejer när han blir rädd o.s.v., men det är klart att du ska försöka få han med dig på något vis, man vill inte lämna kompisen sådär, men det kan säkert bli en väldigt otrevlig dag så som en katt upplever saker och ting.

Sen så skulle jag inte riskera mitt liv för vilket djur som helst framför en människa, däremot min egen katt, annars är man lite vrickad kan jag tycka.
Intressepenisen hårdnar!

2010-02-03 20:51
jag vet att min katt älskar mig och kan inte leva utan mig. han fick bo 2 månader hos min mamma. då blev han som en zombie. i princip satt på en och samma plats till jag kom tillbaka.

en annan gång reste jag till stockholm och han fick vara kvar i lägenheten. men en vän kom över varje dag och gjorde honom sällskap. men han vägrade äta tills jag kom hem efter 6 dagar. men direkt jag kom hem gick han till matskålen.

och han skyddar mig med sitt egna liv. om någon kommer nära mig i lägenheten så biter han dom och river dom. HÅRT. alla brukar gå härifrån med blödande sår. men mig så är han värsta snuttegrisen med.

sen så är ju grejen att jag inte kan lämna honom för att han är den sista i den här kattfamiljen i min familjs ägo. vi har haft hans mamma, mormor, gammelmormor, mormors mormor and so on kanske 9 generationer. och denna parvel är den sista. och han är kastrerad.

He´s the one and only.
Amazighen will remember
Producent

2010-02-03 23:05
SNÄLLA inge mer tips om regler och vidare. det är FÖRETAGET och inget annat jag vill åt.

hört talas om... vad fan hette det nu?... hm, google?!
Toastare

2010-02-04 01:19
Amazigh, men du inser väl att en anordnad transport för din katt kommer kosta mer än din övervikt. Tror du det är mest populärt med övervikt på ett charterplan eller ett reguljärt flyg?

När du skickar din katt själv på ett flyg kommer han flyga i en isolerad del av lastrummet, själv i en bur, i mörker, med andra djur. Vet du hur mycket det kan skrämma ett djur?
Manager

2010-02-04 05:26
Du skulle hugga av en del av dig själv och mata till katten om du var pank men du vill spara in några kronor på att låta katten flyga själv och riskera men för livet så du kan ta med dig lite mer saker?

Vilken intressant logik du använder dig utav.
Redline!