Klippa in objekt i PS

Övrigt - Blandat

Klippa in objekt i PS

Hur gör ni om ni tex har två bilder, en med en kanin på en äng och en annan landskapsbild. Ni vill sedan flytta kaninen till er landskapsbild. Hur går ni tillväga?

Är det bara klippa och klistra? Speciella tekniker? Använder ni "maskar"?

Håller på att öva på detta, kan få det att se "okej" ut, ibland går det till och med toppen. Men jag krånglar till det väldigt mycket tror jag, så tips vore grrrreat!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
ja, jag skulle fan också vilja få till det där ännu bättre. får problem med hur jag ska lura ut konturerna på bästa sätt. förstår ju i teorin hur man gör och precis som du får jag till det helt okej men det vore ju sweet att få till det awesome - utan att komplicera det allt för mycket.
you killed the part of me that cares.
Jag brukar använda Extract filtret, vilket suger.. Sen suddar jag och och fixar längst med kanterna.

Annars kan man ju använda Color Range. Sedan sudda och putsa med Burn-toolet.

Så brukar jag göra i alla fall, beroende på vad som ska bort.

Gör folk likadant?
Hmm... vad är det där color range för något? och burn-tool? vadfan har jag missat egentligen? tell me more!
you killed the part of me that cares.
Jag är ju ingen master som använder PS jättebra men jag om jag ska klippa ut/frilägga något så kör jag helst med pentool. Sedan skapar jag en bana och ger den lite "ludd"(glömt vad det heter), typ 2-4px kanske för att få lite mjukare kanter. Är man van vid pentool ifrån illustrator så går det jävligt snabbt och smidigt.

Men ja det viktigaste för att få det att se bra ut är ju ljuset och ibland är det omöjligt.
Forumssignatur...<br>
Förlåt inte en bana, utan jag väljer make selection under pathfliken som gör om banan till en markering.
Forumssignatur...<br>
Moderator

2010-02-11 14:09
jag kör lägger på en lagermask.

Sen målar man vitt eller svart för att lägga till eller ta bort.. Eller så kör jag lassogrejen, zoomar in, och klickar runt hela bilden. Sen fyller eller deletar markeringen på lagermasken.

Det är nog det sistnämnda jag använt mig mest av..

Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Ja lagermaskar använder jag ibland med.