Tipps på semesterort

Övrigt - Blandat

Tipps på semesterort

Tipps på semesterort

Tjena!

Jag & en polare fyller år samtidigt i april och vi fick idén om att dra iväg på en veckas semester.. Frågan e var... Tanken e att det ska va en solsemester typ. Det ska solas badas festas osv.. typisk charterstyle.. Själv har jag rest runt mycket i de flesta europeiska länderna men trotts det har jag noll idéer nu vart vi ska hän. Tyvärr ere ju så att de råder off-season nästan överallt i Europa i månaden april, tyvärr.

Har ni några spontana idéer? Bara o droppa...

MVH

(Inlägget ändrat av Rachel 2010-02-10 00:47:40)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
marocko agadir.
Amazighen will remember
marocko e la inte europa ?
men södra europa e la gött, nice kanske ? bulgarien ?
www.code26.com grafik och konst.
Amazigh F21

Marocko får bli nå annan gång hehe. tnx anyway.

Code26

Södra europa läre ju bli...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
han sa ju inte att han ville till europa. han sa bara att de flesta europeiska länder var off-season
Amazighen will remember
då e la egyptien fint så års.
egypten är mysigt. bra dykvatten också.

//Yde - rödahave'
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
och pyramider !
Jag vill åka till Cap Verde eller Gambia. Kanske inte fett party, men kul att se något annat!
Skivsamlare

2010-02-10 00:12
medoria: hehe gambia är inte mkt att ha.. två polare var nyligen där och de vågade knappt gå ut på gatan eftersom läskigt folk började slita o dra i dom.. på deras hotell hade dom dessutom lösa apor som sprang runt och våldtog katter... hmpff.... ne men om man vill åka iväg för relax och solsemester så är det ett ok alternativ.. men finns inte direkt något att se/uppleva.
Tack för era inlägg.. mer tipps... gärna Europa, har för mig att polarn e lite bekväm av sig,, he he
Emma/krossad_anka... Du är rätt trångsynt va? Inget personligt eller så , eller jo kanske.. Ska du inte skaffa lite kött på benen innan du målar upp ett vackert land som ett våldtäcktsslumm? Hörde även att du hänger med gambianer så det låter
väldigt märkligt att dom skulle sagt något liknande till dig? pinsamt...

men här kommer lite fakta som du kanske skulle kunna vara intresserad av

I sverige springer det råttor bland dagisbarnen
Länk till http://www.dt.se/nyheter/alvdalen/article529998.ece

Sverige leder våldtäktsstatisken i hela EU, och det finns gott om länder i hela EU som har fler invandrare än sverige så skyll inte på det! länk och källa
och med män som hagamannen är det offentligt bevisat att även svenskar deltar i det hela även om det samtidigt finns gott om invandrare som ockå sysslar med sånt. tjejerna är enligt många undersäkningar rädda för att själva gå ut om nätterna

Länk till http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=2797023

Kongo vs Sverige i våldtäktsstatistik
Enligt Sveriges Radio P1 Ekot den 31 juli 2009 har 200.000 kvinnor våldtagits i en väpnad konflikt i Kongo under åren 1996-2009, alltså på 13 år.
I Sverige anmäls ca 5.000 våldtäkter om året, enligt SvD den 27 april 2009. Det skulle bli 65.000 kvinnor våldtagna på 13 år. I Sverige är folkmängden 9 miljoner och i Kongo 62 miljoner. Om Sverige haft en lika stor befolkning som Kongo skulle de i jämförelse bli ca 447.200 kvinnor våldtagna i Sverige på 13 år.

vilket är värst råttor som springer runt och biter dagisbarn och en våldtagen kvinna var sjätte timma i snitt eller apor som våldtar katter och folk som drar i en.

trevlig resa för resterande
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Skivsamlare

2010-02-10 13:03
Joel. Vi har ingenting att säga varandra. Passar INTE att du kommer och skriver en massa till mig i en tråd på whoa. Adjö.
Skivsamlare

2010-02-10 13:19
Är väl lika bra att jag passar på att förklara mig till er alla andra när jag ändå är igång: Är inte meningen att ni ska tolka min kommentar som att jag vill svartmåla landet eller dess folk. Notera att jag faktiskt skrev; "ne men om man vill åka iväg för relax och solsemester så är det ett ok alternativ". Och att jag skrev att det inte finns så mkt att uppleva så ja, mina vänner berättade att det enda museum dom hade var en liten hydda lika "stor" som en lägenhetsetta. Säkert har dom mer att erbjuda, som dess natur. Men enligt dom var inte landet så mkt mer att ha om man är ute efter mer än just bad & sol. Sen berättade jag vad DOM hade upplevt. Ni av NÅGON är ju jävligt trångsynta om ni tar min kommentar personligt och reagerar på vad mina vänner sagt till mig. SUCK.
ne men auro har rätt fö att ditt påstående är som att om man tar lappland som exempel, där bor det i majoritet samer och lappland utgör mer än en 1/ 4 del av sveriges yta då visa bilder som dessa länkar från lappland och sen säga att det här är sverige då det är nog ett ganska välkänt faktum att en klar majoritet av Sveriges befolkning bor i städer och söder om lappland. Tror nog inte nån i här inne lever som de här och anser inte heller att det är nåt fel på deras levnadssätt heller men det skiljer sig uppenbart från övriga samhället och trots att detta sker över en stor del av Sveriges geografi så är det ändå en minoritet som lever så.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00141/RESA-08s33-lappland_141483w.jpg

http://www.sverigeturism.se/smorgasbord/smorgasbord/image/landskap/vasterbotten/pilka.jpg

hmm andra saker än att sola i i gambia och vara på stränderna.
varsegod

1) Man kan åka till james island och se historiska ruiner och fort från t.ex. slaveriet eller kunta kinte´s hemby,

2)om man är kulturell intresserad så finns det gott om olika stammar med diverse kulturer och maträtter,som kan vara nytt att smaka på äta frukter som inte ens finns på den svenska marknaden eller så som t.ex. baoba .eller annars se nya danstilar och uppleva ny musik, se instrument som t.ex. koran som är en afrikansk gittar och se folk spela den eller lära sig det och andra saker som trummor,

3) man kan se på konserter eller den afrikanaska brottningen som skiljer sig från den europeiska och uppleva det om man är kampsportsintresserad

4) är man reggaeintresserad kan man gå till rastagarden eller andra platser och få se och lära sig en hel del om det och ja lite mera ahahahahahahah!

5) Man kan gå på magi-shower och få uppleva och se magi live öppet liksom mitt på gatan osv

6) gatufester eller blockparty´s för den som gillar det

7) Sen akn man om man är djurintresserad antingen gå på zoo men det kan man här isverige med så inget märkvärdigt men man kan åka runt emd en safari guide och se djuren live i skogen som dem lever eller om man är äkta fantasi eller för det mystiska undersöka kring det västafrikanska odjuret ninki nanka som är ett mytomspunnet djur som finns i gambia och kan liknas vid lochness odjuret nåt som enj del säger sig ha sett men ingen vet liksom finns inga konkreta bevis men det är ändå spännande

8) här har du en länk på den där lilla hyddan som skulle vara ett museum ja du det ser väldigt mycket ut som en hydda! eller as a matter of fact det är en länk till alla museum i gambia

http://www.ncac.gm/museums.html

med den här länken till en objektiv och allmänt erkänd faktasida och bilder som visar att det där museumet som du snackar om inte ens existerar tror jag att det är bevisat för alla att du ljuger en hel del och om du har den källan snälla erkänn nu att du ljuger för det är ganska uppenbart med de här länkarna att det där museumet inte finns ge dig! dit jag vill komma är dina kompisar ja dem kanske kan utala sig men du om du aldrig vart där är fel person att uttala dig asså för att du hört nåt!

ja du kanske inte mena nåt illa så men sättet som du lägge rupp din mening på så låter det som ett faktabaserat påstående och som att så är det! och det är som att nån skulle vara i linköping och se till exmepel Al qaida han den där blatten med en massa skägg och säga till sin kompis i sthlm det och så sitter han på ett internet forum och spyr ur sig a i linköping så fuinns det historiska sevärdheter som domkyrkan i gotisk stil eller vadstena kloster osv men människorna går runt med fett mycket skägg och tigger cigg på stan för att det finns en person som gör så, eller att jag säger svenska tjejer/linköpings tjejer är slampor för att jag var på krogen i helgen och en tjej tog mig på skrevet som jag inte kände bara så där! så åk inte till linköping för tjejerna där är slampor