I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mörda någon?

Övrigt - Blandat

2010-02-11 03:58

Mörda någon?

Har 2 udda fråga och ställa folk..

1: Om ni vet med 110% säkerhet att ni skulle kunna komma undan med ett mord.. Skulle ni då gjort det?

2: Om ni visste ni kunde åka fast men endå mördade någon med vilket vapen/undanröjande av bevis hade ni valt då?
---

Mina svar:
fråga 1: Vågar jag inte riktigt svara på, hoppas dock jag skulle tackat nej.

Fråga 2: Jag skulle valt och söva ner personen med något medel som gör de total paralyserade och inte skulle kunna känna smärta, Sovandes. Sedan fräta upp kroppen på avlägsen plats med ett fungerande avlopp i ett badkar..

DETTA KANSKE LÅTER JÄTTESJUKT, MEN JAG LOVAR ER ATT NÅGON HÄR INNE HAR OCKSÅ TÄNKT PÅ DET PERFEKTA MORDET!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-02-11 04:10
1. Nej.
2. Med en smörkniv i trä sen hade jag lagt personen på min grannes gräsmatta och plingat på.
One Day.

2010-02-11 05:34
Din tråd var ju inte så jävla rolig heller. Klart som fan en funtad människa inte skulle mörda någon utan anledning även om man "kommer undan med det" ?

Eh, jo.

Jag skulle lätt göra det om jag kom undan med det. Vilket sätt jag skulle göra det på har jag ingen aning om. Säkert nått blodigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-11 06:36
Mer i detalj tack!

2010-02-11 08:38
Hugg en istapp i skallen på någon, och kasta istappen i vattnet, så smälter bevisen bort :)
 Vi är alla misstänkta

2010-02-11 09:17
Mordet: valfritt, men helst så lite blod som möjligt bör lämna kroppen.

Sen kommer det viktigaste, nämligen undanröjningen.
Jag hade tagit mig låååågnt ut i en öde skog, ett badkar fyllt med någon slags olja/kemikalie som brinner jävligt bra och som blir riktigt riktigt varmt.
Först slår man ut alla tänder eftersom dessa inte går att enda upp. Kroppen delar man upp i exempelvis 4 delar och sen eldar så allt försvinner. Kvar i badkaret är nu bara ben.
Benen och tänderna maler man sönder till pulver och heller ut å lite olika ställen.

Sen gör man sig av med badkaret eller städar upp ordentligt efter sig.

Typ nått sånt.
Är ju tack och lov ingen expert på ämnet så det kan säkert finnas brister i min idé.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Graffare

2010-02-11 09:18
Jag hade eldat upp mitt offer :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Manager

2010-02-11 11:59
1. Alla empiriska upplevelser är väl bra?

2. Den är klurig. Det känns som att de flesta som torskar gör det pga att de synts i någon övervakningskamera, köpt något med ett kontokort eller något liknande som har med det moderna samhället att göra. Så länge man ser till att inget kan binda en till kroppen (kroppsvätskor, hårstrån etc.) så verkar det inte spela så stor roll hur man gör det. Jag menar, bränna, dumpa i vattnet, gräva ner, hacka upp, upplösa i syra etc. har alla sina för- och nackdelar och så länge man kan göra det i hemlighet (alltså t.ex. utan att fastna i nån kamera när man tankar bilen med liket i bagageluckan) så är risken för torsk rätt liten. Ja, om man inte har kopplingar till den döde och snuten kommer och ställer frågor och man inte kan ljuga sig ur såklart.

Sen att fräta upp någon i syra i ett badkar är inte att rekommendera. Kolla på andra avsnittet av Breaking Bad :D
Redline!

2010-02-11 12:27
1. Mycket troligt, beror på många faktorer runt om.

2. Jag skulle nog ta med mig personen till något ställe där jag kunde elda upp kroppen i lugn och ro, sen döda den och sen slänga askan i en sjö.
Skulle nog passa på att umgås med personen lite innan jag döda den, eller så om jag ändrar mig under processen får han leva.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Rappare

2010-02-11 12:29
ska du elda upp kroppen & sen döda den?
tror nog personen i fråga dör då när du eldar.
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2010-02-11 12:42
nä, jag skulle ta med honom dit först. sen döda, sen elda.. Vafan tror du?
prinsen i hundkostym.

2010-02-11 13:43
skulle gräva ner han i en kista full med råttor som får äta upp han levande / han dör av svält. om ja kom undan me de

2010-02-11 14:01
1.ja

2. eftersom jag snart bor i marocko. så slå nått hårt i huvet på personen och gräva ner personen i sand under dagtid.

=)
Amazighen will remember

2010-02-11 14:02
eller ge sömntablett och köra dom till nått ställe i ölnen som är svårt att hitta tillbaka. och gräva ner dom. så att om dom lever när dom vaknar. så dör dom pga solen. och kan inte skylla på mig.
Amazighen will remember

2010-02-11 14:14
ölnen

lät som en gemytligt ställe :)
prinsen i hundkostym.
Producent

2010-02-11 14:21
1. Yes

2. skulle satt en kula i skallen på personen sen skulle jag lagt ner kroppen i syra med vapnet så det skulle smälta bort...hällt ut det i havet efter mordet va avklarat, eller lägga cement runt fötterna..åkt ut mitt på havet o dumpat
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-02-11 14:57
Har du ett gun Fumez?

Vilken syra och hur skulle du få tag på den?

--

Ingen som skulle göra som Richard "the iceman" Kuklinski och frysa ner kroppen efter mordet, sen några månader senare dumpa det någonstans?

det förvirrar dödsögonblicket såpass att det blir ju grymt svårt att spåra mördaren sen.
prinsen i hundkostym.

2010-02-11 14:59
1. Inte någon radhus pappa direkt, men gärna någon som förtjänar det eller som jag vill ska dö ändå.

2. Om det är i vrede skulle jag nog helt enkelt slå och sparka tills personen dör och lämna honom på platsen han dör på, inte så bra om man tänker på bevis och sådant dock men det hade känts bäst.

Annars tycker jag handgranater är underskattat... högt ska det smälla iaf, precisions-mord är för bögar och annat löst folk.
Rock out with your cock out!
Producent

2010-02-11 15:20
psyko_slusk : nope..inte så svårt o fixa direkt..Är inte så insatt vilket syra men det kan inte heller va så svårt o styra upp. Har man väl gjort det vilken syra man ska ha så får man börja planera hur man ska få tag i den...

2010-02-11 15:23
Fumez

Nä.. iofs inte så svårt att fixa gun, beror på hur länge man planerar mordet iofs :)

Men syra är visst svårt, det är inte lätt att fixa ett badkar med någon syra som smälter ben snabbt..
prinsen i hundkostym.
Rappare

2010-02-11 15:27
Fråga 1: Svaret är simpelt. Nej, rakt av. Jag skulle aldrig kunna leva med mig själv ifall jag hade tagit någons liv.

Fråga 2: Jag skulle inte göra ett skit med kroppen. Låta den ligga där jag mördade han/hon och sedan ringa polisen och förklara vad jag gjort. Jag tar hellre självmord med ett gott samvete.
Wurrup?
Producent

2010-02-11 15:31
man får skaffa nån fet lastbil eller va dom nu frakter just "sån" syra...=)

2010-02-11 16:14
Förutsatt att du inte känner offret och bor på ett helt främmande ställe är det i princip omöjligt att få fast dig. De flesta "nöjesmördarna" åker inte fast förrän handlingar börjar bli repetiva och utredare kan läsa mönster, skulle du bara vissla förbi på en motorväg och stanna i en by, skjuta någon i pallet på random utan vittnen sen brumma vidare så är du i princip home free.
mama said knock you out

2010-02-11 16:51
Bra svar på alla.. Har dock inte hört det "riktiga utplanerade" mordet än..

Gilla idén med råttor och kista, de lät jävligt brutalt bara.
Tror dock han skulle dö av syrebrist innan han hann bli käkad av råttor/dog av svält.

2010-02-11 16:51
1: Ja, det finns ett par personer jag tveklöst hade kunnat avproblematisera.

2: Curare+vatten låter som en hyfsat bra kombination, problemet skulle vara att befinna sig ensam med personen ifråga utan att andra ser eller vet om det.

Bryta sig in i ett apotek och plocka åt sig curare som används som muskelavslappnande, det trevliga med curare är att man fortfarande känner smärta även fast man inte kan röra sig eller säga något.

Ett perfekt tillfället skulle vara efter en blöt festkväll om man lyckas smyga efter personen ifråga om dom ska pissa utomhus, spruta i halsen och en knuff ner i en närliggande vattenmängd och vipps så har vi en drunkningsolycka.

Alternativt ut på en båt och dumpa dom med ett ankare runt fötterna.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-02-11 16:52
Underhållning, ne det gör du inte : ) Men du kanske hellre begår självmord
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2010-02-11 16:55
App: syns inte detta preparat i blodet då? Låter förövrigt näst intill som ett perfekt mord annars heheheheheheh
Producent

2010-02-11 17:03
söker efter nån som e allegrisk mot nötter som dör om den äter nötter. Blir vän med denna person,bjuder hem den på en fest eller liknaden. Bakar en kaka med mycke nötter ( tillräckligt mycke för att personen inte ska märka nått ) sen när den personen börjar bli full o hungrig så bjuder man på kakan. Den käkar den o dör =) kan aldrig misstänka mig at jag gjorde det med vilja. bara o neka o säga " vi har inte vart vänner så länge att jag visste om det"

2010-02-11 17:33
Dålig idé då de skulle undersökt kakan och sett att du har maxat med nötter :DD:D:D
Producent

2010-02-11 17:35
hur då?? hur skulle jag veta att personen inte tålde nötter?? nått fel o ha mycke nötter i en kaka? va? va? =D

2010-02-11 17:38
Om personen i fråga är allergisk.. Hade denne personen varit så allergisk emot det hade han ju frågat innan. Och hade han överlevt hade du varit i big shIznitT

2010-02-11 17:39
Nu vet man vem man INTE ska gå på fest hos och äta kaka iallafall.
Producent

2010-02-11 17:41
då hade jag sagt " inga nötter alls" polisen kan ju inte direkt fråga han om han hade frågat mig om nötterna. Han e ju död.

så länge du tål nötter så e det ingen fara ska du se...=) vem vet kanske har i nått annat iställe

2010-02-11 17:43
mm vem vet!

2010-02-11 19:13
1. inte för tillfället iaf..

2. tagit på mig några gamla kläder å sedan lagt vanliga kläder i en påse som jag tar me mej. Sen hade jag tagit offret å satt en kniv i huvet å lagt liket ut i skogen i ett hål, kastat mina kläder OCH handskar givetvis så man inte lämna fingeravtryck.. eldat skiten, slängt in en wunderbaum så de luktar frächt å täppa till graven.. nåt i den stilen iaf

2010-02-11 19:30
Tack för alla tips mina vänner!

BRB killing someone
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2010-02-11 19:50
rätt dumt med något "som luktar gott" för o täcka stanken.. då det oftast är hundar som hittar saker i skogen när dess husse är ute o promenerar.. Och doften är lockande.

2010-02-11 19:52
1. ja lätt.

2. hade antagligen på något vis få i personen något slags gift som får denne medvetslös, slå/dra ut alla tänder (tänderna gör jag sedan smycken av och kränger för hutlösa priser genom anställda försäljare på pikanta marknader i Colombia) + fräta bort fingeravtrycken med syra för att vara på den säkra sidan och sen binda fast en sån självmordsbomarväst med tidsinställda bomber. Sedan skulle jag skära av huvudet, sänka kroppen till havets botten med vikter runt fötterna för att slutligen spränga personen i små små bitar. Säg den kriminalare som skulle lyckas lösa det mordet! Och ja man måste vara överförsiktig och dramatisk bara för att!
Huvudet utan tänder skulle jag sen låta bli rengjort genom något halvår i valfri kompost. Sen skulle jag troligtvis bygga någon bizzar rekonstruering av en sjuk religiös ritual som innefattar dyrkandet av denna tandlöse dödsskalle, begrava hela denna scenen några meter ner under jorden för att låta random arkeolog upptäckta det hela om sådär 1000 år. Så kan arkeologen författa någon bok om fyndet och beskriva kulturen i sverige kring år 2000 som förvirrande och bestialisk.
Vips har mordet av denna person förvandlats från en illgärning till något gott som hjälper framtidens människor att förstå våran tidsålder. Slutet gott, allting gott.

2010-02-11 19:53
Smart där med o spränga kroppen i havet då fiskarna skulle ätit upp de rester som finns kvar.

2010-02-11 19:57
helt onödigt egentligen dock. bara dumpa den i någon sån djuphavsdal där havet är några tusen meter djupt. tar nog en jävla tid innan någon hittar den där.

2010-02-11 20:00
precis, bästa måste ju vara att droppa dom i nåt djupt hav.. eller elda upp
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2010-02-11 20:09
fast kan man verkligen elda upp ben? måste ta en jävla tid / krävas rejält med värme.

2010-02-11 20:10
En bladning utav App och Fumez fantasier resulterar i följande:
Droga offret med Curare sedan placera kroppen i en försluten behållare och hälla i natriumhydroxid. Spola ner i avloppet.

Det blir mer skrämmande och realistisk när man läser på de engelskspråkliga wikisidorna på de här två ämnena.

2010-02-11 20:18
syra och alla bevis försvinner.

2010-02-11 20:34
1
ne hade jag !!!

2
klassisk strypning med klassisk strypsnara på klassisk full snubbe.
sen grismat snatchstyle!
www.code26.com grafik och konst.

2010-02-11 20:35
Men hur sänker man en kropp utan att den flyter upp då?

btw, ni planerar inte att klara det ni fantiserar ihop då?, personligen skulle jag aldrig palla stycka o ha mig.

prinsen i hundkostym.

2010-02-11 20:38
psyko slusk
"betongskor" e ju poppis i filmer.

det fanns fö en tråd om en kille som ville döda katter å skrev om sina fantasier på flashback för ett tag sen; Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662017.ab

hint hint

2010-02-11 20:39
psyko_slusk :
gjuter in fötterna i cement. klassiskt! annars är det väl bara att binda fast tex tyngdlyftarvikter vid kroppen.
Producent

2010-02-11 20:39
psyko-slusk: binder fast vikter/stenar vad som helst som får kroppen att sjunka...

stycka nån skulle jag nog inte klara av. Men att skjuta nån o sen dumpa den i havet skulle jag kunna göra

2010-02-11 21:04
Betongskor kanske funkar, men det kräver ju en del arbete, och då är det ju inte omöjligt att man någonstans på vägen där råkar avslöja något.

Men om man fäster vikter, sen när kroppen ruttnar så lossnar ju dem och kroppen flyter upp?
Fast då är det kanske för sent att identifiera iofs.

Fumez

Ja.. Vem skulle inte det ;).. Men många pratar ju om att fräta bort hela kropper o grejer, känns riktigt nasty efter första mordet bara, jag tror man tar sig vatten över huvudet om man gör så.
prinsen i hundkostym.

2010-02-11 21:05
man kan ju ta ut tänder, förstöra ansikte å fingrar så spelar det ingen roll om den flyter efter några månader.
eller rättare sagt, det e inte knas :)