I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

skatteåterbäring när får man pengarna?

Övrigt - Blandat

2010-02-14 11:50

skatteåterbäring när får man pengarna?

nån som vet? och hur räknar man ut hur mycket man får? har bara haft sommarjobb så jag får inte mycket men vill gärna räkna ut hur mycket jag kommer att få

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2010-02-14 11:54
Det är ett tag kvar du. Om du har angivit dina bankuppgifter så får du dem innan midsommar, annars är det väl september som gäller. Hur mycket du får tillbaka ser du på din deklaration som kommer om ett tag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-02-14 12:47
Vadå, har man redan fått reda på om man får tillbaks eller ej?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-02-14 13:46
brukar man inte få reda på det runt mars?

Moderator

2010-02-14 15:11
Haha den här frågan kommer varje vår, aningen tidig i år.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-02-15 06:46
KaptenKrok

haha tänkte detsamma. jävligt tidigt ute i år.

såhär brukar det vara iaf Länk till http://www.dn.se/ekonomi/skatteaterbaring-i-borjan-av-juni-1.727672
SUCK SHAFT

2010-02-15 11:54
jag har många sköna tusenlappar som väntar. gött.
cry me a river!
--> thcrew
Toastare

2010-02-15 14:01
Du vet ju inte än om du ska få tillbaka eller betala pengar.. som sagt, beskedet kommer i mars.
Jag skyller allt på Emma!

2010-02-15 15:05
Man får väl skatteåterbäringen i juni eller i alla fall början av sommaren. Har man tjänat för lite för att betala skatt får man tillbaka det man betalat i slutet av sommaren och om man är egen företagare får man den i slutet av året.

Vill man vara säker på att få tillbaka skatten så tidigt som möjligt ska man, vad jag förstått, deklarera via skatteverkets hemsida så snart det går (någon gång i Mars har jag för mig).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-15 16:20
BountyBoo F30

Beror ju lite på. Jag har aldrig orkat skriva in min skattetabell men vet att jag legat under det som satts "by default" och således vetat att jag kommer få tillbaka pengarna. Kan ju vara liknande i detta fall.