50-70:- i Lund, vilket jag skulle säga är rätt standard på vettiga ställen. Där 50:- är priset för typ en capricossa medan 70:- är priset för lite trevligare pizzor.
Look with your own eyes - See with your own mind
En aspekt förresten, som känns rätt relevant att ta upp (utöver smaken då), är att pizzor i Lund är "normalstora", medan de på många andra ställen är säkert 70% större. Vid det sistnämnda fallet blir det liksom 2 måltider, i jämförelse med 1 enda. Så även om de "bara" kostar 50-70:- i Lund är det in i närheten så prisvärt när pizzorna är nästan hälften så stora.
50 till 85 beroende på vilken pizza man väljer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
KungBuddah har ni ingen jävla pizza hut däru bor? :O
Hur gammal är du när du dör?
där jag bode förut kosta alla pizzor 29kr, förutom specialpizzor (kebabpizza och oxfilépizza typ) dom kosta 35. stora och jävligt goda va dom också! sen flytta jag här kostar pizzorna typ 60-70
Enorm var bodde du?
Hur gammal är du när du dör?
40-65kr från vanliga till kebabpizzor
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt
Verkar som jag och en0rm ligger på listan bland billigaste pizzor. Än så länge i alla fall. För kanske 6-7 år sen kostade pizzorna här (samma pizzerior som nu) runt 25kr och 40kr för en kebab, typ. Men jag klagar inte nu heller.. ca 40kr är billigt om man ska gå efter den här tråden :b
Är det inte i göteborg det på vissa ställen säljs minimala pizzor?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Här i St Julians på malta får man en slice (Fjärdedelspizza) och ett glas läsk för 20kr, rätt nice när man inte badar i pengar.
där jag bode förut kosta alla pizzor 29kr, förutom specialpizzor (kebabpizza och oxfilépizza typ) dom kosta 35. stora och jävligt goda va dom också! sen flytta jag här kostar pizzorna typ 60-7 Samma här. Det var ändå bara 7-8 år sen i en stockholmsförort.
godaste pizzan jag ätit i sthlm hittils måste varit på sturegatan, nästan i korsningen till valhallavägen. så jävla god, men detta var dock 1,5 år sen så det kan ju helt klart ändrats. ang. priser så har jag inte så mycket att komma med, typ det som är sagt. Södra dalarna (där jag är ibland) har väl för 50-70 på allt. inte ofta man sett över 70-strecket
tycker alla borde skriva ort också!
where my smokers at?
40 för vesuvio, capricciosa osv, 60 för kebab, oxfilé. Bor i sthlmsförort.
JMD, Jag Måste Dansa!
All you can eat roundtable pizza, 6.95$ mån-sön 11-14 : ) Annars är det ganska dyrt med pizza i staterna, men mellan 5-20 dollar beroende på kvalité!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Simpel pizza med skinka ost 55 :- men ingår inte dricka. Kebabrulle 60 :-, Kebabpizza 70 :- ingår inte dricka nånstans här hemma ;D
www.samyprod.com
All you can eat av 20-30 olika sorter för 2000 yen mellan 11 och 17 hela veckan ;) Men pizza är dyrt i Japan också. Sverige har oförskämt BRA pizza.
Graffare
2010-02-17 13:03
Betalade senast 100 kronor för en kebabpizza då jag åt på restaurangen, trodde att turken drev med mig men så var inte fallet.
här är det cirka 50-65. för några år sen var det pizzakrig, då kostade en pizza med halvliter Cola, hemkörd 29:- som billigast. det var bättre förr...
Här kan man hitta pizza för 3.90 euro. Dock brukar priset oftast vara 7,50-8,50. Vi snackar Helsingfors centrum nu. Ute i förorterna hittar man billigare och bättre pizza.
Still in the bridge
At the gates of Eternity...
BC99 P26 hahahaha fy fan vad billigt räcker inte en läsk till varje person och plus bio jävla vad billig. Inte konstigt att amerikaner är så feta hade det varit så billigt i sverige så hade fetman ökat som fan.
Bor i Oslo. Gissa :)
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
LumiLicious P20 Se mitt inlägg, ;)
Producent
2010-02-20 19:42
I min stad kostar pizzan satan.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Toastare
2010-02-20 23:00
GAIA, ja bara de senaste 1 1/2 åren har jag bott här :)
Jag skyller allt på Emma!
Kristianstad 45 kr med dricka 55. As gött å smaskigt :D
Mina knytnävar är vassa som svärdet, svenska folket oroar sig som svenska ovädret.
Här i Östersund kostar pizzorna typ 70-130 spänn. :O Ska fan flytta till Vadå?'s stad.
Wurrup?
Moderator
2010-02-21 11:33
Underhållning Tar de så mycket för en pizza på Reveljen nu för tiden?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
fan va sugen jag blev på piza nu... bbking: Toronto = Canada?
Mabuhay!
Dieallot: Man går inte till Robbans för kebabtallrik. Kebabtallrik haffar man på Palmyra i Årsta.
Redline!
KaptenKrok P24: Var länge sen jag var där, men runt 60 spänn för en helt vanlig vesuvio (Eller hur det stavas) alla gånger. Fett kefft. :( Dock finns det något hak som heter Pizzaland inne i stan som becknar iväg pizzor för typ.. 45 spänn.
Wurrup?
Pizzaland FTW !
http://www.myspace.com/loosecannonbv
Back inna di day så fick man ju en pizza, läsk och servering för 45kr.. Det var bättre förr
Octagon: Haha. Helt klart värda tallrikar där i Årsta, men inget jag orkar åka till när jag är hungrig :P
En vesuvio för 50 kr inkl. cola +5 kr för vitlökssås :)
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar". Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem
i Bangkok kostar en pizza på ett bra ställe runt 350 bath vilker översätter till runt 75 kronor. Det kan liknas vid en pizza på den lokala pizzerian i Sverige (som håller riktigt bra internationell standard och jävligt lågt pris!) fast i en finare miljö. Tänk mer fin italiensk restaurang med vin och sånt. I Sverige förknippar man ofta pizza med förort och kebabhak medans det här är nånting lite mer exklusivt. Sen finns det ju Pizza Hut och lokala Pizza Company men det är mer åt pan pizza hållet. All in all så ska vi svenskar vara nöjda med våra förortspizzerior som håller mycket bra klass och pris!
Lite OT nu, men de ackligaste pizzorna jag har atit har lustigt nog varit i Italien :S
GAIA såg ditt inlägg i efterhand, jag som tänkte ta i lite i överkant... Dock är det inte svårt att hitta pizza i Oslo för 200 spänn direkt... Folk från GBG, hur står det till med pizzorna egentligen hade jag extremt oflyt då jag fick en minimal o hyffsat ofräsch pizza för standard-priset? Har fått schyssta i GBG också så antar att det varierar rätt mkt
39kr
BC99 Nu skojar du amigo! Där har de kunglig pizza för fan, :)hiccory Nej exakt, vanligtvis brukar jag köpa en pizza för en norsk hundring (120 svenska för de som undrar) och det är billigt och en medium size pizza, hehe..
GAIA : Haha tankte jag ocksa. Men varje pizza jag at i Italien smakade skit. Nu kanske det ar en vanesak. Vaxer man upp med att en pizza ska smaka pa ett visst satt och sen smakar deras pizza, sa kanske man blir besviken. Men de kanske tycker likadant nar de ater vara pizzor. Deras pasta daremot, best I've ever had!
Alltså, det är ju jäävligt beroende på vart man vill gå. Jag bor mellan Spånga och Vällingby i Västerort och har cirka 6 ställen inom 2 kilometers radie att besöka. Dyraste ställena är väl mellan 60 och 90 kronor medan de billigaste kan ta en pizza inlusive läsk för 45 kronor. Men det är inget fel på dem, absolut inte!
DIIIF
BC99 Haha, men vafaaan.. Aja, men sant det där, det är en smaksak. För mig knäcker en italiensk pizza en turkpizza cada día i veckan, ;) Du måste seriöst varit på några sunkställen i Italien och köpt skit. Men jag respekterar din åsikt om du förklarar vad som var så illa med deras pizza, hehe.. Vart i Italien var du?
Jag var i Florence, Bologna, Ancona och i Rom. At val ca 6 pizzor allt som allt. Min pappas kusin (som bor dar) gjorde de till sitt uppdrag att forsoka hit mig ett stalle som hade goda pizzor da jag uttryckte min avsky efter den forsta pizzan jag at. Konstigt nog tyckte han att pizzorna i Sverige var skitgoda. Det var bara skumt. En calzone dar nere var inte samma som har (hade aubergine i sig och skumma kryddor) vilket ar lugnt, jag diggar aubergine, men i pizza? Aldrig tillrackligt med ost pa pizzorna heller. Nu kanske jag overdriver i min kritik, det var val 2-3 som var helt ok. Men med tanke pa att man var i pizzans hemland sa var jag overtygad om att det skulle rora sig om hogklassisk pizza. Tva av dessa stallen var val "sunkstallen" i den benamningen, de andra fyra gangerna var pa high class restaurants. Som sagt, jag tror det ar vanesak. Hade jag vuxit upp dar och senare smakat svensk pizza (eller Domino's och Pizza Pizza har i Canada) sa hade jag val tyckt att de inte heller smakar sa val.
Möjligt, möjligt.. hmm.. :)
För några år sedan var lunchpriset 50 kr för vilken pizza som helst (dricka ingick) nu ligger de runt 60-65 kr (dricka ingår) under lunch, annars ligger de väl runt 50-70kr
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep