I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fiktion vs Dokumentärt

Övrigt - Blandat

2010-02-16 22:22

Fiktion vs Dokumentärt

Håller på med arbetsprover just nu, så tänkte göra en liten enkät som kan hjälpa mig med en uppgift.

1. Vad läser ni helst för bok/ser helst på film? fiktion/sagor eller dokumentär/biografi?

2. Varför? Föredrar ni att läsa om verkliga händelser eller vill ni drömma er bort i påhittade sagor?

JMD, Jag Måste Dansa!

2010-02-16 22:33
1. jag läser mest facklitteratur, men ser helst dramor vilka är fiktion samtidigt som jag på senare tid har börjat fastna för dokumentärer. så både och skulle jag säga.

2. jag anser att det finns verklighet i mellanrummen av varje fiktion, sanning som gömmer sig i var lögn. därför tycker jag att fiktion är lika verklig som vilken dokumentär som helst.
Delam tange barat

2010-02-16 22:55
1. Vad läser ni helst för bok/ser helst på film? fiktion/sagor eller dokumentär/biografi?
Läser inte mycket böcker, knappt alls.
När det gäller film har jag perioder känns det som.
I stort sett gillar jag inte mycket sci-fi eller liknande, vet inte riktigt varför.
Så kan helt klart säga verklighetsbaserat och stora favoriten just nu; dokumentärer om allt och inget :) (någon med tips? skicka PM!:)

2. Varför? Föredrar ni att läsa om verkliga händelser eller vill ni drömma er bort i påhittade sagor?

Jag antar att jag kan ta verkliga händelser på större allvar och därmed sätta mig in mer.
Allt blir mer intressant för mig.
^ Smart sagt.

2010-02-16 23:55
1) uppskattar både fiktion och dokumentär, men skulle jag välja så skulle det bli dokumentärer.

2) anledning: allmänbildande och därför mer intressant i mitt tycke. detta gäller både film och böcker.