|
|
|
|
|
Billigaste flygstolarna till thailand?
Har ni tips på vart jag kan hitta absolut billigaste resan till thailand? behöver typ bara flygstol ner, inget hotell o sånt shit.. =)
(Inlägget ändrat av greggan 2010-03-01 23:08:57)
I got nuff style - rough style - diamond in the ruff. http://adaliabjork.blogg.se/
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Haha, nu har jag ingenting att tillföra tråden tyvärr, men du råkade inte starta en nästan likadan tråd på Flashback i just detta nu ?
Vila i frid Daniel ! 091030
|
|
|
hahaha mmm kanske det :P
måste ju täcka alla områden ;)
I got nuff style - rough style - diamond in the ruff. http://adaliabjork.blogg.se/
|
|
|
bigtravel är bra att kolla på iaf
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
|
Moderator
2010-03-06 12:11
|
www.momondo.com
titta också på destinationer i närheten typ hong kong och kuala lumpor. Jag fick ett väldigt bra pris på sthlm- hk för en månad sedan.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
ok tack så mkt! =)
|
|
|
När åker du och var ska du åka? Aeroflot brukar vara ett av de billigare alternativen, se bara till att du får en biljett utan mardrömsanslutning i moskva. Det är en upplevelse jag gärna betalat några tusen för att slippa. Flygplanen är dock splitternya airbus med mediacenter i stolsryggen osv, så ur det perspektivet är det ett helt ok val.
Är du ute i relativt god tid bör du kunna hitta biljetter ToR under 6000 med schyssta villkor till såväl bangkok som kringliggande hufvudstäder. Utöver de städer som nämnts tidigare kan Singapore vara värt att spana in. Vet att turkish flyger dit för en inte allt för stor slant.
Är du ute efter en enkel ner typ nu i vår lär du nog få hosta upp med en bra bit över 3000. Vill det sig illa kanske du tom. får betala 4 för att få en vettig rutt.
cry me a river! --> thcrew
|
|
|
fan vad fett jkag måste till thailand igen asap!
jag flög med Aurelia airlines för 2 v sen fy fan vilket skit, typ som ett 1800-tals plan, ingen benplats (tur att jag är ett as o klippte en 3'a) dom hade VHS (i taket då) som hade mörk bild spelade harry pothead och INTE fungerade på vägen hem. dessutom bjöd dom bara på äppeljuice/vatten o två mål mat resten fick man betala för. men men....det var ändå värt 5 lax måste jag säga, ingen annan är så billig!
Finns det några tider på året då det är billigare att åka till Thailand? åker självklart helst när det e sol o folk där men det är egentligen inte syftet med resan! (skaffa fru såklart.....)
|
|
|
bara gört MrSalesman. Jag åkte nu i januari-februari, lagom till att värsta hetsen ska ha lagt sig så att man kan bo billigt och resa fritt. Har du tur med bokningen kan även du dra en mardrömsresa över moskva om än betala mindre än vad vi gjorde - minns jag inte fel gick det att få tor för runt 4000 innan vi åkte (vi betalade typ 4800).
Annars har jag hört att det ska va chill på östkusten i juni. Inte så överdrivet varmt som man kan tro och bra väder. Hojta om du tar vägen förbi koh phangan så ska jag tipsa om fedaste stället. 500 baht natten, underbar utsikt, chill personal, bra mat, bra musik, bra strand osv. Ligger en bra bit från haad rin, men det ser jag bara som positivt.
|
|
|
joda, berätta om mardrömdslandningen i moskva :)
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
|
Moderator
2010-04-07 22:31
|
Under den svenska sommaren så kan man komma ner till Thailand för en väldigt billig peng. regnsäsongen e inte så jävla hemsk heller. Regnar en skur ibland och sedan kommer solen fram igen. Desutom slipper man alla svennegäng ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
nuss,
jag försöker förtränga den. ibland vaknar jag upp kallsvettig mitt i natten skrikandes JAG VILL HEM.
|
|
|
jag vill bara handla kläder o grejer så jag bryr mig inte så mkt
jag har vart runt på koh phangan en hel del joda...kan fett många ställen fast tips är ju alltid välkomna!
har endast hört skit om moskva fan inte värt nån tusing om det ska vara så
|
|
|
alltså, stannar man där en timme eller två är det inga problem. skulle nog kunna tänka mig att övernatta där likagärna som vilken annan flygplats med. men, där går väl gränsen. Å andra sidan så säger jag som jag sa då. Innan man åker är det värt det. Efter man åker är det värt det. När man väl är där är fanimej inte värt det. Men har man pengar är det nog nästan värt att betala 1-2 tusen extra för att få slippa. Åtminstone om det innebär att man får åka ett bra flyg med bra rutt och således kort restid.
|
|
|
Jag uppar och kapar tråden.
Är ute efter samma grej, men vägrar flyga med Aeroflot (ryssland) eller Aerosvit (vitryssland).
Vi ska åka i demceber då det är som dyrast vad jag förstått. Vi väljer att åka på julafton eller juldagen och kommer hem efter nyår. Det billigaste jag hittat är 7212kr med Air China. Dock med en mellanlandning i Peking (mellanlandning på bägge håll) på 7 timmar på hemvägen (flyger 0155 från bangkok-0655 peking)men det är till Pekings största flygplats så tydligen ska det vara OK. Min mamma har flygit med Air China till Kina och sagt att det var bra, nya flygplan och bra service/mat. Asiaterna kan ju det där med service och är inte dumma i huvudet som de på Aerosvit.
Såååå... ska vi boka biljetterna nu. Eller är det nått värt med att vänta? Kommer priserna höjas eller sänkas?
Slut destination är Ko Tao i en vecka till att börja med och sen vidare till en ännu mindre ö vecka 2, så vi ska ta buss från Bangkok och fråga två är då. Är det värt att i förväg boka nått rum i Bangkok en natt för ditresa och hemresa, eller är det smidigt att göra det på plats? Det kan ju vara skönt att "veta vart man ska" efter i alla fall ditresan.
Kom med tips.
Jag skyller allt på Emma!
|
|
|
Kan tillägga att det verkar som Air China bara har två flighter bangkok-peking.. och att det antingen är flighten jag beskriver ovan, eller ännu värre med en väntan på 13 onödiga timmar.
|
|
|
Bounty,
aeroflot är chill, grejen är att se till att inte fastna på sheremetyevo. slipper man det ser jag ingen anledning att inte flyga med aeroflot. sjukt snygg logotyp om inte annat.
rent generellt är du för tidigt ute med din bokning. du kan gott vänta 3 månader till. å andra sidan lär du betala typ 6000 i slutändan för en schysst tripp, men även små pengar är stora pengar i thailand :)
kan tipsa om lite ställen på koh tao om det är av intresse. åtminstone om du vill uppleva något annat än överexploaterade stränder och skrikiga bargator. åka till en ännu mindre ö än koh tao känns lite overkill i min mening, men smaken är väl som baken.
ang. bangkok skulle jag nog boka om det bara rörde sig om en natt. klart att det alltid går att hitta rum, men man är inte så jävla sugen på att knata runt en timme och hitta något vettigt. att stanna en natt i bangkok på vägen dit känns även det lite overkill. en dag räcker inte långt i denna kaotiska stad. ta hellre två tre, och shoppa på er lite grejer - särskilt om ni ska till koh tao. annars äre nog lika bra att hoppa på en buss på en gång ner till koh tao.
|
|
|
joda, min pappa är gammal flygtrafikledare och han säger att jag inte får. Aeroflot är ju dessutom klassat som en av världens sämsta flygbolag. Å andra sidan är jag inte så kräsen när det gäller flyg. Men de är rätt bra på förseningar, så man ska tydligen ha tur för att slippa hamna på sheremetyevo längre än man vill. :)
Ja, jag och pojkvännen pratade lite och sa det också att vi nog väntar några månader. Nu är det ju ingen konkurrens för att det är för tidigt som du säger. Iof är billigaste flygbiljetterna runt 5500kr MEN då är det AeroSuit som flyger och det flyger jag inte med alls om man läser vad folk skrivit. Inte bara förseningar, utan även att bagaget då blir länsat på värdesaker etc. och ingen service.
Och sen blir det nog att stanna på Koh tao för det blir 11 nätter och då kan man lika gärna var där. Och då 4 dagars dykskola. Du får gärna komma med tips. Har läst på lite var det är lugnt och har kompisar som varit där. En klasskamrat sa att han fick hotell +4 dagars dykkurs för 2000kr när han förhandlade med turistjagare på båten från fastlandet.
Anledningen att vi stannar är för att sova. Ditresan är på 21 timmar. Och bussen tar väl 6 timmar ner till båten till Koh Tao eller har jag fått fel för mig? Alltså vi vill inte se Bangkok.. misstförstå mig rätt, men jag är inte alls intresserad av staden. Inte för tillfället, lockar inte alls. Utan det gäller bara nått schysst hotell i närheten av flygplatsen. Vad jag sett så går ett rum runt 100kr-200kr/pers och då är det ändå bra hotell. Men då kanske det är lika bra att ta bussen? Finns det nått soft bussbolag då? Med bra komfort och hur ofta går dem? Fick för mig att sista bussen går rätt tidigt?
Hemvägen beror ju på hur det ser ut med flyget. Air China skulle avgå 01.05..kanske är softare att ta resan i ett svep där med. Att man blir tröttare av att avbryta för att sova på hotell och sen åka vidare.. Man sover ju ändå på flyget, jag har alltid Tylenol Goodnight sleep i fickan ;)
|
|
|
Okej, nu när jag googlar står det att bus+båt till koh tao tar 11-12 timmar?!
|
|
|
Säger din pappa att du inte får åka bil heller? Risken är ju mångfaldigt högre. Aeroflot kör helt nya plan på sträckan och det är knappast något att oroa sig över. Aeroflot är dessutom med i Skyteam, vilket säger en del om hur mycket de satsat på att förbättra sitt skamfilade rykte. Men visst, förseningar händer, å andra sidan brukar förseningar resultera i klirr i kassan.
Jag åkte för 4700 med kommunistair, då fanns det rätt gott om alternativ runt 6000. Så ja, ni bör vänta. Som du själv påpekade har flygbolagen har ingen anledning att sänka priserna ännu.
Ang. tips beror det helt på er prisklass, och hur avsides ni vill bo. Hittade ett rätt fett ställe på östkusten, ett mindre trevlig - men sjukt billigt, och rätt pittoreskt ställe på sydkusten, och ett avsides, rätt fantastiskt ställe på västkusten. I övrigt, bortsett från lyxhotellen, är det rätt bedrövligt i mina ögon. Same same, typ. Kan lika gärna åka vart som om man ska va där, men smaken är ju alltid som baken. Hursom schysst hak, lite bökigt att ta sig till - om man inte åker båt - men ändå rätt magiskt. Då var sängen ändå mest en bänk med ett lakan på, det säger det mesta. Vettefan dock hur ni ska lyckas boka det. Enklast är antagligen att ni ringer lyxhotellet brevid, då ägarna är syskon. Vettefan dock om jag skulle vilja bo där 11 nätter. Då rekommenderar jag att ni istället glider över till Koh Phangan och chillar där några dar.
Förövrigt feta toasties på divers bar, club, eller vafan stället heter. Lätt värt att checka in. Gott kaffe med för den delen. Ligger typ 50 meter till höger om piren, går knappast att missa. Bara att knata in från 7/11 så ligger den där.
Tar säkert mer än 6 timmar till Koh Tao. Gjorde omvänd resa själv, och det tog fan en evighet känns det som. Personligen skulle jag dock inte slösa en dag på att hetsa runt i bangkok, det kommer bara göra er tröttare. Sov på bussen, sov ut när ni kommer fram. Ni kommer säkert få en hel del sömn på resan ner med. 200 får ni lätt något bra för. 100 är väl lite mer tveksamt. Vet inte riktigt hur det ser ut vid flygplatsen. Jag skulle dock tatt en taxi och hoppat på bästa första buss. Men visst, det beror ju lite på när ni kommer och när den bussjäveln går :) En sak är säker, du vill inte kaosa runt i bangkok direkt när du landar efter en lång flygresa, den läxan lärde jag mig rätt väl sist.
Softa bussbolag vettefan, samma jävla skit alltihop. Enklast är väl att åka med lomprayah hela vägen. Borde inte kosta mer än 1000 baht. Bussarna är väl typ som svenska, fast aningen bättre komfort. Har man otur är dom kalla som kylskåp, har man tur visas bra film. Vettefan om 10-12 stämmer, minns att vi satt ett bra tag. Bra mycket mer än 6 lär det iaf ta.
|
|
|
Nej, min pappa menade inte att jag skulle dö. Utan att det är så dåligt flygbolag. :)
Anledningen att vi valt Koh Tao är som sagt dykningen och att det är en mindre ö med inte så mycket fest. Koh Phangan känns som en festö. Vi har ju pengar så det räcker till en bra Bungalow. Men som sagt, tror vi löser det där nere. Alla vi pratat med har sagt att vi inte ska boka i förtid.
Tog tydligen 11-12 timmar med buss+båt från Bangkok. Det som verkar bäst är att ta tåg till Chumphon där båten sen går ifrån. Egen sovkupé kostade typ ingenting och det är skönare att kunna gå omkring på tåget och sträcka på benen. Men frågan är ju som sagt när tåg/buss går.
|
|
|
Äh, han är bara fördomsfull. Aeroflot har somsagt ryckt upp sig. Visst maten är rysk, vilket inte direkt är någon hit, men i övrigt finns inget att invända mot - åtminstone inte svo - bkk.
Fixa något därnere kring jul vet jag inte om det är så fett. Nog för att koh tao är en dyk ö och dykpeaken inträffar långt senare, men ändå. Dessutom betalar man inte mer genom att boka tidigare, om man bara bokar via rätt kanaler.
Vidare är Koh Pha så mycket mer än en festö. Håller man sig långt bort från Haad Rin är det inget större problem. Typ som att kalla stockholm feststad för att det finns packade idioter på stureplan. Koh Pha har dessutom ett långt trevligare prisläge, och bra mycket mer att sysselsätta sig med. Koh Tao utforskar man typ på en dag, om ens det. Men visst, vattnet är förjävla fint. Dom runda stenarna likaså. Dock ingen ö jag själv lär återvända till igen, åtminstone inte mer än en kort mellanlandning av nostalgiska skäl.
Tåg verkar chill, men boka biljetter i förväg. Det går att få biljetterna leverade till flygplatsen, även om det givetvis kostar extra. Det går också att boka via statliga tågsatan, men då måste du hämta ut biljetten rätt tidigt. Minns att jag inte hann hämta upp mina sist. Tågen går rätt ofta, även om du nu inte vill åka vilket tåg som helst. Då ni ska av i chumphon lär ni väl vilja ta ett rätt sent tåg, minns jag inte helt fel går det något vid 22-23 typ. Billigt är väl sedan relativt. Du kan lätt flyga till samui för mindre pengar än vad tågresan kostar, men visst, med svenska mått mätt är det väl inga större pengar.
Väljer ni att åka tåg rekommenderar jag dock att ni bokar via nån resebyrå och struntar i att ni blir blåsta på några hundra baht på kuppen. Skönt att ha allting ordnat med transport till hamnen osv. när ni väl kommer fram. Särskilt om ni kommer på natten.
Sen gåre rätt bra att sträcka på benen på bussarna. Stolarna fälls ner rätt långt. Lite beroende på modell så kan man bli aningen fastklämd av stolen framför bara :)
|
|
|
Åkte dit i mars och va där i 3 veckor, fick tur & retur för 5300 kr. Mellanlandning i Kina.
Åkte med Air China.
soundcloud.com/jerrones
|
|
|
JERRAAA fan det där låter billigt och nice!
Jag åker den 18:e Dec och drar hem 16:e Jan 2011. Stannar där 1 månad. Vart 13 300 kr tur & retur. Sen fixar vi hotell där nere.
|
|
|
Tikkan, men då mellanlandar du inte och flyger inte till Bangkok väl? Annars hade du ju kunnat komma undan med 7000-9000kr
Jag har bestämt mig för att skita i Thailand.. nu blev det ändå New York igen nästa resa. Men istället för Thailand så lockar Malaysia mer! Slipper man de mesta svenne-charter eller att vilja döda de uppenbara sexturisterna.
|
|
|
Skrev det här i en annan tråd också men men.. :)
Ska själv till Phuket om 1 månad, jag har tänkt stanna där i 5 månader men endast boka flyg för 3 månader.
alltså flyg från 20 September - 20 December, sen förlänga när jag är därnere till 20 Februari. Vet någon hur mycket sånt där brukar kosta? Anledningen till att jag bara vill boka 3 månader är för att jag vill vara på den säkra sidan utifall jag skulle tröttna, vilket jag tvivlar på att jag skulle göra, men ändå..
Så hur mycket kostar det att förlänga?
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
|
|
|
Bounty,
kolla perhenthian om du vill ha öliv i malaysia, ska vara riktigt bra enligt alla jag talat med som varit där. Ligger långt upp på östkusten. Nära (för en norrlänning) till Tarutaoområdet och Langkawi (där du fö. har flygplats) därifrån med, även om det förstnämnda ligger i Thailand. Särskilt många sexturister lär du nog inte stöta på där dock.
|
|
|
BountyBoo
Mellan ländar i 3 länder och flygtid på 25 timmar. Polare åker annat flyg, direkt flyg på 14 timmar för samma pris. det är väl vinter priserna.
|
|
|
Allt annat än vinterpriserna med den restiden, du måste valt riktigt ruttna datum helt enkelt.
|
|
|
(dvs. kan du avboka så gör det. för 13 papp kan du ju åka med thai på dessa datum liksom.)
|
|
|
Tikkan, jag kollade ju precis biljetter... du kunde åkt för 7100kr med mellanlandning i Kiev. Eller för 8000kr med mellanlanding i Peking.
joda, tack för tipset. Tänkte börja i Kuala Lumpur i alla fall.. schyssta priser på de 5-stjärniga hotellen verkar det ju vara i hela landet. Två veckor på Hilton kostade under 10000kr för två pers :) Aja, fast det är längre fram.. men vill som sagt komma ut till vattnet också :)
|
|
|
tikkan, flygresor.se är skitbra.. de har prismatris så du kan se hur stor prisskillnad det är om du åker någon dag tidigare eller senare.
|
|
|
Bounty,
Jo, prisläget är ju helt klart snäppet bättre än i Thailand, men varför åka till malaysia för att sitta på hotellet?
|
|
|
joda, det är klart att vi inte ska det.. men jag vill bo bra när jag reser!
tikkan, du hittar dessutom flyg direkt till Phuket (om det var dit du skulle) med malaysia air/KLM för ca 9400kr dina datum. Så avboka dina biljetter om du kan..
|
|
|
Går nog bo bra för en bråkdel av den summan. Men visst, jag tänker ofta likadant. Per natt är det ju typ vad man betalar för ett sunkigt svenskt rum i en sunkig svensk håla, exklusive frukost.
|
|
|
joda, ja absolut.. fanns mycket billigare och som ändå höll en högre standard. Så lågt som typ 4000kr 2 pers i 14 nätter. :)
|
|
|
bounty: sucker du gick miste om ngt när du valde NY igen...men men, vi kan inte alla var bärplockande thailands svennar!
aja måste hitta biljetter dags o göra en 2-3 månaders denna gången...denna sommaren var typ 30 dagar sol sammanlagt, PINSAMT...gud: FUCK YOU
|