ingen sitter i quark längre, bara kranskommunstidningar brukar göra det. Söker du jobb som grafisk designer/formgivare och inte kan Indesign är det kört, och ljuger du så kommer det fram ganska snabbt. Jag har jobbat på reklambyrå i 4 år nu och sitter 70% av tiden i InDesign (annonser, mässmaterial, tidningar, skivomslag, broschyrer you name it) du kan t ex inte göra en broschyr i Illustrator eftersom det inte går att göra fler sidor som i InDesign och ID är gjort för att jobba med typografi och textsättning, illustrator är för illustrationer, logotyper, t-shirt tryck osv och photoshop är ENDAST för bildbehandling, tro inget annat, man gör inte annonser eller affischer i photoshop. Så det är nog bara att bita i det sura äpplet och lär sig indesign, jag kunde illustrator och photoshop mer än indesign när jag började min praktik på reklambyrån som jag jobbar på nu (hade praktik där genom min utbildning och fick sen jobb efteråt) och insåg att alla jobbade i stort sett i huvudsak med indesign och PS och IL är komplement till programmet.
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
|