Får polisen göra såhär?

Övrigt - Blandat

Får polisen göra såhär?

Polisen kom till mig för ca 4 timmar sen. Dom va här antaglien för att leta efter nån form av opiater eller sub.. Dom ryckte i mitt brevinkast och skreck in i det! Våran hund blev ju förstås galen på det och morra som en hund bör göra i såna lägen. Men min fråga är: Har polisen rätt att göra så här? Jag är ingen pusher men ändå så hotar dom med att bryta upp våran dörr och hotar oss med att dom skjuter hunden om vi inte lugnar ner han. När jag väl öppna dörren så visar han bara upp sin polisbricka men inget husrannskas beslut. Kan gris-polisen göra på detta vis??

(Inlägget ändrat av Rachel 2010-03-07 19:08:55)

Låt kärleken slå rot..
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Snutfittor ska det vara. Sluta särskriv och sluta ha knark hemma.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag måste ju ha knark hemma, jag är tyvärr beroende.
Låt kärleken slå rot..
I Sverige behöver polisen inget beslut om husrannsakan utan kan gå in lite hur som helst bara de har misstankar om att brott begås i lägenheten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du måste ha knark hemma får du väl finna dig i att polisen knackar på och skjuter din hund.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Varför borde en hund börja skälla om någon skriker eller öppnar brevinkastet? Lär hunden att vara tyst så slipper den bli skjuten.
My heart lives in my vagina.
Producent

2010-03-06 15:23
Haha, klart som fan dom kan göra så där.

Men att hota skjuta en hund för lite morrande ser jag lite allvarligare på. Och lägg in dig för helvete om du nu verkligen är beroende av opiater.
Producent

2010-03-06 15:24
Th1ef
det är inte så lätt att lära en hund att inte morra på främmande människor som börja gapa i brevinkastet. och hundar reagerar på rösten, så var snuten högsinta och arga så är det klart som fan att hunden reagerar.
Konstigt
Allt hänger på uppfostran, oavsett ras. Aldrig haft en hund som reagerat på höjda eller arga röster, dock är de tränade att reagera på fysiskt våld.
My heart lives in my vagina.
det är sant som tjuvis säger. när den visar vakt på så sätt, så har den missuppfattad flockplats. en hund som vetat sin plats skulle aldrig reagera på det sättet!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Äh, en hund som morrar åt grisar är det inget fel på.

Hur den beter sig mot riktiga människor är en annan diskussion.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
som flera redan skrivit så kan de göra så då deras jobb är att motverka brott och du är i lagens mening en brottsling. ang hunden så har de säkert rätt att skjut hunden om den skulle bli hotfull och deras säkerhet skulle kunna hotas.

Du ska alltid fråga om dem har husrannsakspapper, annars släpper du inte in dem. För nu har du tyvärr släppt in dem "frivilligt".
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
kan och kan... jag är fortfarande skrämd över att det fortfarande finns människor som inte förstår att poliser kan göra precis som de vill, även om de egentligen inte får.
http://www.kommandot.se/wp/
den största och mest omfattade organiserade brottsligheten är just ploismyndigheten, fatta det och få in det i era huven som ren och skär fakta, alla ni som klagar på att man klagar på snuten och deras snuskit äckliga och omännskliga beteende.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.
Dom får inte sätta sin fot innanför dörren utan beslut om husrannsakan , men dom försöker nog flitigt om dom verkligen vill in just då men inte har nog med skäl egentligen.
Och att ta ner hunden på plats får dom väl göra om den fuckar ur helt typ bits osv?
Men att skjuta hunden för att den skäller och morrar när dom klampar in får dom knappast göra ngt åt mer än att be dig tysta hunden.
Sen kan dom omhänderta hunden om dom inte tycker att du kan ta hand om den..

Men som sagt är polisen i Sverige (självklart inte 100% av poliskåren i Sverige men till stor del iaf) riktiga jävla svin och tänjer på gränserna alltid.

Om man har dumheter för sig eller av någon annan anledning riskerar att hamna i närheten av polisen eller social tjänsten ska man försöka ha koll på sina rättigheter. :)
I got nuff style - rough style - diamond in the ruff.
 http://adaliabjork.blogg.se/
den största och mest omfattade organiserade brottsligheten är just ploismyndigheten

asså...

Tycker det här generaliserade polishatet är så sjukt pubertalt. Självklart finns det poliser som är idioter och borde bannas, men att döma ut hela polisyrket för man kollat för mycket på cops/demonstrationsfilmer med aggressiva kravallpoliser.. njae.. lite längre kan man väl tänka när man är över 15?
Fast du bruden, att dömma ut alla de som förstår hur fuckt upp polisen arbetar, för ett gäng ovetande tvtittande 15åringar är väl precis lika fel? Visst vi kan tänka längre om du vill. Vet du vad en polisstat är för något? brott mot männskliga rättigheter? som begås under "goda avsikter"? Som varken du eller någon annan ka göra något åt? för i så fall är du klassad som kriminell och fryses ut ur samhället? Problemet är att folk ser åt andra hållet, bara för att du själv inte kanske brukar erfara problematiken med polismyndigheten så tycker du inte speciellt illa om den heller. När de plockar dig för en åsikt du har, behandlar dig som ett djur och dessutom anmäler dig för våld och hot och allt annat skit, och sen går och skryter med det, så kanske du byter åsikt?

Har du tagit dig en rejäl funderare?

YOU wont be disapointed.
ZoO-Man, jag har både funderat och diskuterat frågan i ett flertal år.
jag tror fortfarande att majoriteten av sveriges poliser inte är idioter. känns som polisen får ta många smällar för att systemet är fel.
och nej, jag har inte träffat dessa poliser, inte med idiotin vänd åt mig åtminstone. tror ofta poliser (speciellt de som inte borde jobba som poliser egentligen) låter sig provoceras, säkert en väldigt stor andel poliser med aggressionsproblem(eller annat) som borde avskedas. och nej, jag kan inte göra något åt detta. men alla poliser är inte idioter.

that's all i'm saying.
fridan

med en sån översittarattityd skulle du passa perfekt på polisskolan:)
that's all i'm saying.

instämmer

bperb haha nej, verkligen inte. poliser är inte mina favoriter heller, av olika anledningar. jag tycker bara inte om när folk dömer ut människor pga deras yrke/intresse/ursprung/whatever.
Problemet med polisen är väl att det är rötäggen som tyvärr sticker ut och sabbar för de poliser som faktiskt har goda avsikter och som inte är ute för att låsa in så många "kriminella" som möjligt och att pressa ur folk skadestånd för "våld mot tjänsteman" som aldrig hänt men finns det inga bevis åt något håll så har vanliga civilister inget att sätta emot när farbror blå påstår att han blivit slagen eller vad det nu kan handla om.

Tyvärr är det så att om polisen bestämmer sig för att Herr Nilsson ska vi låsa in eller åtminstone göra livet lite surt för så kan dom göra det eftersom att i rätten väger polisens ord tyngre än Herr Nilssons. Vare sig det är lögn eller inte.

Men som sagt finns det otroligt bra poliser också men de märks oftast inte lika väl som de sviniga. Iallafall inte där jag bor.
I got nuff style - rough style - diamond in the ruff.
 http://adaliabjork.blogg.se/
Ja det finns bra poliser också, jag snackar om polisen som en myndighet.

YOU wont be disapointed.
Kan inte någon admin lägga till i reglerna för blandat-forumet "Polisen får göra vad dom vill så starta inga frågeställningar angående det".
my name is xelly smelly
fridan

men det handlar ju inte om att döma ut de få poliser som kanske gör ett bra jobb lika mycket som att döma ut polisen som institution. att, med politiker och polischefers goda minne, ge vissa människor makt trots att rötäggen även där kommer att kunna slinka igenom är ju inget annat än en våldtäkt på vårt så kallade rättssystem. tyvärr är ju även poliser mänskliga, och människor begår ALLTID fel ibland, vissa fel kanske man kan se genom fingrarna med, andra inte, men problemet ligger ju i att "lika inför lagen" inte gäller när poliser är inblandade och en anmälan om våld mot tjänsteman är vad du kan vänta dig om du skulle anmäla en polis. av någon anledning så verkar ju just polisers ord väga tyngre än andra människors. tror knappast att de är bättre och ärligare än dig eller mig

Kan inte någon admin lägga till i reglerna för blandat-forumet "Polisen får göra vad dom vill så starta inga frågeställningar angående det".

det tycker jag också:)
Baze P26

Får man sätta en spänn på att hunden du har är en inavlad s.k kamphund samt att du bor i en väl vald förort? Att du kanske inte har helt rent mjöl i påsen, samt att du kanske t.o.m innerst inne vet varför polisen gjorde som dom gjorde och att det inte är första gången du är i kontakt med denna myndighet?

Jag måste ju ha knark hemma, jag är tyvärr beroende.

hahahaha WTF

Mvh P20, i bästa fall så kommer polisen ta upp en kaffeservett och säga "här har du ditt papper". dom behöver inga papper vid husrannsakan, det beslutas av åklagare eller en polisman i sk "fara i dröjsmål". naturligtvis kan du begära ut nån form av papper efter en husrannsakan, vad nu det skulle vara bra för
"Det behövs många sprayburkar för så mycket färg. De måste ha gjort ett riktigt nattinbrott i en butik, för så många burkar snattar de inte under jackan."
Jag är uppvuxen med världens snällaste hundar som aldrig gjort illa nån, men det e klart dom skäller om det kommer någon obehörig. Dom känner av sånt. Det handlar inte om att dom inte vet sin plats, för det vet dom. Hemma är deras plats och kommer du inklampandes utan att dom känner igen dig är det klart dom morrar och skäller lite innan dom lärt känna dig.

och ang polisen, dom får säkert inte göra så, men dom bryr sig antalgigen inte om det eftersom ingen vågar säga emot poliser för då har man nåt att dölja och blir automatiskt misstänkt för det. men vad förväntar man sifg av en institution där en chef på samma gång är pedofil, våldtäktsman, hallick och torsk

Det måste finnas ett beslut om husransakan från en åklagare ELLER ditt godkännande.
Kom bara ihåg att order om husransakan bara utfärdas om det föreligger misstanke om brott som ger minst 2 års fängelse..

MEN, dom gör ju som dom vill ändå..

Det där med hunden e nog olika.. När The Pigs stormade vår lägenhet så va min hund lugn men det berodde nog på att jag va lugn..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Behöver dom verkligen de i Sverige? Jag sa till dom en gång och då fick jag "du har kollat för mycket på amerikanska filmer" till svar....
BAHA!
Never ending topic är detta det vet ni alla...Så låt blåbären få pusta ut lite. Dom är inte på min topp femm lista direk heller. Men ett jävligt otacksamt yrke. Med pissig lön med tanke på vad dom har för arbetsuppgifter. Så min fråga vem vill ens bli polis.
Du e både idiot och jävligt ful, jag förstår att du måste våldta för att få knulla, kom du ut bakvägen eller??
jag hade ju lätt blivit polis, man kan ju inte torska för tusan! skulle bara tänkt på det innan jag torskade, och den karriären sket sig.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Graffare

2010-03-10 01:54
alla polishatare är ju bara misslyckade stoners känns det som

chana_masala P21

Word!

De poliser jag har träffat på har ofta varit ganska hövliga. Förutom en ung kille som gillade att gapa. Och jag har ändå hittat på en del bus i yngre dagar.

Fast tricket är väl att inte vara ett fuckhead och hålla sig borta från polisen. Det är inte så jävla omöjligt.

I gotta do my own thing, I gotta handle my own bizz, I gotta shine.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
chana_masala P21. och alla som gillar polisen och tror att dom är några slags heliga krigare borde kanska komma ut ur pojkrummet
"Det behövs många sprayburkar för så mycket färg. De måste ha gjort ett riktigt nattinbrott i en butik, för så många burkar snattar de inte under jackan."
Jag har aldrig träffat en trevlig polis, inte ens när jag varit offer. Jag kan döma ut 95% av grismyndigheten enkelt och utan dåligt samvete. Tror ni att enskilda individer kan komma från en jargong i ett socialt sammanhang som dom måste vistas i dag ut och dag in. Knappast.

Jag förväntar mig verkligen inte att
någon som aldrig träffat poliser på riktigt, småstadsbor eller vita staket uppväxt kids ska förstå, men oavsett vad ni eller
nån annan säger så har alltid och kommer alltid antagligen haft en äcklig attityd gentemot
mig och mina vänner.

Och jag är inte krlminell eller brottsaktiv.

Det räckered att vara svartskalle och ha en postadress utanför tullarna.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats.
Bevismaterial DVD - http://www.bevismaterial.se
Graffare

2010-03-10 23:40
Stångådalsbanan

va fan snackar du om egentligen?

asså, folk som blir poliser blir maktkåta som fan, jag trodde inte de förän en bekant blev de, å nu tror han att han e gud, många säger att han förändrats som fan.. och de e så de nog går till me dem flesta tyvärr..

change P25 dzeno

zzzZZZZzzzZZZZz

men vi säger så hörni