Moraltest - [Robin Hood-exemplet]

Övrigt - Blandat

Moraltest - [Robin Hood-exemplet]

Blev inspirerad av ett annat inlägg i forumet och tog ut följande moraltest:

Läs instruktionen som är hämtade från:
Länk till http://www.personalityquiz.net/relational/robinhood.htm

The sheriff of Nottingham captured Little John and Robin Hood and imprisoned them in his maximum security dungeon. Maid Marion begged the Sheriff for their release, pleading her love for Robin. The Sheriff agreed to release them only if Maid Marion spent the night with him.

To this she agreed.

The next morning the Sheriff released his prisoners. Robin asked that Marion tell him how she persuaded the Sheriff to let them go free.

Marion told the truth, and was bewildered when Robin said that he never wanted to see her again.

At this Little John defended her, inviting her to leave Sherwood with him and promising life-long devotion. She accepted and they rode away together.

Now in terms of realistic every-day standards of behavior, put Robin, Marion, Little John and the Sheriff in the order in which you consider they showed the most morality and honesty (from most moral to least moral).

Hur resonerar du?

Enligt mitt tankesätt var moralordningen:
1. Marion
2. Lille John
3. Sheriffen
4. Robin Hood

Följ angiven länk för resultat och dela med er av och diskutera era resonemang!!

Frid.

Master of Irony
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Nyktert tänkande:
1. Marion - hon gjorde något mot sin egen vilja för att rädda livet på sin älskade och hans/sina vänner och hon var sanningsenlig.
2. Lille John - insåg vad hon hade offrat för att rädda livet på dem och kunde inte acceptera att Robin Hood var så pass svartsjuk att han inte ville ha med henne och göra med.
3. Sheriffen - trots att han utövade utpressning och tankens mening våldtog henne så höll han sitt ord och släppte alla fria.
4. Robin Hood - svartsjuk stackare som blev av med sin kvinna och sin bäste vän.

Känslomässigt ser det ut nog följande:
1. Robin Hood - ende som är sann, antingen är du med mig eller så är du emot mig. Han är en idealist och hade gärna suttit i fängelse eller blivit avrättad. Dock är han en egoist.
2. Sheriffen - bad to the bone, men bruden var fin och som bekant vem övervakar övervakaren, killen utnyttjade systemet och personerna i det, som dagens polis. Inget nytt under ytan.
3. Lille John - efter att Robin dumpat bruden så fanns det i bakhhuvudet (framhuvudet?) att Marion var en liten slutty hun, såg bra ut också och han såg sin chans. Han valde ho before bro.
4. Marion - inget Arn de Gothia historia här om att hålla sig i 20 år innan cherryn blir poppad, istället såg hon sin chans att bli av med oskulden till en riktig bad boy då Robin var en kringvalsande tönt som aldrig kom till skott. Robin är en ideologiskt driven romantiker, medans Sheriffen är rakt på sak, så arrangemanget passade henne perfekt, knulla runt lite och få killen tillbaka. Ung och naiv så erkänner hon att hon förlorade oskulden till Sheriffen troendes att Robin skulle uppskatta hennes uppoffring för han och hans vänners skull. Dock dumpar Robin henne. Då hon inte gärna kunde gå tillbaka till Sheriffen som bara var intresserad av cherryn och inget mer så var hon tvungen och linda en annan man runt fingret. Vad bättre än den störste av dem alla. Även om han hade liten penis så hade han fingrar som fick Fabojäntan och framstå som anorektikerklubben.

:)
Jag tror på Kaneidas senare resonemang
Twang System ah di future!
http://www.levebrod.com/
Dj Paco: Kaneidas andra resonemang var ju på skämt (väl?) och håller du med honom om det så är din moral helt wack. Fast kristendomen har ju präntat på oss sin helknäppa moral i tusen år så vad ska man göra...

Min lista blir:

Marion
Little John
Robin Hood
Sheriffen

Sheriffen kommer efter Robin eftersom han utpressade Marion på ett ickecool sätt.

Kaneida: Din andra utläggning om Marion är ju ganska osmaklig. Tjejer är hoes och lindar män runt sitt finger medan killarna bara är sköningar som helt enkelt utnyttjar systemet?

Glömde utlåtandet...

Do we detect a sense of chivalry and idealism under the sophistication? hehe 14% svarade tydligen som jag...

Dj Paco: Om du var allvarlig så låter ditt utlåtande såhär: You see women as objects and possessions. You demand complete loyalty and devotion without offering it in return.

/Moralkungen

jag håller med gurraa här. jag rankade dom på samma sätt.

skriver anledningarna:
Marion - en enorm självuppoffring för mannen hon älskar
Little John - tar hand om hon som lider
Robin Hood - stolt idiot som förskjuter damen
Sheriffen - våldtäktsman

//Yde - sen kan jag inte engelska :/
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Marion - ändamålen helgar medlen vilket vanligtvis inte brukar vara min filosofi men i den här ekvationen är det ingen som inte gör det. Anledningen till att hon hamnar högst upp på min lista är iaf hennes ädla uppsåt.
Robin - utför inbart en negativ handling, dvs vi har lite att gå på här, men är principfast och trogen sig själv och sin relation till Marion (som antagligen kommer lida av vad Marion gjort och Robins vetskap därom).
John - sicken polarstil att dra med kompisens brud. Ovetandes om hans exakta relation till varken Robin eller Marion är det svårt att döma honom men rent generellt agerar i min mening egoistiskt.
Sheriffen - som lagens väktare hade han möjligtvis all rätt att spärra in Robin och John men ingen rätt att släppa dom fria enbart eftersom han personligen vinner på det. Sheriffen sviker hela det samhälle han är tillsatt att övervaka, därav hamnar han längst ner.

Riktigt skönt omdöme jag fick iaf:
If you are not happy - and we suspect you are not - it maybe because you feel guilty about your own emotions, and lack confidence in your opinions.

Men: No doubt you consider yourself a moral man, and a fair one. Your fuzzy ideas about morality may make their mark on your sex life.
vadå? jag dyster?
Haha, det stämmer säkert. Märkligt att sätta Robin där tycker jag. Marion hade ju gjort världens uppoffring, han hade väl kunnat vara så vänlig att ge förhållandet en chans i varje fall?

Jag håller mig nog på greggans uppradning. Varför? Jo:

1. Marion: as we all know, den härliga karaktären som i princip verkar kunna ge sitt liv för en annans skull. awesome i guess.

delad 3. Robin: vafan? jag tycker ju att det är taskigt att han lämnar henne efter en sådan uppoffring för hans skull men å andra sidan är det väl fan värre att våldta/utpressa någon till sex så som Sheriffen gör? vem vet, det hade kanske tagit slut en eller två veckor senare för andra anledningar..

delad 3. John: alltså. jag får lite vibbar om att Marion inte följer med och accepterar detta helt frivilligt. men å andra sidan är det ju exakt vad som står så då antar jag men detta är ju egentligen moraliskt, för min del, lika taskigt mot Robin som Robin är mot Marion. att ragga på ens bästa väns partner/ex känns bara jävligt dumt och dessutom verkade det ju som att han dissade Robin för Marion? och att dumpa en vän för kärlek som verkar var tillfällig (hallå? var inte Marion ihop med Robin för typ 3 minuter sen?) känns jävligt dumt.

4. Sheriffen: bryter mot sin arbetsplats regler och våldtar (i princip) en kvinna i samma veva. jag tror inte jag gillar honom... minsta lilla.
you killed the part of me that cares.
Ja Little John utnyttjar ju också Marions utsatthet. Fast han kanske bara är kär ocks. Men Robin var ändå sämre och hamnar därför längre ner på min lista.

Marion - Det kan anses slutty men i den sitsen tycker hon inte att hon har ett val, hon offrar sig själv för en större sak än sig själv.

Lille John - Han ser sin chans, visst.. men faktum är att han inte dömer Marion för uppoffringen utan uppskattar det. Och vill inte Robin ha henne så är det väl knappast fel att Lille John sätter in en stöt.

Robin - Självisk, svartsjuk. Man kan inte klandra honom men lite tacksamhet borde han visa.

Sheriffen - Fängslar folk, tvingar till sig sex. Det enda möjligtvis goda han gör är att han inte slänger Marion i cellen bredvid.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
jag behöver så himla mkt mer info. vad har robin och john gjort för att hamna i finkan? snackar vi disneyversionen eller "legenden", eller nån av böckerna liksom?

"Nutidens Robin Hood saga a la 987.

John och Robin och deras vänner har väldigt ont om pengar, och tycker det är orättvist att de tvingas betala en massa skatt, som mest nyttjar de rika.
Dom bestämmer sig för börja med värdetransportrån, sagt och gjort, men till sist skiter det sig och dom torskar.
Dom hamnar på Kumlaanstalten.

Marion går med på att knulla domaren, mot att han låter John och Robin gå fria.
(detta hade ju inte fungerat idag tror jag, men låt gå?)

Sagt och gjort.

Grabbarna kommer ut, men Robin lackar som fan för att Marion satte på domaren och dumpar henne.

Då tar John hennes sida, och lägger samtidigt in en stöt. Dom bränner iväg och syns inte till mer."

Jag anser att John är ett as, hans bästa polares ex är offlimits, utan undantag.
Marion verkar inte särkilt ledsen över att Robin dumpade, då hon slängde sig in i ett nytt förhållande direkt.

Domaren är också ett as, som dels utnyttjar Marion, och dels släpper loss dömda brottslingar mot sex.

Robin blir svartsjuk och dumpar Marion. Nu blir det svårt, jag hade gjort samma sak. Kan dock inte bestämma mig för om det är "rätt eller fel".

I efterhand hade jag ansett att det var helt rätt, då hon snabbt hoppade i nästa säng, comeon liksom, hur kär var den här bruden egentligen?

Min slutsats är att allihopa är stora djävla svin, som bedrar sina medmänniskor för egen vinning på olika sätt.
Jag anser att väpnat rån är FEL, otrohet är FEL, bli ihop med kompisens ex är FEL, och att låta en farlig dömd brottsling gå fri mot betalning, är FEL.

Undrar om jag känner likadant när jag vaknar i eftermiddag.

"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
"Now in terms of realistic every-day standards of behavior..." - det funkar inte på en såpass overklig saga...
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Producent

2010-03-09 06:13
Maid Marion, Little John, Robin Hood, The Sheriff
We would expect you to be a happy, well-balanced person who likes people and is liked by others. You question whether many conventional views on morality are valid under all circumstances.

Men: Do we detect a sense of chivalry and idealism under the sophistication?

Women: You will expect high standards from the men to whom you give your love.

This combination represents 13% of total, 13% of men and 12% of women

Vi hade en liknande grej nar jag laste filosofi pa hogskolan, fast da var det en kvinna som var separerad fran sin man av en flod full av alligatorer. Samma liknelse.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
BC99
Hon var tvungen och ligga med alligatorerna för att mannen skulle få komma över till hennes sida? Sen gick det upp för honom vad hon gjort och hon stack med en babian?
Om jag fick erbjudande att ligga med någon för att släppa någon annan fri så vore det ett ganska enkelt val, förstår inte varför Marion ska ligga på allas första plats?

John den jäveln passar på att sneaka in, han väljer som kaneida sa "hoe before bro" hur kan detta vara acceptabelt?

Min lista är därmed som följer:
Sheriffen: Han släpper en samhällets fiende(egentligen en ädel man) på fri fot, för ett relativt billigt pris där han erbjuder sex till en kvinna som hsh verkar nöjja sig med lite vem som helst, hon verkar bara söka trygghet, att hon först sökte sig till en "outlaw" som Hood, bevisar dessutom att hon inte verkar ha något emot "bad boys" såsom sheriffen t.ex. Därmed har han gjort alla en tjänst.

Robin Hood: Verkar förvisso agera mest efter sina egna behov och begär, men har iaf ingen dold agenda. Dessutom har han ädla ideal.
Han genomskådade dessutom både sin "vän" och "flickvän".

Marion: Har redan skrivit om henne, men hon hamnar före John eftersom hon iaf inte direkt skadar någon, att hon vill ha sex o en trygg relation är inget ont i sig, att hon sen lyckades släppa alla fria på kuppen gör inte saken sämre, hon hittade ett sätt att tjäna både sig själv och sina kamrater vilket är bra.

John: Han passar som sagt på, sneaky jävel passar på att hugga oskulden(hon har iaf inte känt på något riktigt sex ännu ;) ) till sig själv eftersom han vet att han med sitt löjliga beteende, minst sagt oattraktiva yttre, och tomma plånbok aldrig kommer kunna hooka något annat än någon som helt enkelt inte vet bättre. Han snatchar henne från en av sina närmaste kompisar dessutom.
Ett riktigt sneaky-move, han är utan tvekan den största ormen i samlingen.

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Little John, Maid Marion, Robin Hood, The Sheriff
You are fairly broadminded, romantic and reasonably contented. You value kindness greatly and try to live by your ideals. You do not conceal from yourself, or from others, your strong need for security, which may be either emotional or material.

Men: Perhaps you tend to idealize women and credit them with virtues they don't possess.

Women: Your experiences of men have not all been happy, perhaps because you hope for a little too much?

This combination represents 15% of total, 15% of men and 16% of women

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
The Sheriff, Robin Hood, Maid Marion, Little John
Men: The warmth and give-and-take of love are not for you. Your sex life is ringed with unreality, and you neither understand nor appreciate women.

Women: If you really believe this is the right order, you baffle us completely.

This combination represents 3% of total, 3% of men and 2% of wome

haha vilket bullshit test.
prinsen i hundkostym.
Detta var förresten en rätt rolig tråd.

Robin Hood verkar i mina ögon vara den som saknar mest empati av alla. Han begår brott då han anser att hans egna ideal står över samhällets. Han kräver lojalitet och verkar gilla att stå i centrum och glänsa. Jag tycker mig känna igen honom i alla "hustlers" och bedragare. En snubbe som inte klarar av att folk går emot honom och köper inte att hans tjej legat med sheriffen för att rädda livet på honom. En snubbe som verkar sakna en självkritisk sida. En psykopat.

Little John verkar vara den mesiga killen som ser upp till hårdingen Robin Hood. Söker sig till gangsterlivet eftersom att han känner helt plötsligt att han får ett värde och är viktig i ett sammanhang. Troligen har han låg självkänsla och förnekar att han är Robin Hoods bitch som får göra grovjobbet medan Robin har monopol på all glans. Han vill vara som Robin och hoppas att folk inte genomskådar hans sanna mesighet.
Kort och gott en dörrmatta.

Marion
är ju den rika tjejen som inte känner sig älskad och söker sig till bad boys. Både för att rebellera mot sin bakgrund och även för att hon är en sökare och tror att bad boys är bara vilsna oälskade småpojkar som hon kan öppna. Troligen en tjej som har dåligt självförtroende som har föråldrad syn på manligt och kvinnligt. Hon är klassiska tjejen som blir sviken av killar och förstår inte varför.
Kort och gott en brud som faller för fel snubbar och gör martyr till sin livstil.

Sheriffen verkar vara en cynisk jävel som ser ner på allt folk och skiter i hur de mår och hur och vad och varför. Enligt honom så är världen svart och vit. Slödder och vanligt normalt folk. Hamnar du i trubbel med rättvisan så finns det inga "ursäkter", du är slödder punkt slut. Han njuter säkert av att bura in folk och tycker att det är en aldrig sinande mängd värdelöst slödder som får passera hans fängelsehåla. Att Marion erbjuder sex för att släppa honom har han inga moraliska betänkligheter kring. Marion är en rikemansbrud som valt att beblanda sig med värsta sortens slödder. Klart att hon ska knullas i alla hål av hans gubbkuk, hon borde veta bättre. Och de faktum att hon vill att han släpper ut slödder igen ger honom ännu mer frikort att lära henne en läxa. Han kan inte fängsla Marion pga hon har mäktiga föräldrar och dessutom vill han inte råka i trubbel efter sin natt med henne varför han släpper ut slöddret och Marion kommer hålla käft.
Kort och gott en bufflig människohatare.

Robin lackar fett eftersom att sheriffen besudlat hans ägendom (Marion) och vill inte ha göra med henne. Han skulle aldrig kunna stå ut med förnedringen att folk vet att sheriffen (hans fiende) knullat hans brud när de var tillsammans.

Marion har insett att hon fuckat sitt liv för en snubbe som inte ens bryr sig om henne och är självklart förkrossad.

Little John som alltid varit en pushover är fortfarande överlycklig efter som att någon var för första gången villig att offra sig för hans skull. Så pass hedrad att han skiter i sin gamla idol Robin som ändå bara utnyttjat honom och väljer tjejen som faktiskt brydde sig om honom (för hon kunde ju skitit i honom och bara befriat Robin).

Marion ser ljuset, Little John ser ljuset och det sticker av tillsammans och försöker leva ihop. Förhoppningsvis utan att Little John blir hennes pushover men det är en annan story.

Robin är förbannad på Marion, Little John och Sheriffen. Bäst för Little John och Marion att hålla sig undan så att han inte slår sönder dessa illojala kräk. I hans värld äger han dem och hur kan de ens tror att de kan fucka med honom? Sheriffen är starkare än honom så därför är han en mer jämbördig fiende. Dessutom har han ju inte svikit honom. Robin gillar nog mer sheriffen än LJ och Marion.

Sheriffen fortsätter sin cyniska livsstil, skrattar åt hela saken och drar en runk medan han fantiserar om Marions ungfitta. Det enda han ångrar är att han inte utnyttjade henne mer. Men nästa gång han hamnar i samma situation så skall han nog ta ut sin rätt lite mer.
Hahaha! Ja, tråden blev kul.

psyko slusk: Det är för att vi inte antar att Marion bara vill knulla runt (eftersom hon är tjej och faktiskt knullar (eller snarare blir knullad som i ett övergrepp) med sheriffen?) och för att vi tolkar det som att hon tom kan knulla med sheriffen för att få Robin (och John!) frigiven.

Kaneida: Haha!

Gurraa

Nä jag tror inte hon "bara vill knulla runt" men det är ju knappast något obehagligt att knulla.. Eller brukar dina tjejer tycka det?
Så jävla ädelt är det ju inte det hon gör lixom som många verkar vilja få det till.
Sen när hon sticker med sitt "ex" bästa polare vid första tillfälle skickar ju inte så bra signaler heller.
prinsen i hundkostym.
psyko_slusk

Nej men att rida gubbkuk för att rädda sitt ex låter som en ganska utsatt situation?
Tycker att det är fel att ge med för utpressning, oavsett om det är bra eller dåligt. Kan ju garantera att jag hade känt som Robin om min älskade gjort som Marion. Fast det är bara jag.
Kom och tänka på följande: Lille John kanske drog Robin i töjan i fängelset och Robin kände att han är homosexuell och dumpa Marion. Lille John passa på och plocka bruden då han anser att ett hål är ett hål men att hon vart mindre fjollig än Robin och skönare och se och klämma på?
Nattugglan

Kunde vart, men situationen säger ju att hon trots allt inte älskade Robin särskillt mycket iom att hon drog direkt med John, vilket säger mig att SÅ motvillig var hon då ändå inte.
prinsen i hundkostym.
psyko_slusk

Kan ju varit så att hon insåg att Robin inte var den hon trodde han var och att LJ var den som uppskattade hennes avsikter samt att hon hade ingenstans att gå tillbaka?
hahaha knas fan

Jag valde

1. Robin Hood

2. Marion

3. Little John

4. Sheriffen

Jag tog de rätt seriöst, bytte ut namnen och gjorde mig själv till Robin Hood och några vänner fick spela de andra..

Jag resonerade på så sätt att Sheriffen var pajasen som satte mig i den där jobbiga situationen och är en äcklig jävel, därför är han sist.
Marion och Little John skulle lika gärna kunna byta plats, det var svårt att välja mellan en svikare och en slampa, haha.

Robin Hood, Maid Marion, Little John, The Sheriff
Your philosophy of life is a sad hotchpotch of the conventions of society, your own convictions and romanticism. You are not unkind, only staid and unimaginative.

Men: You see women as weak but desirable.

AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Nattugglan

Jadu, det kommer vi aldrig få reda på.
Men jag skulle aldrig kunnat gjort som hon gjorde iaf, inte om jag älskade någon.
Betyder hsh att hon är väldigt ombytlig osv och vore jag Robin skulle jag vart glad att jag kom ur den där relationen i tid iaf.
Little John är ju en riktig pajas som inte bara sviker en vän, men kan tänka sig vara tillsammans med någon som säger sig ligga med någon för Robin's skull, sen inte bryr sig mer om det eller honom än att hon drar med hans vän när han inte vill ha henne.

Alltså.. Ser du inte vad som försegår här?
prinsen i hundkostym.
Maid Marion, Little John, The Sheriff, Robin Hood
You are essentially a contented person, even if you consider yourself a little superior. You are moral by your own standards, for you believe that morality is what best suits the occasion.

Men: You are sexually uninhibited, more romantic than you may appear, and more dependent on the approval of others than you care to admit.

Women: You like being a woman, you understand what love is, and frankly enjoy sex.

This combination represents 10% of total, 9% of men and 11% of women
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Rappare

2010-03-11 20:12
Svårt läge när storyn har så få detaljer ang. omständigheterna..

Sheriffen tillfångatar två personer (varför är okänt), men kompromissar sin tjänst mot att få ligga med en tjej mot hennes vilja. Kort sagt, utnyttjar sin maktposition för egoistiska syften. (att han håller sitt ord kan man anta är irrelevant, för om sheriffen är i samma maktposition som man kan anta väntar inga repressalier för handlingen)

Marion använder accepterar att använda sin kropp som en handelsvara, och det är typ allt. (Texten specificerar inte vilken relation hon hade till LillJohn innan, eller vilken relation de slutligen har efter, även om det kan anses att hon är väldigt opportunistisk av sig.)

Robin förkastar Marions uppoffring som ett svek mot hans övertygelse, och lämnar henne.

LillJohn har inget problem med/är tacksam för hennes uppoffring, och man kan anta att han tar chansen när Robin avfärdar henne att erkänna sin egen, tidigare hemlighållna kärlek till henne.

Jag har inte en särskilt hård moralisk kompass, så det enda jag kan komma fram till med säkerhet är att Sheriffen är sist på listan. Han sviker sin tjänst som handelsvara för att kunna utnyttja någon annan för sitt eget nöjes skull.
Om man använder sin fantasi och fyller i lite kan man anta att Marion är efter, eftersom hon först sviker sin älskades ideal för hennes egna behov (själviskt) och har inte heller några problem med att nöja sig med sin påstådda sanna kärleks antagligen bästa vän.
Robin Hood värderar sina ideal högre än Marions uppoffring och lämnar henne. Förvisso själviskt en gång, men samtidigt har han hårdast moraliska övertygelse, så han kan bli nr1 eller nr2 lika lätt egentligen bereonde på hur man tolkar testet.
LillJohn å andra sidan värderar hennes uppoffring högre, och (om han nu haft en kärlek för henne) kan tänkas vara den oskyldigaste av de fyra.. Ska se vad testet hävdar om mig.
Producent

2010-03-12 08:55
Kaneida: Haha nej, men nastan :P

Linda och Johan blev separerade pga en oversvamning som gjorde att de hamnade pa varsin sida av en stor flod, full med manniskoatande alligatorer. Pa Lindas sida av floden bor Bosse och Emil. Bosse rakar ha en liten bat, vilket ar det enda sattet att korsa floden. Pa Johans sida bor, forutom Johan, en herre vid namn Magnus.

Linda fragar en dag om Bosse kan lana henne sin bat sa hon kan halsa pa Johan som hon inte sett pa jattelange sen oversvammningen skedde. Bosse sager att om hon ligger med honom, sa far hon lana baten. Linda blir jatteledsen och vagrar ga med pa det. Sa hon gar over till Emil, som hon vet ar god van till Bosse och berattar om sitt bekymmer. Emil sager att han inte vill bli inblandad och att det ar hennes problem. Sa efter manga om och men, sa gar hon med pa att ligga med Bosse. Och som lovat, sa fick hon lana baten. Sa fort hon akt over till andra sidan av floden sa kastar hon sig i famnen pa Johan och berattar det avskyvarda hon var tvungen att gora for att fa aterforenas med Johan. Johan blir ursinnig och sager att han inte vill ha nagot med Linda att gora nagot mer. Linda vet inte vad hon ska gora, sa hon besoker Magnus och berattar vad som hant. Magnus blir sa arg att han gar over till Johan och smaller han pa kaften.

Och precis som Robin Hood storyn, sa ska man ranka vem som var mest A-Hole. Helt klart Emil, passiva javla neutral-as!
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
psyko slusk: (Bra namn.) Du rankar inte kvinnor särskilt högt märker jag. Det mesta blir Marions fel. Du vet ju inte att det är så som du säger heller. Marion och John kanske stack iväg för att leva i tillsammans som vänner t.ex. Men du väljer att tycka att tjejen är en slampa. Varför då kan man ju undra...

Jag hade definitivt knullat en äcklig gammal tant för att min tjej skulle slippa ruttna i en fängelsehåla och jag vet att hon hade "förlåtit" mig för det. Menar du att du aldrig hade gjort det om du hade älskat någon, men kanske annars...

Gurraa

Jo, jag rankar visst kvinnor högt, lika högt som män.

Du vet ju inte att det är så som du säger heller.

Enligt min teori är det så.

Marion och John kanske stack iväg för att leva i tillsammans som vänner t.ex. Men du väljer att tycka att tjejen är en slampa. Varför då kan man ju undra...

Såg du inte att jag placerade John längst ner på listan?

Jag hade definitivt knullat en äcklig gammal tant för att min tjej skulle slippa ruttna i en fängelsehåla och jag vet att hon hade "förlåtit" mig för det. Menar du att du aldrig hade gjort det om du hade älskat någon, men kanske annars...

Det är ju det jag menar, jag hade lätt också gjort det, det är just därför jag inte förstår varför Marion ska ha så mycket beröm?
men jag hade rådfrågat den jag älskade först, om det var OK för henne.
prinsen i hundkostym.
psyko_slusk

Hade varit intressant om det var någon tjej som svarade på dina argument.
kaneida speaks the word.
"God, give us the serenity to accept what cannot be changed,the courage to change what should be changed, and the wisdom to distinguish one from the other."www.pawshop.se