|
|
|
Moderator
2010-03-08 15:55
|
Inbrottsförsök eller polisen?
Hola.
Detta hände för kanske 20 minuter sen.
Jag sitter vid datorn hemma och hör nånting vid dörren. Jag lyssnar noga och hör att nåt pillas med dörren. Jag ställer mig upp hastigt så att det ska låta lite och går mot dörren. Kikar i titthålet och ser en man stå där.
Jag står tyst ett tag och han också. Sen öppnar jag dörren. Då står det en annan man precis utanför dörren till vänster, som jag inte såg genom kikhålet. Dom säger inget och jag stänger dörren igen lite snabbt. Jag frågar vad dom vill.
En av dom säger, efter lite betänketid "Vi är från polisen, men du behöver inte prata med oss"
Jag sa, "Nej, tack." Dom fördrev tiden ett tag i trapphuset för att sen knata ut därifrån. Dom såg inte ut att ha nåt att göra. Dom såg ut som jag brukar känna mig när jag gått fel väg och låtsas fippla med mobilen innan jag vänder tillbaka. ;)
Det kanske va polisen(?). Men varför skulle dom säga sådär. Dom verkade lite nojiga också. Och dom gick ju bara sen. Och jag har verkligen inte gjort nåt som gör att polisen skulle smyga på mig. ;) Sen har jag musikutrustning som syns från fönstret på baksidan av huset. Monitorer, mikrofon, gitarrer och två datorskärmar.
Vad tror ni? Va det bara polisen? Eller ska jag börja låsa överlåset också?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden.. http://www.martypatches.comhttp://www.danielmeyer.se
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Det var Jehovas vittnen. De flesta inbrott i hemmen sker på dagtid när de är ute och spökar. Löste precis 90% av mysteriena åt Lasse Arå.
|
|
|
Det känns som att det är mer eller mindre omöjligt för någon här att veta om det var polisen eller inte. Men varför frågade du inte vad fan dom pillade på din dörr för?
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
|
|
|
Han borde skjutit med ett hagelgevär först och ställt frågor sen :( Extrapoäng om det hade varit polisen.
|
Moderator
2010-03-08 16:05
|
|
|
|
klart det inte var polisen...hade dom velat smyga in hos dig (lagligt eller olagligt) så hade dom spanat först för att se till att det var tomt och sen smygit in. du stoppade precis ett par gossar som ville ta dina saker.
så clapar vi för Blweria!
|
|
|
polisen skulle aldrig göra sånt, e dom riktiga poliser e de brickan dom visar
|
|
|
Ring polisen och förklara vad som hänt. eventuellt är du vittne om fler i området blivit bestulna..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
|
|
|
tvivlar starkt på att det var polisen.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
Inbrottare är min gissning, eller någon skum grannes bekanta. Om polisen vill in nånstans fixar dom nyckel eller kallar in låssmed, de står inte å pillar i låset utan framgång för att sen inte vilja komma in eller ens prata med dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
Moderator
2010-03-08 18:34
|
|
|
|
Du borde nog fattat direkt att de inte va polisen när dom sa " de är polisen men du behöver inte prata me oss " made me lol
Wethoz Production<br>Beat producent o rääääpper ..
|
Producent
2010-03-08 19:20
|
Haha verkligen inte snuten
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
Haha, vi är från polisen men du behöver inte prata med oss :P
www.myspace.com/slackerlifemusic
|
|
|
Hahaha
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
Producent
2010-03-08 21:31
|
basebollträ?? skaffa en rambo kniv iställe
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
|
|
|
ja fan börja svinga bollträ är ju ingen bra ide i en trång lägenhet, synd på sverige jävla mes självförsvarslagar
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
|
|
|
Skönt att det inte bara är jag som kan vara naivt blåögd ibland. :)
spokie: Vad är det för mesigt med Sveriges lag/ar angående självförsvar?
whoa.nu - siten där snillen spekulerar... humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v. "behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
|
|
|
ja, att om du i princip bankar på någon som försöker bryta sig in i din lägenhet så kan du bli straffad. har man väl gjort valet att börja bryta på nån dörr så får man liksom ta konsekvenserna. iaf min åsikt
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
|
|
|
kolla bara på han som fick ett år för att han räddade en tant som blev överfallen.
|
|
|
spokie: Då är det helt enkelt inte självförsvar. Man får ju faktiskt bruka våld i den mån nöden kräver...
Det blir ganska så konstigt om man skall kunna bruka våld för diverse förseelser man kan bli utsatt för som kanske inte är våldsrelaterade öht.
whoa.nu - siten där snillen spekulerar... humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v. "behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
|
|
|
i mitt exempel borde det vara helt ok, bryer du dig inte in, så slipper du bli misshandlad, enkel regel. självklart så måste man ju varna personen i fråga först.
|
Moderator
2010-03-08 23:56
|
spokie Fast bryter sig någon in får du ju köra ut den med våld. Samma sak om någon skulle sno din cykel, du får ta tillbaka den med det våld som situationen kräver.
Och fallet med mannen som försvarade damen var inte så enkelt som du fick det att låta som. Bland annat använde han ett tungt tillhygge, slog upprepade gånger i huvudet och om jag inte minns helt fel hade förövaren dessutom redan lämnat damen i fred när mannen började slå. Tror det var ännu fler faktorer som spelade in för att domen skulle vara rätt. Men dess stod tyvärr inte i aftonbladet.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic Say my name, Mr Bush, say my name Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
|
|
|
kaptenkrok
du får ta och kolla upp fakta, enda "felet" han gjorde enligt rätten var att han träffade en gång i huvudet, första slaget träffade axlen, och killen slutade inte...
|
|
|
Ring 911 eller polisen! Vafan e det för fel på ungdomen idag när man istället sätter sig vid whoa och pillar navel och skiter i allt som har med civilkurage att göra. Jävla nötter!
Gör dom inte inbrott hos dig är det din granne eller släkting som drabbas men det skiter väl du i jävla svennebanan!
Fan va arg man blir!
Bättre ringa 1 gång för mycket än för lite! RING NU!!
|
Moderator
2010-03-09 07:55
|
haha.. jag.. kanske lite blåögd... men fan.. dom såg rätt snälla ut.. ;)
shyffert om du läser igenom tråden så hade du sett att jag redan har jag redan ringt... och ja, jag ringde innan jag gjorde tråden på whoa..
lägg ner attityden shyffert..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden.. http://www.martypatches.comhttp://www.danielmeyer.se
|
|
|
ingen attityd. bara ärlighet. bra att du ringde. ta erat ansvar, var inte fega.
|
|
|
Vilket äcklig jävla gol-snitch-fitta du är Schyffert. Träffs vi nån gång så gå åt andra hållet.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats. Bevismaterial DVD - http://www.bevismaterial.se
|
|
|
Det shyffert uppmanar er till är att blockera 112 växlen med random shit, vilket är olagligt!
GOLA NER HAN!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|