|
|
|
|
|
Gratis saker att göra såhär tids på året.
Hej allihopa, jag behöver förslag på vad man kan göra för saker, helst utomhus, men även inomhus, som är ->GRATIS<- men fortfarande väldigt kul och roligt för ett par som lider av tristess och arbetslöshet!
/Lepra
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
söka jobb eller runka
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
word
http://soundcloud.com/dustycreek
|
|
|
|
|
|
Gå ut i skogen.
Intressepenisen hårdnar!
|
|
|
onanera och plocka flugsvamp
|
|
|
Betapet
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
|
|
|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Åh. Det finns ju en massa fint att göra.
Som att ta på sig så mycket gosiga och varma kläder som går och sedan gå på utflykt i skogen/staden, klättra på saker. Sedan dricka varm choklad samt äta ostlimpmackor och envisa mandariner. Kasta kottar på varandra, om man gillar sånt.
Eller så går man till en backe och åker pulka/påse eller en isbana och åker skridskor eller längdskidor. Fortfarande varm choklad och ostlimpmackor.
Man kan pyssla; klippa, klistra, måla, bygga. Kollage tycker jag är trevliga att göra. Man kan ta foton eller tidningsklipp eller gamla biobiljetter. Gärna i sällskap av te och till något man själv har bakat som i sig är en syssla (exempelvis är bullar ett äventyr i sig). Rota i skafferiet och försöka laga världens godaste mat som ingen har uppfunnit ännu.
Spel är bra. Yatzy, schack och kort. Eller något sånt där evighetsspel (monopol, risk osv), men då måste man ha med flera annars blir det jobbigt.
Lära sig dansa. Bara att kolla på Youtubeklipp eller annat och lära sig.
Det händer annars en massa roliga saker i de flesta städer som är gratis. Bara att kolla lokaltidningens kultursidor. Fotoutställningar och spelningar förekommer rätt ofta bl.a.
Gillar ni sånna där intellektuella grejer, så kan det vara trevligt med dokorander som brukar föreläsa öppet för alla på universitet.
Gatukonst mitt i natten sysslar somliga med (observera att jag ej uppmanar till brott, utan bara påpekar att vissa gör sådant).
Delam tange barat
|
Producent
2010-03-11 22:14
|
ladda hem valfri musikprog o gör musik...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
|
|
|
gå på rättegångar är väl gratis så vitt jag vet!
Käft då.
|
|
|
Rachel är numer officiellt min dröm mamma. :D
Wurrup?
|
|
|
Tack alla för era förslag. Fortsätt droppa =)
Rachel
Förslaget "klippa, klistra, måla" är bra förslag.
Schack spelar jag redan. Möt mig och ni möt eran undergång ;)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
bor du i sthlm och gillar stand up så dra på big ben på söndagar!
one spliff a day keep the evil away!
|
|
|
sprätta upp en svart sopsäck, samla alla dina vänner, sätt er på sopsäcken och åk utför med en vansinnig fart! pulka är för snobbar och rika människor! plastpåsar for life!
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring. - Carl Sagan -
|
|
|
spana in tjejerna som kommer ut ur ide...för alla snygga tjejer finns inte på vintern..det är nu dom kommer...så samla lite folk hitta en plats..bara häng , spana och ragga
vi är överallt!
|
|
|
Nova: är det en bra ide för ett par? ;)
Follow the dao, right about....NOW!
|
|
|
aa ja läste det som en par polare :S haha my baaaaaad
fast kolla kan man alltid....eller nåt...
vi är överallt!
|
Producent
2010-03-14 12:29
|
gå på rättegångar är väl gratis så vitt jag vet! hahaha "skynda dig nu älskling, det ska tydligen vara 2 som smitit från en olycka 16.30 idag, vill jag INTE missa"
|
Producent
2010-03-16 20:31
|
Baka! Det är skitsoft. Hitta nått recept på nån paj eller cheesecake, sätt på lite nice musik och stå i köket nån halvtimme. Inte gratis iofs, men behöver inte kosta mycket.
Och om ni har föräldrar i närheten så kan ni erbjuda att gå hem till dem o baka eller laga mat whatever. In exchange för ingridienser då. Dom blir sjukt glada och ni blir mätta. Win win!
|
|
|
Gå på folks begravningar o var den släktingen/vännen/jobbkamraten som han/hon aldrig prata om. Rita djur på papper o klipp ut dem o fäst dem på kylen Studera dina grannar Om ni har en cykel är de alltid gött såhär när våren närmar sig. Snacka lite mer med Ali/muhammed/hassan osv på de lokala "arablivset" om ni har ett sånt. Eller bara nån annan butik. Åk på utflykter såsom rachel sade.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
|
|
|
|
|
|
jaha, så ni var ett par... Sweet love down by the fire
MUSIC IS MY DRUG, NOT ENTIRELY BUT I MEAN.. HEY!
|