piss i pooler

Övrigt - Blandat

2010-03-12 17:26

piss i pooler

satt och tänkte lite idag på hur mycket urin de hamnar i en bassäng varje dag.
Har inte badat i bassäng på år för jag vet att jag pissade i dem själv när jag va knodd och mår lite illa av de.

om ett barn pissar 1 deciliter piss en vuxen 2 deciliter.

20 barn pär dag?
40 vuxna?.. tror fler gör de än vad de säger..

2 liter piss
8 liter piss

10liter om dagen

3650 liter piss om året

hur ofta byter de vatten ? de fyller väl bara på med klor.

vad tror ni? lär va segt att byta ut allt vatten, iaf dyrt och om man byter ofta... EEEEEEEEUUU

skrev bara av mig, klaga inte på hur jag skriver :)
tack

(Inlägget ändrat av greggan 2010-03-13 00:36:41)

LEGALISERA CANNABIS
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Daterat:
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
2010-03-12 19:59
sluta va så Kyle Broflovski
2010-03-12 21:41
Lite kissvatten med en liten-liten snutt av den finaste wiskeyn
varmkorv
2010-03-12 23:38
Piss är egentligen inte så farligt. Det innehåller inte något farligt och med tanke på hur många hundra tusen liter vatten det måste finnas i en simbassäng så måste det pissas en hel del för att det ska märkas.
I light the fire, you place the flowers in the vase
2010-03-13 00:11
Piss är sterilt när det lämnar kroppen men suger åt sig bakterier snabbt... tror jag, jag är ingen expert. Är jag den enda människan på jorden som inte pissade i pooler när jag var liten? Kanske när jag var jätteliten men inte så långt tillbaks jag minnas i alla fall.
hahaha, men seriöst, ifall du inte sett South Park-avsnittet Pee så borde du kolla på det pronto.
STOCKHOLMSSYNDROMET - ETTFYRANÅNSTANS? UTE NU!!!
BESTÄLL DEN HÄR: sthlmssyndromet.se
2010-03-13 00:45
Med tanke på den mängden vatten det är i en bassäng, ca 600.000 liter om man tar en normalstor pool, så blir mängden kiss väldigt obetydlig.
Sen tömer man inte poolen, vattnet "byts" ut lite hela tiden.
Inte tänkt på att vattnet rinner över kanterna och att det är som ventiler i botten på bassängerna?

Det är en del av reningsprocessen. Vattnet som rinner över kanterna går till rening och nytt frächt vatten pumpas ut genom ventilerna på botten. Och kloret fyller ju sin funktion. Så om någon skulle kissa i bassängen skulle det inte bli långvarigt.

Så är det iallafall på mitt jobb. Och garanterat på de flesta badhus också.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead... True story!
2010-03-13 01:42
Det är alltså okej att kissa i poolen? :)
I like where this is goin' Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
2010-03-13 08:08
ja va fan, då hade man ju ingen anledning att sluta med det!
http://martinkonst.blogspot.com/
2010-03-13 09:15
Man kan väl inte anta att fler vuxna än barn pissar i poolen?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
2010-03-13 10:05
Det är väl snarare inte så mysigt med vetskapen om att snubben 2 meter bort vattnar lutfisken.
Och som candide säger så är det väldigt tevkis på att fler vuxna pissar i poolerna än barn.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead... True story!
2010-03-13 10:42
varför måste det vara en snubbe ?:(
http://www.myspace.com/kaybeats1
2010-03-13 10:53
För att kvinnor inte har någon lutfisk att...vattna.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
2010-03-13 11:09
även om jag själv aldrig kissade i poolen som barn (vad jag kan komma ihåg) så är det ju inte så farligt. men sen kommer jag ihåg att det stod i tidningen för ett tag sen att personal på simhallar fick allergiska besvär för att det var så mycket ammoniak, från kiss, i luften hahah
http://www.kommandot.se/wp/
2010-03-13 12:13
Det sägs att klor inte luktar egentligen utan det är allt piss som skapar "badhuslukten".

2010-03-13 13:14
För att kvinnor inte har någon lutfisk att...vattna.

haha nej, det hade ju sett rätt lustigt ut. dock så går väl köttrosen att vattnas också...?

FreddeE
ironi, right?
2010-03-13 13:22
Nope, hörde det på P4 Ekot för ett tag sen. Klor ska inte lukta särskilt mycket egentligen utan det är de olika ämnena i piss som gör att det luktar som de gör.

2010-03-13 13:24
Okay, då säger klor flaskan jag har i badrummet något annat. Kanske någon har pissat i den när den tillverkades.
2010-03-13 13:25
jo jag hörde samma sak. sen ska det väl påpekas att det inte är rent klor som används, då hade inte badhusbesöket varit en lika trevlig uppelvelse
2010-03-13 13:26
konstigt

klor i vilken form? kolla så att det inte är de andra ämnena som garanterat finns där också som inte luktar
2010-03-13 13:52
jag pissar alltid i bassänger :) smidigare än att gå uppp

2010-03-13 14:50
förövrigt renas väl vattnet och byts ut hela tidne? det är ju alltid strålar längs väggarna som pumpar in vatten så det circulerar väl och renas hela tiden?
2010-03-13 15:56
Det är ju starka medel i vattnet som iaf förhindrar större bakteriesamlingar. Om man tänker på badhus är det ju rätt äckligt, typ 100 pers i samma badkar.
Jag badar inte längre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2010-03-13 18:23
ah tycker de e sjukt äckligt även om de e 600.00 liter vatten i en pool. En kallsup så dricker du ett hundratal människors piss.
LEGALISERA CANNABIS
2010-03-13 18:44
slangan

ett andetag innehåller så många partiklar och luftatomer som gått igenom någon annans tarmsystem att lite piss i bassängen blir obetydligt i jämförelse. ^^
"I find that if you just talk, your mouth comes up with stuff." - Karl Pilkington
2010-03-13 20:00
junkgirl: Ja men en fis (eller vad du nu åsyftar) är harmlöst vilket ett en kalsup om man har otur, inte är, right?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2010-03-13 20:03
Mörten

haha absolut! lite gas har ju ingen dött av! ;)
"I find that if you just talk, your mouth comes up with stuff." - Karl Pilkington
2010-03-14 02:59
Mörten Men det är ju inte urinet i kallsupen som är potentiellt farligt, så vad har det med saken att göra?
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Moderator
2010-03-14 03:28
junkgirl Nä gaskammarna är bara en myt^^
Makaroner är det..DET
2010-03-14 08:53
Mörten Men det är ju inte urinet i kallsupen som är potentiellt farligt, så vad har det med saken att göra?

Var det någon som sa det?
2010-03-14 10:09
shitmannen

exakt. vilken tur att någon påpekade det uppenbara skämtet så att alla förstår det! ^^
2010-03-14 12:00
bperb P28
hur ska jag veta vad dom andra produkterna luktar ?:P
förövrigt luktar den badhus, så antar att någon "vattna lutfisken" i den.
2010-03-21 14:37
orka bry sig. det är en risk man får ta om man badar i allmäna pooler. jag pissar alltid i poolen iaf. och kommer alltid att göra det. big up
Din mamma
2010-03-21 14:43
det här och hur mycket död hud och hårstrån och annat äckel det är i bassänger är sådant man helt enkelt låter bli att tänka på, hamnar i kategorin kunskap jag ej vill ha.

"och sen, hände det ju saker bland annat i bastuavdelningen som min religion förbjuder mig att berätta"

-the pussy or the mouth, thats the question
2010-03-21 14:48
samma med det som kommer efter badet, offentliga duschar bambambaaaam
hur mycket äckliga bakterier frodas inte där på golvet bland allas äckliga fötter, strumpludd och ännu mer hår och fotsvamp och gud vet allt.

USCH.
 "och sen, hände det ju saker bland annat i bastuavdelningen som min religion förbjuder mig att berätta"

-the pussy or the mouth, thats the question
2010-03-21 22:03
världen är skitig och lika bra är det. hur svag man skulle vara för sjukdomar utan allt detta snusk är obehagligt att tänka på. dagis där barnen måste sprita händerna kan verka som en bra idé idag men hur sjuka kommer de ungarna bli i framtiden vid varje kontakt med en för kroppen okänd bakterie? heja smuts!
2010-03-21 23:24
man måste vara ganska cp om man pissar i vattnet.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
2010-03-22 13:45
anledningen till att man får svidande ögon är för det blir en väldigt frätande blandning när kiss möter klor.

sedan filtrerar inte pumparna bort pisset alls.

det är välllldigt mycket kiss i en badhusbassäng
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
2010-03-22 13:45
.. är alltså inte bara kloret som gör att man får rda ögon. man får inte röda ögon öht av klor. utna det är blandningen
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
2010-03-22 13:52
Ni som pissar i bassänger, pissar ni när ni duschar och badar hemma också? Tycker det är lite sjukt att det är okej att pissa på en typ av allmänna platser men inte på någon annan. Jag föredrar att något fyllo pissar i en buske, om så mitt i valfri stad, framför att alla pissar i en bassäng som dom sen badar i. Människor är bra äckliga.
www.myspace.com/Anenkefali
"One spliff a day keep the evil away"
2010-03-22 15:58
klart man pissar hemma i duschen. fan vad jobbigt att behöva kliva ur, torka av sig lite (för vatten på toaringen torkar ju fan aldrig) och pissa i dasset när avloppet i duschen fungerar lika bra.

tycker snarare det äckligaste människor gör är lär upp sina barn att tycka att naturliga kroppsfunktioner är jätteäckligt. till den milda grad att folk hellre tar livet av sig än hamnar i blöja. DET är äckligt. utan urinering dör man. och jag tycker det är lugnt så länge de fortsätter hälla i det frätande giftämnet klor i vattnet.

tycker fan nästan det borde bli obligatoriskt för alla ungar att göra 4 veckors praktik på äldreboende eller något så de slutar gnälla om lite piss eller skit här och var. som tur är fattar de flesta att snusk är en viktig del av livet när de får barn och måste börja ta hand om avfallet ungen producerar själva med egna händer.
2010-03-22 17:37
Pissa i duschen gör man ju jämnt, men inte när man badar :P..
prinsen i hundkostym.
2010-03-22 17:41
junkgirl och psyko_slusk

Har ni fuckat små blåsor? Seriöst, man duschar väl max en halvtimme (jag gör det på 10 minuter, finns säkert någon som tar en timme på sig, så vi säger en halvtimme som ungefärligt medelvärde istället), klarar man inte av att låta bli att pissa under den tiden så tror jag det är läkarundersökning nästa.
2010-03-22 17:47
Men du.. Man pissar ju så fort man får chansen?!

Nämen vadå, man ställer sig i duschen o känner allt vatten o skit, och dessutom är man naken o allt, då är det svårt/inte nice att hålla inne o ha sig, då kan det vara nice att bara pricka rakt ner i avloppet o sen spola vatten överallt osv, sen så får man ju en grundlig rengöring efteråt utav pillesnoppen också.
Bara nice bara nice, fast inte med bajs!
prinsen i hundkostym.
2010-03-22 17:50
Anenkefali
du ska nog se att nästan varannan människa gör det, så att sitta och klaga på dom här på whoa lär inte göra så mycket.
2010-03-22 18:26
Var väl mest resonemanget "klart man pissar hemma i duschen. fan vad jobbigt att behöva kliva ur, torka av sig lite (för vatten på toaringen torkar ju fan aldrig) och pissa i dasset när avloppet i duschen fungerar lika bra." jag reagerade på. Men okej, folk pissar i duschen. Förslagsvis är folk uppe cirka 8-16 timmar om dagen (ungefär?) och just den halvtimmen (cirka) som ni spenderar i duschen väljer ni också till att urinera. För mig är det helt ologiskt, fast å andra sidan pissar jag 2-5 gånger om dagen, oftare 2 än 5. Partyblåsa är grejen.
2010-03-24 11:10
ok, jag pissar i duschen för att det är skönt att pissa där. bättre så? ^^

jag pissar också 2-5 ggr om dagen. dock hellre 5 än 2 eftersom det gör förbaskat ont att inte pissa tillräckligt ofta och urin börjar lukta jävligt nasty om man inte pissar tillräckligt ofta.

(pissar dock inte i pooler, gjorde det till för 4 år sen ungefär, men numera kan jag inte hur mycket jag än skulle behöva slå en båge)
2010-03-24 11:20
gjorde det till för 4 år sen ungefär

haha, så vidrigt!
Hur gammal är du nu?
prinsen i hundkostym.
2010-03-24 11:21
27 ^_^
2010-03-24 11:29
Jag är för chockad för att kommentera.
prinsen i hundkostym.
2010-03-24 11:36
hahahaha kan ju säga att jag skulle fortsätta pissa i pooler om jag fysiskt kunde men min stackars lilla blåsa har gått och blivit svårlättad. ^^
2010-03-24 11:57
Pissa i duschen gör man ju alltid!
Oftast är man inte ens pissnödig när man kliver in i duschen men när man står där och får allt vatten på sig börjar blåsan pressa.
Ungefär samma fenomen som när man är på väg hem och precis då man ska låsa upp dörren så blir man extremt jävla kissnödig.
I like where this is goin' Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!