I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som är arbetslösa...

Övrigt - Blandat

2010-03-20 23:28

Ni som är arbetslösa...

Vad gör ni om dagarna?
Vart får ni pengar ifrån till mat och räkningar?

2010-03-20 23:33
1. Tränar , går på bio ,söker jobb , tittar på tv och tar hand om min lilla dotter som är 3 månader gammal:)

2. Jag får pengar från ungdomsgaranti cirka 2800 kr heheh men det räcke inte:(

2010-03-21 01:25
Förstår inte hur folk kan vilja vara arbetslösa, måste bli sjukt tråkigt/fattigt :/

2010-03-21 02:13
Bor hemma. Får typ 2 500 av arbetsförmedlingen. Sitter vid datorn, kollar på tv, laddar ner tvserier, spelar poker, tvspel, skriver musik.. jävligt tråkigt

2010-03-21 03:49
jag var arbetslös fram till någon månad sen, jag gick in på blocket och kollade om folk ville att man skulle ta ut deras hundar och liknande :) så jag promenerade med en golden retriever typ 4-5 dagar i veckan, en gång om dagen, och fick en liten slant för det. så kolla upp sånna småtjänster som folk är i behov av, krävs ju knappast ett långt CV för det : ) det är mitt tips om du inte kan få något annat extrajobb annars..

2010-03-21 03:50
kan ju berätta att även om jag inte fick mer än 50kr per promenad så blev det ändå runt 1000kr i månaden vilket betalade hela maträkningen och en väldigt liten del av hyran, eller nästan halva hyran beroende på hur man ser det hehe. många bäckar små..

2010-03-21 05:32
mindre än tusen till mat per mån?!
jag är grymt imponerad!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2010-03-21 05:42
sht liide impad av phaties initativförmåga!

jag hoppar in och hjälper en kompis på byggen ibland när det behövs, men jag räknas inte som arbetslös, har csn.

jag ser det som arbetsfri!
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Promotor

2010-03-21 09:01
jag söker jobb, o så... ehm.. söker jag jobb.. nämnde jag att jag söker jobb? .. Förutom det så lär min släkting upp mig till bilmekaniker, däckmontörsdelen har jag redan blivit så upplärd att jag kan ta hand om egna kunder! När jag inte gör det så sitter jag och självutbildar mig i 2D/3D grafik och webdesign så som html/css/php/mysql.. fast igår hjälpte jag en vägg o bygga hans hus, och kvällen fördrev jag med att kolla på film.. Jo sen fick jag avslag av soc också =)

2010-03-21 11:36
Jag får ungefär 6000kr i månaden via A-kassa/Ungdomsgaranti.

Jag skriver mycket, fotar, pillar med foton, spelar tv-spel, lagar mat. Sedan söker jag ju jobb såklart. Har dock hamnat i ett döläge då jag flyttar om ca 2 månader och ingen vill anställa någon som ändå drar inom en så kort framtid.

2010-03-21 11:46
Jag spelar tvspel och sitter vid datorn. Brukar vända dygnet istället för att slippa vara vaken på dagen.
Räkningar har jag slutat betala. De pengar som jag lyckas få in går till mig och ingen annan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-21 14:07
Blweria

jag äter inte så jättestora portioner, äter i princip aldrig frukost och gör alltid storkok. åt typ aldrig ute, fikade nästan aldrig ute (antingen bjöd jag på kaffe hemma eller så bjöd en vän mig på kaffe hos dem..). har dessutom en grymt liten kyl och frys då jag bor inneboende så jag får ändå inte plats med så himla mycket i taget, så det man köper när man väl handlar planeras jävligt noga :)

987

haha, imponerad? jasså, man tackar!

2010-03-21 14:28
är 50% arbetslös men det känns faktiskt nästan lika illa eftersom pengarna gör att det bara nästan går precis runt om jag snålar.. =(
dom dagarna jag är ledig så pluggar jag utan csn stöd och söker fler jobb
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2010-03-21 15:10
producera musik/tvspel/film/sova/oändligt många serier och sova lite till

pengar från försäkringskassan
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2010-03-21 15:18
Arbetslös? Fritidsforskare!

Producent

2010-03-21 16:25
tränar ( jobbar extra på gym ) lite då o då....men imorgon ska jag på arbetsinterjuv på coop...så jag hoppas det går bra för detta behöver jag verkligen. Men med min otur kommer det säkert gå åt helvete =(
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-03-21 16:35
Jag hade gärna haft ett arbete om jag visste vad jag ville göra här i livet.
Ibland kan det bli rätt trist men generellt är det lungt med tanke på att du är hur fri som helst (bor hemma).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-21 17:47
Jag får pengar från soc.
Men nu har dom slutat betala hela min hyra dom jävlarna, men its okej, jag är tackasam för dom 3 tusen kronorna. Det räcker till maten, men jag har inte råd för nöje.
Jag sitter hemma hela dagarna, jag älskar det, städar och lagar mat och sitter framför datorn.

Jag var alltid anti socialbidrag men nu tycker jag om det.

Vill självklart ha ett jobb där jag tjänar bra.

Vill inte städa toaletter mer och städa hotellrum.

Skulle vara fett o få 20 tusen efter skatt.

Har funderat på att hitta en rik man

2010-03-21 20:46
HumanFLU pengar är inte allt

2010-03-21 21:02
Har aldrig varit arbetslös men har haft otroligt många skitjobb, har fått för mig att det är softare att jobba med skitjobb än att inte jobba alls.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2010-03-21 22:28
BB KING SATURDAYS IN NEW YARK

jo för mig är pengar allt just nu.

Vill ha en kille med cash, jag deserve it.

2010-03-21 22:31
nu är jag iofs förtidspensionär, men jag har ju inget jobb, så jag skriver ändå.

jag läser, ritar, kollar på film, tv-serier, bygger pappersfigurer, stickar, spelar tvspel, lyssnar på ljudbok, sitter vid datorn och umgås med de polare som råkar vara lediga den dagen. mitt umgängesschema går rätt hårt efter andras lediga tid.
har aldrig fattat folk som tycker att det inte finns något att göra om man är ledig hela tiden. jag tycker jag har för lite tid till allt jag vill hinna göra innan jag dör. förstår inte hur de som har jobb hinner med sina intressen öht.

får ju som sagt min pension, så den andra frågan är uppenbar.

jag trivs oerhört bra med att inte göra något alls. mitt liv är mer eller mindre perfekt i mitt tycke.

2010-03-21 22:36
Jag vill oxå va pensionär!
Liqorice = Lakris minus u & t

2010-03-21 22:41
Liqorice

tror inte du fattat hur högt priset för det är.

2010-03-22 00:56
JAG ÄR INTE ARBETSLÖS.. JAG ÄR ARBETSSÖKANDE!

Säljer brass o koks vid sidan..

Chillar med min hund oftast.

2010-03-22 00:57
Hustle we a hustle..bra, we gotta make money.

2010-03-22 02:01
junkgirl, jag trodde inte ens det var möjligt att vara det i ung ålder, hur kom det sig?

2010-03-22 04:12
Chana: Det är ett par unga i sverige som är förtidspensisar, det räcker med att ha intyg att man är sjuk, heavy depressed, psykisk sjukdom, och hundra andra små orsaker som man lider av eller ljuger ihop så får man ett intyg. Skylla på att man har en obotlig svår sjukdom eller att man har haft en tung barndom.

2010-03-22 04:30
Fan vad ångest att vara förtidspensionär. Nja, jag hustlar självklart. CSN täcker knappt några utgifter. Jag har en liten trafficingbusiness på gång med min homeboy också. Jag vet inte, ibland känns det som att man måste smutsa ned sig lite för att komma nånstans.

2010-03-22 05:05
Sysselsätter mig med en del läsning. Köttar igenom massa gamla tråkiga klassiker som jag kan göra mig märkvärdig med senare i livet. Hämtar min kusin på dagis på torsdagar och passar henne ett par timmar. Får pengar genom CSN och utpressning. Söker såklart jobb också.

2010-03-22 08:33
jag "pluggar" musik på distans men det är som att vara ledig hela tiden.

Jag och 3 arbetslösa kompisar umgås varje dag och spelar tv-spel varje kväll.

på dagen lyssnar jag på hiphop, läser flashback eller spelar piano

Vi är en förlorad generation

2010-03-22 11:11
junkgirl

Jorå, det är väl inget man blir bara så där om man inte kan klara sig på typ 2 spänn i månaden i resten av sitt liv ;D

Mitt mål här i livet är att bli pensionär. Det är bara synd att pensionsåldern i framtiden kommer att höjas. ;(
Liqorice = Lakris minus u & t

2010-03-22 11:17
Man behöver inget jobb när man känner Svettet.
Så jag klarar mig..
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-03-22 12:39
jobbar och becknar, vafan ska man göra

2010-03-22 13:24
pengar är inte allt

Pegnar är fanimig jävligt mycket om man inte har några.

Nu när jag gör praktik så får jag försäkringskassans jävla förolämpning i form av 178 kronor om dagen, och får söka socialbidrag för att komplettera det (får ut knappt 6000 före hyra- tur att den är låg). Dubbelt så mycket byråkrati för samma summa pengar!

Grejen är att du kan leva helt okej på den summan om du planerar lite... så länge inget händer.

Jag har min dator (betalar för internet och ett par spel), och min MMA-träning (fick träningsavgiften betald som julklapp, och med upp till 11 pass i veckan plus gym så riskerar jag inte att få slut på grejer att göra), och jag har hela, om än väldigt slitna kläder. Får leva på lins&bönsoppa rätt ofta, men det går fan ingen nöd på mig.

Men skulle jag bli sjuk är jag fan fucked. Går datorn sönder (det är en laptop, så att byta ut grejer är inte helt lätt) är det rätt illa. Och mina skor börjar bli för slitna för att använda, och när man tränar 5 gånger i veckan behöver man verkligen mer än EN uppsättning träningskläder, och... you get the point.

Vore nästan enklare om jag fortfarande var arbetssökande, då hade jag iallafall haft tid att laga gamla kläder, och träna på dagarna.. nu måste jag pressa in en massa grejer på kvällarna eftersom jag praktiserar 8 timmar per dag och har en timmas resväg enkel resa.

Vad ska man säga, löneslav låter rätt lockande just nu.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2010-03-22 14:18
Förvånadsvärt många som svarar "jobbar" när frågan är vad ni gör när ni är arbetslösa.
Graffare

2010-03-22 15:39
Jag har inte varit arbetslös på länge (ok 2 månader 2008, men då hade jag lön) men riktigt arbetslös har jag snart inte varit på 7 år.

Minns det slappa livet man hade när man gick på soc och kunde leva rövare. Jag passade på att njuta så länge som möjligt och hitta på att jag sökte massa jobb :)

Synd att jag rotat fast mig för mycket i samhället och skulle aldrig kunna gå tillbaka till soclivet.

Saknar det eftersom att det känns så ouppnåeligt. Men visst är det skit att ha noll cash hela tiden och gå i slitna kläder. Värst var nog dagarna då maten var slut och jag försökte sova mig igenom dagen för att inte vara hungrig.

HumanFLU

Jag har över 20000 efter skatt, men jag är inte singel hahaha
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare

2010-03-22 15:47
UncleSam P31

Jag har alltid hatar tramset med att man ska söka bidrag på femtioelva ställen bara för att få exakt samma i slutändan. Känns bara som kommunen försöker frisera sina siffror. Jag har alltid försökt undvika att få pengar från flera ställen. Jag vill inte stödja massa lekstugemyndigheter genom att skapa behov för deras skitbidrag, soc räcker fint för mig.

2010-03-22 15:54
Ungdomsgaranti, hur gick ni det?
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2010-03-22 16:05
HumanFLU

Chana: Det är ett par unga i sverige som är förtidspensisar, det räcker med att ha intyg att man är sjuk, heavy depressed, psykisk sjukdom, och hundra andra små orsaker som man lider av eller ljuger ihop så får man ett intyg. Skylla på att man har en obotlig svår sjukdom eller att man har haft en tung barndom.

kallar du sakerna du nämner som exempel här för SMÅ orsaker?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-03-22 16:06
chana_masala

jag har aspergers syndrom och svåra brännande frätande MS-smärtor i all hud under nipplarna.

HumanFLU

jäpp. bara ljög ihop en ståry om att jag har ont massa och får s.k. "ångest" av krav så får jag fett med gratis cash för resten av livet. sweeeeeeet!!! ^_^
Graffare

2010-03-22 16:11
Kände innan en snubbe som var förtidpensionär och 21 år. ljög ihop massa stories om depression, social fobi och psykiska besvär. Sen skröt han om att han plockade ut 16000 i månaden skattefritt. Dock var han alldeles för förtjust i tjack och benzo så idag är han förtidspensionär och har psykiska besvär på riktigt :)

2010-03-22 16:14
somliga straffar gud... osv ^^
Graffare

2010-03-22 16:22
junkgirl

Nä, vissa är för korkade för sitt eget bästa.

Dessutom så har snubben två barn varav det första missade han 2 år av hans barndom då han själv satt på rehab. Hörde att mamman får fixa allt med nr.2 också som kom i år då han mest ligger i sitt rum och har panikångest.

Don't play with benzo :)

2010-03-22 16:31
jag fattar inte varför de ens skriver ut benzo så jävla beroendeframkallande och skadande som det är. jag skulle bli hooked direkt om jag fick det utskrivet så jag har sagt åt min läkare att för jösse namn hitta andra lösningar om jag behöver liknande lindring. benzo förstör så många människor.

2010-03-22 16:58
hur stor koll har myndigheter etc på en när man är förtidspensionär, med tanke på att just många kan fejka sjukdom etc?

2010-03-22 17:00
personligen så tycker jag att oproportionerligt stor vikt läggs på att jaga eventuella fuskare, energi som kunde läggas på att faktiskt hjälpa folk istället.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-03-22 17:11
eller varför inte jaga de som kostar samhället mest pengar i fuskande: skattefuskare.

2010-03-22 18:32
Det finns väl nån helt absurt hög siffra på hur mycket försäkringkassan betalar ut till fusk och svinn. Personligen ser jag hellre att de jagar de människorna än de som ligger på gränsen och skrivs ut till en hopplös framtid.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Poet

2010-03-22 19:14
Vad fan ar ungdomsgaranti for nagot?
At the gates of Eternity...

2010-03-22 23:20
Försörjer er här med skattepengar. xD

Nämen, när jag var arbetslös så tränade jag för att inte tappa fästet helt. Annars vänder man bara på dygnet, blir uttråkad och fucked up.

Fast kan ju inte påstå att jag är helt förtjust i allt fuskande, det hade man kunnat lägga på något vettigare.

Har en kompis, han går på Kassan och jobbar svart, blir typ 25 000 efter skatt, svin e han :P