I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Försäkring

Övrigt - Blandat

   

2010-03-29 16:05

Försäkring



Okej fråga till den som har svar.......

För ca 1år sen blev jag misshandlad och fick alla mina framtänder (nere och uppe) intryckta och fulla med sprickor. Jag har inte haft råd att gå till tandläkaren då jag lever på 2000kr i månaden och har avgifter på 1500kr. Självklart var jag där direkt efter misshandeln och dom drog fram tänderna.MEN efter de har jag bara varit där 3 -4gånger och som alla vet kostar ett besök några 100 lappar- jag fick iaf betala 1600 för första besöket och ungefär 1000kr per gång för dom andra besöken.

Har inte bra kontakt med min mamma Men fick reda på att jag har försäkring som ska täcka detta. Min fråga är då.. Kan jag ta kontakt med försäkringsbolaget efter 1år? Spelar de någon roll eller är man tvungen att ha gjort de direkt efter misshandeln?

De gör fortfarande ont som faan och jag vill helst att dom fixar allt direkt(operation) Men har inte råd om jag måste betala allting själv och vill inte dela upp det..

Vet att jag borde ringa och kolla direkt med dom Men är lite lost i det hela och vet inte hur jag ska gå till vägas med något..