Hur attraherar man tjejer egentligen?
Allvarligt nu, alltså allvarligt talat. Det kanske är lättare för killar som har det bra stält eller killar som har attityd från hip hoppen. Det är två frågor som jag skulle vilja ha svar på, jag orkar inte med det här att man inte vet vad tjejer vill. HUR attraherar man tjejer rent generellt? Om vi plockar 100 tjejer, vad finner det attraktivt hos killen? Jag är annars en lugn kille som ibland gillar att vara sarkastiskt. Attraktion som jag söker skulle jag vilja ha till en relation i första hand. Jag har en gissning hos tjejer: - Självförtroende: Ja...........vad är det med den? Måste jag liksom ta av mig tröjan på festerna och dansa loss med min vältränande kropp? NJA, det har jag provat ett x-antal gånger. Är det att man skall säga att man är bäst i allt? NJA, då anses man självisk och skrytsam. Är det att vara sig själv? NJA, eftersom jag är en lugn kille så vill väl tjejen ha någon som kan vara cool. En annan fråga som jag skulle vilja få svar hos tjejer. - Anser ni att det är svårt att skaffa killar? - Varför vill ni inte ta första steget? - Om ni tycker om en kille, det enklaste vore väl bara att gå dit och säga det? Tvivlar starkt på att många killar skulle titta snett på er om ni tog lite mer initiativ. Men återigen, HUR attraherar man generellt i dagens samhälle?
rent spontant så känner jag att det går bort att tänka ut och planera strategier och aktivt försöka "attrahera", verkar bara desperat, patetiskt och avtändande.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Så du menar att om inte regeringen planerar sin budget så är det också desperat och patetiskt?
Moderator
2010-04-14 17:24
Att vara glad, social, bra på att prata utan att prata för mycket och att inte vara allt för nervös när en tjej pratar med en, det brukar räcka rätt långt. Finns väl inget facit exakt på hur man ska göra, men att tänka för mycket på vad man gör rätt och fel när man pratar med en tjej brukar ofta vara ett minus. Just go for it. Det värsta som kan hända är att man får ett nej, eller att hon är en galen wolverine-wannabe som cuttar upp dig totalt, men den chansen får man ta.
//TW
Ja iofs så mår jag bättre om jag pratar naturligt.
MrSandman Så du menar att om inte regeringen planerar sin budget så är det också desperat och patetiskt? jag vet inte hur jag ska svara för jag förstår verkligen inte hur du tänker alls nu.
rohypnol och ett gott vin!
((MAAD))
tjejer gillar en stark individ som kan få henne att känna sig trygg .. så det gäller att vara trygg i sig själv och helt enkelt inte "leka" något. (med stark menar jag inte fysiskt)
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Ja alltså, jag är rätt så osäker. Oroar mig en hel del för framtiden, har varit arbetslös i 8 månader och vet inte vad jag vill göra. Kan nog ha med det att göra, för vet jag vad jag vill bli och göra med mitt liv så tror jag att allt löser sig.
jag har det gott ställt och har attityden från hiphop ;)
tjejer gillar män som suttit inne, har en tår under ögat och går runt med kökskniv dygnet runt.
prata med dom och var allmänt trevlig! du kan vara skitful och få brudar iallafall.
HUR attraherar man tjejer rent generellt? Om vi plockar 100 tjejer, vad finner det attraktivt hos killen?- Intelligens
- Charm
- Självförtroende / självsäkerhet
- Ointresse ( Främst osäkra tjejer med ett osunt bekräftelsebehov som vill ha killar som inte är intresserade, så fort ngn visar intresse blir de ointressanta)
- Humor
- Någon typ av begåvning / talang
- Anser ni att det är svårt att skaffa killar? - Varför vill ni inte ta första steget?Nej, det är inte svårt att skaffa killar generellt, men att träffa någon som uppfyller alla ens krav, som dessutom inte bara vill ligga och nöjer sig med i stort sett vad som helst som har ett hål är desto svårare.
Är vi tillräckligt intresserade tar vi första steget, men att vi inte gör det beror oftast på att vi inte fått tillräckligt tydliga signaler på eventuellt intresse, och det värsta som finns är att bli ratad. Det här handlar inte om kön, jag skulle tippa på att det är ganska ovidkommande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag glömde förresten det viktigaste - pengar. med pengar får du vilken guzz du vill. allt dom vill ha är pengar. dom är fett giriga!
medoria F28 eh, "vi " ?
Vad du än gör, va inte för på!! Det gör verkligen att man tappar intresse direkt.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Att vara sig själv ska ju fungera för de flesta. Funkar inte det kanske man ska ta sig en funderare på vad man gör och se om det finns något negativt man kan ändra på. Men det är behöver inte heller vara ditt fel såklart, handlar ju även om kemi så :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
misery chick: ja, dumt av mig att generalisera, men vi lever inte längre på 1800talet, tjejer kan ta egna initiativ och är man tillräckligt kåt på ngn så är det mycket som ska stå i vägen för att man inte ska våga sig fram till en kille. eller hur menade du nu?
misery chick: läste du ens klart mitt inlägg? skriver ju tom att jag tror kön är ovidkommande. så viet inkluderar alla som är tillräckligt intresserade oavsett kön, ålder, längd och vikt.
Det är jobbigt att vara kille idag, kryllar ju av sådana här trådar i dagens samhälle.
medoria F28 tycker väl det är lite snett att tala för andra än sig själv, oavsett vilken grupp generaliseringen gäller.
misery chick: och jag tycker det är lite snett att du tycker det är snett, så det går nog på ett ut.
Tjejer är lustiga, de vill ligga precis lika mycket som oss killar (nåja, nästan iaf) men vill inte visa detta eftersom det anses mycket ofint samtidigt som de anser att killar som är för tydliga med denna önskan är patetiska. Alla vill ha sex men det ska vara hysch-hysch in absurdum ändå. Djäkla kvardröjande kristendomsmoral... eller nåt. Synen på den promiskuösa kvinnan som en "hora" är ju f.ö. något som idag mest verkar hållas vid liv av kvinnor, hemskt.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P22 om det där var delvis riktat till mig så vill jag förtydliga att det jag tycker är lite tragiskt är när folk uppenbart beter sig som de tror att personen de vill attrahera vill att de ska bete sig, det blir så uppenbart falskt, stelt och tillgjort.
Misery_Chick: jag har i ärlighetens namn knappt skummat igenom tidigare inlägg så jag riktar det inte till någon alls. Mina spontana funderingar bara.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P22 ok, ville bara vara säker, ingen skada skedd ^^
det jag körde på när jag var singel var att inte försöka, funkade ganska bra.
SMÅLAND!
Moderator
2010-04-14 22:48
Ja som Herr_Berg säger, asså att gå ut på krogen och direkt börja spana efter en brud som man vill ha misslyckas ofta. Om man går ut och har kul med kompisar, skiter fullständigt i att hålla på och leta ragg så kommer någon person säkerligen att nappa på dig tillslut, ibland även de tjejer du aldrig skulle fått om du hade försökt ragga på dom, det har hänt mig.
//TW
Det handlar om swagger. Vet ej fan hur jag ska forklara det. Men lat oss saga i sociala sammanhang med nya manniskor (tjejer i det har fallet), var inte radd for att snacka (men bli inte overpratig) och bjud pa ett och annat leende. Ser du grumpen och gangster ut, sa ar det fa (tjejer som killar) som pallar snacka med dig. Ett leende vittnar om sjalvfortroende och dessutom ar det inbjudande :) Och sjalvfotroende ar ocksa bra att ha, men se till att det inte blir kaxigt. Snacka om relevanta saker och fa henne/honom att oppna sig sa mycket som mojligt och se till att lyssna ocksa. Att vara rolig hjalper. Jag tror vagen till en kvinnas hjarta manga ganger ar humor. Men aterigen, se till att det relevant det ocksa. Men jag antar att allt det har faller bort da alla ar olika. Antingen har du formagan eller sa har du den inte. Det finns ingen manual eller blueprint. Fast jag tror tjejer har helt klart lattare att ragga upp killar an tvartom. Tjejer ar sa vana med uppmarksamhet fran det manliga konet, medans de flesta killar sallan far det.
At the gates of Eternity...
Just det, se till att aldrig agera desperat. Kvittar, kvinna som man, det ar riktigt avtandande.
Bästa tips jag kan ge dig som oftast funkar om man ser helt OKEJ ut är att snacka med massa tjejer, men ragga inte. Se dom som kompisar, för om du ser tjejen som en kompis så kommer du vara bra mycke mer avslappnad och du kan vara dig själv. Då ser du mycket självsäkrare ut.. Detta leder till att du kan prata och skoja utan några som helst problem och du har ingen press, sen när du snackat ett tag då kan man börja ragga.. Funkar alltid =)
Highfive anyone, anyone?
Hur agerar man desperat så att jag kan se mina "misstag"?
håller med Niito! MrSandman t.ex. visar man ofta intresse för mer än vänskap när man vill ha det och det är väl det som kan tolkas som desperation. du vet hur man flirtar antar jag. flirta inte så kommer det nog gå mycket bättre! agera precis som Niito skrev bara. det funkar faktiskt! jag fick aldrig någon medan jag gick runt och visade intresse för folk men så fort jag gav upp och började bete mig som och se alla som vänmaterial istället så fick jag napp på en gång. fick napp på flera stycken even!
shitmannen har en poäng i det han skriver. det är mer attraktivt med en person (tjej eller kille spelar ingen roll) som främst är ute för att ha kul med sina vänner, än en person som uppenbarligen bara spanar efter någon att ragga på. och Niitos tips var bra, speciellt om man inte är den mest självsäkra människan i världen.
Som sagt, kemi, kemi, kemi. Heller inte verka desperat då :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
MrSandman : Som Niito sa, forsoker du for mycket sa blir det uppenbart. Om du kommer med det ena stoten efter den andra och hon inte ar game pa det, sa verkar du desperat. Snacka med tjejer som om de vore vilken polare som helst. Ett tips som jag ger alla mina vanner (kvinnor som man) om de ar osakra pa om nagon diggar de, ar att ge personen i fraga en komplimang och se hur de reagerar pa det. Nu menar jag inte en smorig, sliskig komplimang. Om personen ar intresserad, sa kommer hon/han ganska uppenbart att bli lite valdigt smickrad av komplimangen och vilja snacka mer. Far du daremot ett kyligt "tack" sa ar det bara att lamna det.
Tjejer gillar när man utsöndrar en attraktiv doft. Det är lite komplicerat att berätta hur man gör detta. Om du känner att det är för svårt så kan du hoppa du över detta moment och bara se till att vänta i 5 min med att prata om World Of Warcraft och att ta dem på könsorgan / bröst. Lycka till! Mvh Bazz
rohypnol och ett gott vin! det är inte svårare än så! palla göra värsta grejen av det :P
//Yde - eller va sig själv å ha kul ;)
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Hmm.. Seriöst, prata med tjejen, le mkt, var glad och på bra humör. Lyssna på vad hon har att säga och snacka inte bara om dig själv. Titta henne i ögonen och häng kvar med blicken. Om hon då ler och hänger kvar själv med blicken och söker den igen (vafan, på svenska: du fattar om hon är intresserad om du inte är helt jävla efter, haha) så är det egentligen bara att köra på. Kanske dra dina fingrar genom hennes hår, dra handen lätt längs hennes arm, ja någon typ av beröring. Det är inte fucking rocket science vi snackar om här, ^^
Och det är inte någon slags "svensk" grej detta, det ser lika illa ut i resten av världen angående hur keffa tjejer generellt är på att ta sådana initiativ, första steget osv. Självklart finns det undantag.
GAIA fast alltså, kommer nån fram och pratar med mig och börjar TA på mig och dra fingrarna genom mitt hår så blir jag nog mest rädd och illa till mods, tror inte jag är ensam där. eller du kanske mer menar om man raggar på någon man redan känner?
Spontan reflektion. Alla killar sliter med att inse att tjejer är katter, killar hunder osv. Ju mer man dissar spelar svår, drar dom i håret osv ju mer gillar dom en. Vilket är totalt främmande eftersom det strider mot all manlig och moralisk logik. MEN. Detta är bara initialt och applicerbart på attraktion. Så var för guds skulle inte ett rövhål när du väl lyckats få någon på kroken. Då är det dags att öppna upp å vara känslosam blabla, då gillar hon dig ännu mer. För att hon inte ska bli uttråkad sen så måste du förnya dig själv och börja va ett rövhål ibland å hålla henne upptagen på alla möjliga sätt och vis. Micromanegement blabla. De flesta killar som inser detta kan hålla en tjej i 2-3 år tippar jag, sen är pretty much alla fucked. Vissa blir därefter gay (se Peter Jöback), andra blir lite bittra å ligger runt mycket (se Tiger Woods.) Ha så kul och hoppas du får en jättetrevlig sommar! Puss!
varför känner jag mig mer och mer som ett ufo när jag läser hur folk generaliserar efter kön såhär? passar fan varken in i mallen flicka eller mallen pojke. människa? could it be att vi är likadana allihop och de som inte ser det är blinda? jag tror det. jag hejar på dig sandmannen och tycker du ska följa Niitos råd så bra du kan. ^_^
Känns som många är helt ute och cyklar och vissa har en poäng självsäkerhet är inte alltid det bästa. till en viss gräns tycker jag. alltså, en kille som pratar med alla, beter sig överlägset, pang på, blabla, och har väldigt mycket självförtroende ger lätt en tjej dåligt självförtroende, så känner iaf jag. ska väl prata för mig själv så jag gör det.. en kille som har ett jävla självförtroende och är kaxig ger mig dåligt självförtroende. jag vet inte riktigt varför, jag har inte dåligt självförtroende egentligen alls, men framför en sådan kille får jag det. han ska bara vara trygg i sig själv. en kille som är lugn, social och bara visar sig intresserad (intresserad av mig som person och inte intresserad att ligga med mig). och det känns väldigt viktigt att du som kille visar intresse av att ses, prata, hör av sig osv. tror många tjejer älskar när killar ringer och vill prata om allt och ingenting. bara vill prata. jag tycker att det är helt underbart, och pratar nog för fler. tjejer som inte uppskattar det, gör nog det klart ganska fort. det är småsaker som gör att jag faller för en kille,att han bryr sig, är intresserad, och charm. många killar tror nog väldigt fel när det gäller hur vi vill att ni ska vara. jag tycker då inte om "pojkar" som ska springa runt och vara "kaxig". ta det lugnt bara. skillz är då helt ute och cyklar. många tjejer, visst, spelar på det. Men hur äkta känns det då. kan ge ett exempel, senaste killen som jag var hur attraherad av som helst kan jag beskriva såhär. Bott i sverige i 3 år, lever på bidrag från migrationsverket (gick fortfarande i plugget), är på utvisningsvägen, väldigt snäll och bryr sig, inte kaxig någonstans. Jag skulle vara redo att kämpa för en sådan person. han kommer antagligen aldrig tjäna massor av pengar, är ingen gangster (ser dock ut som 50 cent). Jag bara älskar hans lugn. han var dock aldrig intresserad i mig vad jag vet, vi pratade om det och han tyckte att det inte var en bra ide då han hade mycket att tänka på.. enough about my life. ni måste sluta spela så mycket.. vi tjejer spelar också för mycket många av oss. jag tycker om att prata. och som sagt, små saker.. ställ er nära när ni har chansen, såna saker kan få mig att rysa, vem det än är. och jag anser att det är svårt att skaffa äkta killar, såna att starta ett seriöst förhållande med. ett ligg känns inte allt för svårt.. jag tar gärna första steget, brukar höra av mig, fråga om vi ska ses osv. men att vi backar är ofta av dålig självsäkerthet tror jag. så till frågan, vad attraherar tjejer- är klart olika från tjej till tjej men tror det är charm och någon social, som kan prata och föra en vettig konversation med. bete er som män och inte som pojkar så är det nog inte så svårt.. tror allt för många tjejer känner att de aldrig kommer bli älskade och uppskattade för den dom är. gäller nog killar också.
- Anser ni att det är svårt att skaffa killar?Nej, att "skaffa" en snubbe är hur lätt som helst. Att finna honom intressant och bibehålla intresset är en annan 5:a. - Varför vill ni inte ta första steget?Jag antar att du aldrig har träffat en kvinna / tjej som har tagit första steget? svaret är nog för vi inte behöver. Men tro mig, kvinnor tar första steget. Det beror på vilken kvinna du drars till. Skillnad mellan tjejer och kvinnor, i guess... - Om ni tycker om en kille, det enklaste vore väl bara att gå dit och säga det? Tvivlar starkt på att många killar skulle titta snett på er om ni tog lite mer initiativ.Tror det funkar inte i längden. Att jaga och att väcka intresse går fett emot " jag tycker om dig" grejen. Hata inte ;)
Sen beror det väl lite på vad du vill få ut av det hela, vill du ligga runt eller vill du ha ett förhållande? tvivlar på att man ska köra samma tekniker.
Producent
2010-04-15 23:50
Jag förstår inte varför du hackar upp dig på att hon inte tar första steget, spela roll, vill du något så representerar du dig själv kort och fint. Och sen ska du aldrig säga att du är arbetslös, säg att du är arbetssökande för annars låter det bara fel! Du måste vara självständig, du måste få tjejen att känna sig trygg och då menar jag att du inte ringer hela tiden eller skickar sms hela jävla tiden. Du får inte tro att alla i samhället fungerar likadant som om det vore något du kan utantill, alla tjejer funkar olika, men det som tjejer oftast vill är en säker kille, samt att du som kille gör eller har något unikt, bra på måla eller nåt. Ibland är det bra och bara va sig själv, när du går ut och festar förvänta dig inget, ha bara kul. Du kan vara snäll men var helst en gentleman, lyssna och ge svar (ge inga dåliga svar, har du inget så säg inget), sen ska du aldrig prata för mycket om dig själv, fråga mer om henne och lyssna. Om du känner att hon verkar gilla dig, ge fan i att förvänta dig något direkt. Vi säger att du träffar en tjej och allt är bra, förvänta dig aldrig och hon hör av sig nästa dag, låt det gå 5dar eller något sen hör du av dig och frågar hur läget är. En till viktig sak är att du säger vad du vill kort och fint, få tag i intresset genom att dra fram det snabbt och fint, ett långt samtal kan vara bra ibland, men det kan du ta när du väl är med henne, men ge fan i att prata om känslor, händer det så händer det. Och om du ska bjuda ut henne så är det fint om du kan bjuda på något, det behöver inte vara värsta grejen, glass och promenad ger dig mer än att sitta framför en bioduk. Sen ska du inte vara korkad nog och säga att du verkligen ska bjuda ut henne utan ta promenaden och sen på vägen bjuder du på något. Jag säger inte alla funkar så, men det funkar hos mig, tänk alltid positivt.
http://soundcloud.com/orlandog https://www.facebook.com/OrlandogPsy https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
jag ær helt enkelt før gangsta før att ragga på krogen. bitches kommer till mig annars fåre va. jag lyfter inte ett finger
Allt är sant på internet.