I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hindersprövning

Övrigt - Blandat

2010-05-05 15:28

Hindersprövning

Jag gjorde en hindersprövning med en man i januari. Känner honom sen 3 år och vi har vart ihop från och till. Men vi fick inte godkänt pågrund av hans dokument och jag fegade ur.

Nu är det maj. Och jag har hittat den som jag verkligen vill ska vara min man. Är det då något problem om jag gör hindersprövning igen? Eller kommer skatteverket tycka det är mysko att det gått så snabbt.

Ingendera av männen har PUT i sverige. Så kanske skatteverket tror att det är det jag ska hjälpa man nummer 2 med. Men så är inte fallet.

Så är det något problem med att göra hindersprövning igen? eller ska vi vänta lite så det inte verkar mysko?

Problemet är dock att jag skulle behöva göra det nu för att få PUT i marocko så måste jag vara gift eller ha jobb. Vill inte lägga så mycket pengar att åka in och ut ur marocko var tredje månad.

Amazighen will remember

2010-05-05 16:03
om de tycker att det verkar skumt så tar de väl kontakt med dig eller nekar dig, men jag skulle tro att det är oerhört enkelt att överklaga ett sånt beslut och försöka förklara hur det ligger till. bara att du flyttat ner dit är ju ett rätt stort bevis för att du är med den du faktiskt vill vara med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-05 16:14
ok, tack.
Amazighen will remember

2010-05-06 10:30
Amazigh: Du sa ju att du hade gift dig i nån annan tråd för inte så länge sedan..?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-06 10:41
ja hon har gift sig. men det behöver inte betyda att det är lagligt i sverige förrän hon fixat alla papper. tror jag iaf. annars skulle hon väl inte fråga.

2010-05-06 11:07
Du ville gifta dig med en kille, men gjorde slut för att han hade fel på sina dokument? och nu vill du gifta dig så du kan jobba i marocko istället?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-05-07 13:48
Är inte hindersprövningen till för att avslöja skenförhållanden i syfte att få PUT eller andra förmåner? Isåfall är det ju bara köra om du verkligen hittat nån ny på 3 månader, true love conquers all?

Jag har inga som helst problem med att/om man dribblar med immigrationsmyndigheter, jag ogillar nationsgränser var helst de än finns. Har mer problem med idén att man kan byta kärlek över 4 månader.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-05-08 16:24
jag tror det inte skall bli några problem alls, hindersprövning är till för att se att ni inte är släkt, det som behövs är hälst hans pass, men det kan funka med ett id-kort också.... skatteverket bryr sig inte om .. om det är skenäktenskap .. Det är migrationsverkets uppgift att utreda det om han vill ansöka om UT. Då kallas ni till intervju och en utredning startar. jag tror dock att de inte ens kommer ha tagit reda på att en hindersprövning har skett tidigare med en annan man...

Grattis!
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY

2010-05-08 16:25
sorry för sämst stavning....
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY

2010-05-09 17:21
Jag har gift mig men et var inom islam. Med en imam som kom hit och vigde oss. Men jag behöver ju stanna i marocko för att kunna vara med min man. Och då behöver jag gifta mig på "papper" också.

Och min man ska ju inte till Sverige. Så han kommer inte söka UT.

Så då verkar det inte som att det blir nå problem.

Och jag ska inte jobba i marocko. Jag är hemmafru. Men vill som sagt få medborgarskap här.

Tack.
Amazighen will remember

2010-05-09 17:50
Varför ska ni gifta er i Sverige för att du ska få uppehållstillstånd i Marocko....?

Varför inte bara gifta er på "pappret i Marocko? En vanliga muslismsk vigsel bör ju rimligtvis vara fullt giltig i Marocko och det är ju där du vill ha uppehållstillstånd? Varför blanda in svenska myndigheter när du ändå inte ska bo i Sverige?
Veritas Amicus, Henkso Amicior!