I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur har whoa förändrats sedan ni skaffade er användare?

Övrigt - Blandat

Graffare

2010-05-18 09:58

Hur har whoa förändrats sedan ni skaffade er användare?

Jag skaffade min första användare hösten 2001. På den tiden var det mycket mer anarki på whoa. Folk postade massa trams och det fanns nästan inga regler. Själv gillade jag att det var så fritt men allt eftersom tiden gick så inskränktes friheten och whoa blev mer platt men å andra sidan ordentligt.

2001 var whoa en plats där mycket pop-vänster hängde. Mycket vegan-snack. Alltid snack om reclaim-the-streets eller andra manifestationer. Massa användare som hette något i still med "babylon_is_falling". Och man hatade kapitalister medan AFA var folkets hjältar.

Medelåldern var bra mycket lägre, jag skaffade whoa vid den späda åldern 18 och folk över 22 var inte att tala om.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2010-05-18 10:13
Jag tycker Whoa var mer hiphop förut, eller så är det för att jag börjat hänga mest i "Övrigt"-delen av Whoa på senare tiden.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-05-18 10:50
Jag skaffade min användare när jag var 17 alltså 2005, så snart 6 år.
Jag tycker det var roligare förr. Användare som jag diggade jättemycket är borta och trådarna håller inte samma kvalitet som förr, det är någon gång ibland som det dyker upp ett guldkorn. Och nu har det blivit för mycket " Polisen jagade mig och mina polare - vi hade bara slagit ner 7 postlådor, så får dom göra så?" eller "Polisen sparkade in min dörr - hade bara 1 kg majja hemma, så får dom göra så?" vilket bara är så patetiskt enligt mig.
Och förut var det lite mer "tjafs" vilket jag tyckte var skitkul, var alltid någon som lackade. T.ex. var har ordpoliserna tagit vägen? Deras sjuuukt irriterande inlägg om hur man satte ett komma fel eller att man skulle haft radbrytning där osv.
En annan sak som är synd är att inläggen i trådarna inte är riktigt lika vassa som förut. (Inte för att jag bidrar med något riktigt "clock-cleant" men just sayin' )

Aja, det var mitt bidrag i alla fall.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Graffare

2010-05-18 11:03
xpertize P24

Jag minns när jag snackade hiphop med dig innan. Veckan efter införde de systemet att man kunde se folks ålder och kön. Jag blev helt paff när det visade sig att du var 15 :)

2010-05-18 12:15
Skaffade min första användare typ 2000. Vid den tiden lyssnade jag enbart på HipHop och genom Whoa upptäckte jag sjukt mycket bra hiphop. Whoa var viktigt för mig då. I samma veva som jag började ledsna på hiphop runt 2006 började jag väl ledsna på Whoa.
Förr fanns det rätt många kunniga människor på området hiphop som var aktiva i forumen men nu har Utländsk Hiphop förvandlats till ett fan-forum för Eminem verkar det som. De enda inläggen som får över 30 poster handlar om Eminem. Annars är det överlag en låg och ointressant nivå där med bara unga människor som skriver om ointressanta artister. Så nu kollar jag bara de forum som inte har med musik att göra.

Överlag var det en roligare och tightare stämning tidigare.

2010-05-18 12:24
Jag skaffade min användare när jag var 17 alltså 2005, så snart 6 år.

Bara jag som inte riktigt fick ihop det där? 21 nu, 17 då, så 4 möjligen 5 år sen? Jag menar även om du fyller 22 i år var det ju ändå bara 5 år sen om du var 17 då :P

"Polisen sparkade in min dörr - hade bara 1 kg majja hemma, så får dom göra så?"

Ja såna trådar ser ju iaf JAG varje dag... eller hur var det nu...

Vet inte om jag ärligt talat anser att så mycket förändrats sen jag reggade mig för lite mer än 7 år sen. Störande individer har blivit bannade, det har städats upp aningen, medelåldern har sannolikt ökat (då folk som bekant blir äldre med tiden). Vet inte om jag tror att målgruppen som sådan förändrats märkbart, handlar väl mer om att fler kids kommit i tillräckligt hög ålder för att hänga här och att somliga gått vidare i livet i takt med att de blivit äldre.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-05-18 12:40
Det är ju svårt att säga hur mkt saker ändrats här sedan 2001, då var jag antagligen en sådan person som jag nu skulle tycka var en irriterande idiot. :). Om man bortser från det så tycker jag att det är mkt irriterande idioter här, men det finns såklart guldkorn.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2010-05-18 12:43
Allt har blivit bättre. Städat och mer seriöst i forumen. Tycker admins och mods gör ett bra jobb generellt sett. Är ingen internetforum-människa egentligen, men här känns det värt att droppa inlägg lite då och då. Tycker detta med bakgrund av att jag hatar anonyma forum i andra fall, ex flashback. Reggade mig 01 som 15-16 åring, bytte nick 05 och nu är jag vuxen och den i särklass som bidrar till mest vett på whoa, då det beger sig :)
Master of Irony

2010-05-18 12:43
Btw.

You are all welcome!
Master of Irony

2010-05-18 12:51
har hängt här på ett eller annat sätt sen svu och backlash-tiden. det var bättre förr.
cry me a river!
--> thcrew

2010-05-18 13:09
PenDragon

Men Gud:| haha heeeelt ärligt så vet jag inte hur jag tänkte där, men du har en jävligt bra poäng:D jag skapade den 2005 och nu 5 år senare så är jag 21. Jag var då 16 år. Hur fan kunde det bli så grymt fel:S För att rädda mitt eget skinn så hade jag precis vaknat.

Och det där med polistrådarna så skrev jag inte varje dag eller hur:) Men ett tag var det jävligt mycket sånt och det är så jävla tråkigt. Bara min åsikt, skrev ju vad jag tyckte:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2010-05-18 13:30
kommer inte ihåg när jag skaffade min första användare. men jag tror jag var 13 eller yngre då. kan inte annat än instämma med Nattugglan P27 beskrivning av den tiden. jag vet jag postade en och en annan trams tråd själv också, och observationer av oviktiga saker. exempelvis huruvida flugor kan göra kullerbyttor eller inte(efter att jag sett en fluga göra vad som absolut såg ut som en kullerbytta).

2010-05-18 13:54
jag skaffade min första användare innan det hette whoa. då hette det svenskunderjord.se eller något annat skitnödigt. detta för att jag på allvar lyssnade på svensk hiphop på denna tiden (löjligt eller hur?). höll kvar den användaren tills det bytte till whoa. detta måste alltså ha varit i slutet på 90-talet eller i början av 2000-talet. sen föll hela skiten i glömska, tror mitt konto raderades för inaktivitet eller så glömde jag lösen. skaffade ett nytt konto något år senare som jag hade ända fram till typ 2008 då jag bara slutade helt med whoa pga att hela detta stället levde kvar i någon patetisk 2002-mentalitet med vänstervridna PK-värderingar. jag kunde dock inte sluta att hänga inne på forumen så läste trådar utan något konto att kommentera saker med. skaffade en snabbt där men blev bannad jävligt fort för att ha sagt något politiskt inkorrekt om att dreadlocks var äckligt eller att hagamannen var en politisk fånge som borde befrias (allt i ironins namn). skaffade min nuvarande användare rätt nyligen pga att jag ibland känner för att kommentera saker.
kuk - kunst und kultur

2010-05-18 14:01
skapade min första 2004 , känns som att dom som hängde här på den tiden var bra mycket skönare än dom kidsen idag .
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2010-05-18 14:16
Ibland kan jag tycka att whoa var bättre förr, men tänker jag efter så var det nog jag som var lite mer i linje med whoa förr. Nu är det inte mycket som intresserar mig längre i forumen.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-05-18 14:23
jag kan nog tycka att det var mer "kids" här förr än nu. och babylon/dreadlock/looptroop/reclaim the streets/palestinasjal/AFA- patrasket som hängde här då har troligen mognat till sig med tiden.
kuk - kunst und kultur

2010-05-18 14:32
Ibland kan jag tycka att whoa var bättre förr, men tänker jag efter så var det nog jag som var lite mer i linje med whoa förr. Nu är det inte mycket som intresserar mig längre i forumen.

Tror du slog huvudet på spiken där, tror ärlig talat inte whoa förändrats så mycket, nog mer folk som vuxit upp (alternativt INTE) ^^
Hangaround

2010-05-18 15:31
2001 reggade jag mig som pojkspoling och härjade mest runt i graffitiforumet och skrev patetiska inlägg i ostädade trådar. 2003 avreggade jag mig och sedan kom jag tillbaka 2004 igen. Och precis som ovan, jag vet inte riktigt hur det är med whoa som sida, men jag som person har förändrats och därav så ser jag på det här forumet med andra ögon.

Givetvis har regler och andra regulationer tillkommit men det är inget som stör mig. Kan dock sakna en del aggresiva trådar som man kunde smygläsa och skratta åt när man satt ensam mitt i natten framför datorn.
Poet

2010-05-18 15:49
Jag skaffade min första användare 2000-2001. Whoa har ändrats ungefär lika mycket som folket i samhället har gjort. Med andra ord, fler dumma fjortisar med skummaste jävla tankesätt som finns och väldigt låg (om ens någon) intelligensnivå.
At the gates of Eternity...

2010-05-18 16:21
Känner igen mig i SpT's inlägg. När blandat hette skitsnack(?) var det myskaos och alexxxelas "Vem har längst kuk på Whoa"-trådar förgyllde dagarna. Synd att så många sköna användare från den tiden har försvunnit.
Walking the street of dreams

2010-05-18 16:49
Brukade vara inne på en polares konto mycket för många år sedan. Skapade sen ett konto själv runt 2005 eller något tror jag det var. Hängde mest i graffitiforumet då. Tittar man in i graffitidelen nu är den rent av skit.. Orkar aldrig kolla där längre, blandat hängde jag inte i så mycket förr. Så det vågar jag inte säga något om.
Men då.

2010-05-18 18:42
jag skaffade min användare september 2000, alltså snart 10 år sedan!
Det var faktiskt stuck som fick mig att bli medlem, satt på IRC och snackade med honom och han ville jag skulle regga mig och säga vad jag tyckte.. Sen fastnade jag här.. haha.

men som alla säger, det var mer slappare förr. Folk var mer vänner med varandra och försökte hjälpa, inte som nu när många gör allt för att klanka ner och klaga.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-05-18 18:48
Känns som om nästan allt folk beskriver som "bättre förr" kan sammankopplas med att Whoa som community helt enkelt har fler än något tusental medlemmar nu för tiden, till skillnad från förr i tiden. Tycker folk var precis lika efterblivna back in the days, skillnaden var att de fick hållas mer förr, vilket jag definitivt inte saknar.

2010-05-18 18:55
Jag skaffade min 2002 alltså för åtta år sedan. Tyckte också att det var mer hiphop då. Hängde bara på utländsk hiphop, graffiti och break trådarna då. Nu hänger jag mest på övrigt tråden kanske därför :P
Men det är sjukt att kläder och mode tråden inte funnits länge alls. Den är ju en av de bästa trådarna.

2010-05-18 19:05
Jag var registrerad här under backlash-tiden (tänker mig typ -97?) men kunde aldrig komma in i stämningen här när. Speciellt inte när forum som MokkaMekka fanns. När Whoa föddes så tyckte jag att forumet redan bytt inriktning från musik till livsstil istället.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth
Toastare

2010-05-18 20:12
Blev medlem augusti 2001 (03:30 på natten... på fyllan.. tack Degenererad för tipset!) Säger som många andra, det är väl jag som vuxit och ser annorlunda på whoa. Sen är man ju så där löjligt nostalgisk dessutom. Men jag gillade när chatten var mer levande, även om vi levde djävul där.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-05-18 20:13
ja, herregud.. jag var 21 då. Nu är jag mindre porrig & härjar mindre ;) Vilket väl är rätt bra, tycker jag.
Jag skyller allt på Emma!

2010-05-18 20:43
det har blivit mer, uhm, orange.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-05-18 20:44
/sandfärgat/ljus beige/nånting
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-05-18 21:17
Skaffade första användaren år 2000 nån gång (SvU?) under i stort sett samma namn. Det var mer hiphop då och folk som inte var hiphoppare blev böghögade rätt fort om de råkade avslöja sig, hehe! Graffitiforumet handlade typ jämt om graffitifilmer och eftersom digitalkameror fortfarande var rätt så sällsynt i ungdomsfickorna var rulltrådarna både färre och bildlösa. Det var också sjukt mycket mer toys, en själv inräknad, eftersom graffsverige på den tiden befann sig (i min mening) i slutskedet av vad jag kallar en mer "äkta" era där varken Fotolog eller konstant uppdatering av scenen existerade. Blandat-forumets dåvarande motsvarighet hette "skitsnack" och var just inte mycket mer, men än idag finns inget sex & samlevnads-forum - he dags! Internet var på den tiden fortfarande inte fullt sammanvävt med IRL-livet utan sågs mer som två helt olika världar.
Intressepenisen hårdnar!

2010-05-18 21:18
Två användare man minns:

Hiphopofonken

Hiphopare17
Intressepenisen hårdnar!

2010-05-18 21:32
jag har inte använt mig av whoa på ungefär 4 år drygt... och nu när jag börjat igen är de ingen av mina vänner som använder de. ibland kan 1 användare va online om jag har tur. de känns ganska så torrt på whoa nu för tiden tycker jag... lite som en sån där öken boll som rullar förbi i någon gammal western rulle..

jag känner mig ensam.
kul att de körs

2010-05-18 21:38
Whoa:

Intressepenisen hårdnar!

2010-05-18 21:48
Mer reklam...
spliff macht frei

2010-05-18 22:58
Saknar faktiskt den tiden vid 01-03 typ. Då kunde man ibland längta efter att kolla in trådar på ett helt annat sett än idag. Sen hängde man på SVU och battla

2010-05-18 23:10
mellanöl

att man kunde längta efter å kolla i en tråd på whoa förr säger mer om utbudet av grejjer att göra än om hur bra whoa var. när jag tänker på den tiden så måste jag konstatera att om man kunde lyfta på en buske i ett dator spel, och gömma sig under busken... så kändes det som att man kunde göra vad som helst i spelet, fett fritt liksom. (graal-online/aka zelda online)

2010-05-18 23:25
jag gillade ganska många år sedan, nu har alla admins och moderatorer blivit jävla moralkärringar och är inte hiphop nånstans, röker säkert inte ens gräs.... töntar
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2010-05-18 23:47
Mindre aktivitet, det är väl allt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-05-19 00:53
Mindre folk, mindre skön känsla från både användare och admins (som har varit riktigt dryga i vissa fall). Mindre klockrena trådar och mindre gemenskap, kommer ni ihåg whoa ölen för bara ett år sen i stockholm? ^^
Follow the dao, right about....NOW!
Graffare

2010-05-19 01:17
de va fler som "raggade" på mej på whoa back in the days! nu när man är 20+ är men inte så eftertraktad längre! men då säger jag så här" DU E INTE SÅ JÄVLA GULLIG DU HELLER!
http://beltontorsk.tumblr.com/

2010-05-19 01:45
great_retard du är jätte söt, glad nu? :P
Graffare

2010-05-19 01:49
näää jag är inte glad! jag är full och hög på chrome! :q
http://beltontorsk.tumblr.com/

2010-05-19 01:54
Hahahaha!
Cheers!

2010-05-19 02:45
Enda känslan är väl att det blivit sämre
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-05-19 05:07
Folk var roligare 2002-2004.

Det sjuka är att man har varit medlem på sidan i 8 år. Gah :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-19 07:36
2003 när jag blev medlem, så fanns det 10 trådar om Mabande, och hur hatad han var. Det var roligt.

Sen kom Ap-tråden, och tråden om den stora röda Knappen! Såna klassiker finns inte längre.

Så, Whoa har blivit tråkigare, men det har jag också, så vad ska man göra?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Graffare

2010-05-19 09:56
GreAt_rEtarD F22

Och jag som alltid trodde du var en kille :)

2010-05-19 10:32
mephisto:

Ja, dödsdödarknappen får ej falla i glömska. :d
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-05-19 14:34
Det var inte fler folk innan än vad det är nu, är väl mer att blandat såg ut som papperskorgen gör nu. Allt postades i blandat aka skitsnack som den hette då. Bara ordet skitsnack säger mer än vad blandat gör :)

Watakushi

Nja... det fanns ju färre regler då och trådar som inte får vara kvar nu fanns på den tiden och spårade ur totalt hehe.

xpertize

Haha den och killen i riddarutrustning som skulle fajtas är klassiker.

2010-05-19 15:40
fullt med kidz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-19 17:33
Ett community är faktiskt bara så roligt som sina medlemmar, så när folk tycker det har blivit tråkigt, vad menar ni då? Du är ju kvar... var lite rolig istället!

Bjud in nära och kära, se till att det blir kuligt!