Jag bär på så många fel...
Hoppas någon orkar läsa, annars var detta förgäves Sitter alltså sömnlös som alltid och blev att tänka på hur det kan vara så mycket fel på mig, känns liksom som om allt är fel nu för tiden. Jag är en hygglig kille men tycker vänner försvinner hela tiden, folk börjar prata med mig mindre osv, har sömnsvårigheter varenda kväll, har problem med mitt usla sexliv och har inte haft ett riktigt härligt samlag under hela mitt femåriga sexliv, har blivit väldigt folkskygg på sistone och har därför svårt att få nya vänner, jag är inte bra på något betydelsefullt, hoppade av huvudkursen på gymnasiet och kommer därför inte vara utbildad till något speciellt, känner mig värdelös så fort jag ser att mina klasskompisar kommenterar varandra på facebook då jag inte får någon utav deras uppmärksamhet trots att dom ofta skrattar åt mina skämt och tycker jag är rolig i skolan, oroar mig redan för studenten då mina föräldrar kanske kan få ett intryck om att jag är ensam (vilket jag inte direkt är egentligen), har inga minnen med vänner som är oförglömliga osv...Trots allt detta så är skolans stiligaste/populäraste kille min närmsta vän och hur mycket man än ser att andra fjäskar och smörar för han så håller han sig till mig. På helgerna brukar jag också festa med två andra polare och känner då att ganska många fina tjejer jag haft kontakt med pratar mycket med mig, så jag är liksom inget mobboffer utan känner mig bara ensam och misslyckad väldigt ofta. (Tyckte detta var viktigt att nämna) Kan det vara så att just en person föds till att vara värdelös, eller är detta något man har fått för sig bara och därmed gett mig dåligt självförtroende? För tro mig, jag har försökt att förändras...
It's all in your head. Det känns som att du ältar det här rätt mycket. Ju mer du gör det desto sämre självförtroende kommer du få för du kommer skapa fler anledningar. För mig tog det över tio år av sex innan jag kände att det var riktigt bra. Det tar tid att bli grym och det tar tid att hitta tjejer som är kompatibla. Jag känner mig också ensam då och då och det tror jag alla gör eftersom vi alla är ensamma egentligen. Ingen är som jag och det påminns jag om varje dag när jag träffar andra människor. Jag brukade känna mig värdelös och misslyckad väldigt ofta i tonåren men nu när jag "funnit mig själv" (nej, jag är inte hippie) så händer det bara någon gång varannan vecka. Det är sunt att hata sig själv i små doser, det är när det blir för mycket som det är osunt. Du är tonåring i gymnasiet, du har nog inte levt livet så mycket ännu. Hur kan du vara misslyckad när du knappt påbörjat det du ska lyckas med? Du kommer inte ha någon vettig utbildning när du går ut gymnasiet. Och? Risken är ändå stor att du hade vantrivts med att jobba som det du utbildade dig till. De flesta vet ändå inte vad de vill göra som vuxen och många skolar om sig när de väl inser det. Jag kommer inte säga åt dig att rycka upp dig och sluta vara så deppig, men jag rekommenderar dig att få lite perspektiv på saker och försök att se på dina problem från andra vinklar.
Redline!
hear hear Dr. Octagon
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i en bredare mening så är ju ingen värdefull. inte värdelös heller, men existerar helt utan syfte. du kan ju välja att lägga personliga syften i ditt liv, typ familj och karriär är väl två vanliga sådana, men det är ju inget som kräver detta. det är inget fel på att vara osocial och sakna utbildning.
http://www.kommandot.se/wp/
Tänk positivt! Läs Paulo Coelho - Alkemisten. <--- Många tycker den är bullshit, new age-crap typ men jag diggade den som fan. Fick mig att ta mig ur en djup svacka. Lättläst också, en mellanstadieelev skulle kunna ta sig igenom den utan svårigheter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe fan ser du inte vad felet är själv? jag skummade igenom din text på några sekunder o såg ett konstigt ord i huvudet: SJÄLVFÖRTROENDE....du måste tro på dig själv om andra ska göra det! Brudar tycker bara att du är så ball som du själv tycker (förutsatt att du har lite självdistans) jag vet att det inte bara handlade om det nu men ändå.
If i dont like a writer i dont pretend to/i'll have the fucking paramedics wrap your head like a hindu-50 cent...n?tan!
word funkenteller stor litteratur, med en stor dos av sanning
Deppigaste tråden på länge. Ny användare av Angest? Spelar ingen roll, här är mitt tips:
Känns som att du lever i skuggan av din snyggare/populärare/bästa vän och är deppig över det medans vad du egentligen borde göra är att acceptera din plats i den sociala myrstacken och bli en Turtle.
Om du har gett upp hoppet om att faktiskt bli nåt själv(vilket du uppenbarligen har gjort, hoppat av plugget, är folkskygg och miserabel, uselt sexliv) så är det väl bara till att göra det bästa av situationen och surfa på din populära väns success-våg istället för att endast leva i hans skugga och vara deppig över det. Utnyttja det istället och se hur mycket du kan squeeza ut ifrån situationen. Lev på din polares left-overs.
Become a Turtle.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Kan ju säga såhär; Jag känner igen en del, men jag accepterar den jag är. Min umgängeskrets består av mina närmaste polare, och inga andra som jag !känner!. Jag trivs med vad jag gör nu, vare sig det är inget, eller något. Jag pratar mindre och mindre med folk, men det är eftersom jag inte kommer överens med de flesta människor. Tycker jag det är värt, pratar jag med folk, annars är tystnad värt guld i min värld. Man behöver inte vara den mest framstående människan i folks ögon, för att man skall vara glad eller lyckad. Ang. Facebook, är lite samma här, men I don't give a fuck om det, är ju bara en webbsida med folks egon som speglas "Äter glass", like who gives a fuck?.
*snaark*
O hur fan kan ni bry er om facebook det är en patetisk om än rolig plats.
If i dont like a writer i dont pretend to/i'll have the fucking paramedics wrap your head like a hindu-50 cent...n?tan!
Lite samma som här med andra ord?
*snaark*
för fan, ryck upp dig, du är inte första människan i världshistorien som har problem. öppna en öl och skåla för alla som har det värre än du eller de som har dött för att du ska kunna ha det så bra som du har det idag. sluta bete dig som att du är värdelös och se dig för det svingrymma jävla kille som du faktiskt är.
Känner också igen mycket av det du skriver, den där känslan av att inte duga till något kan vara förödande. Jag tror faktiskt att jag räddades av samma rädsla. Det är fan så mycket mer skrämmande att sitta inne och ruttna ensam än att få nobben på krogen om man säger som så. Allt handlar om att bita ihop och våga, även om det inte alltid lyckas, och då pratar jag inte om sex enbart utan all sorts social kontakt. Våga ta initiativ, det uppskattar alla människor. Och gräv inte ner dig och lassa inte över alla negativa tankar på folket runt omkring dig utan försök se och lägga fokus på det positiva, som faktiskt finns där när du får lite perspektiv på saker.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Man lär sig med åren att förtränga dåliga saker.
Tycker inte ditt största problem är dåligt självförtroende utan tycker snarare att dina känslor & destruktiva tankar kommer från mindre bra självkänsla.
http://www.psykologitest.se/test/sjalvkansla1.php Där har du ett test du kan göra ifall du vill få reda på hur pass låg självkänsla du egentligen har. Försök vara så ärlig som möjligt vid dina svar. Efter att du gjort testet kommer du ha möjlighet att ladda ner en bra självkänsla-coaching "bok", jag rekomenderar att du laddar ner den, eftersom den innehåller flera olika övningar som du kan göra för att förstå dig själv bättre, samt innehåller den en hel del intressant fakta om hur vi människor fungerar och hur man kan gå till väga för att bryta ett negativt mönster.
Lycka till!
Sluta rök brajjj så kommer det att fixa sig!
Slap a bitch, allways
Jag är nästan i samma sits som du, bara det att jag har skapat mig en ny och bättre vänkrets som det ser ut just nu, har aldrig haft en sådan. Det där med uselt sexliv tror jag de flesta har upplevt mer eller mindre. För mig så är det egentligen inga problem att få ett ligg utan snarare att få det ofta och så vidare. Vill snarare ha en flickvän. Det som jag tror att många ungdomar hakar upp sig på är denna "ideal" som utstrålar runtom oss. Allt från att ha varit i utomlands och leva livet till att ha klarat av körkortet/studier på första försöket utan att misslyckas. Många tror att ingen har misslyckats någon gång, man får den bilden. Man tror att alla är lyckliga bara för att de har en partner/många vänner/snygg kropp/bra jobb/, men så är det inte. Jag har själv en rätt så snygg kropp, jag är glad över den. Jag har också en liknande kompis som är typ värsta brudmagneten, grejjen med honom är att han gör allt för att få sex. Han måste vara enormt berusad för att ens få ett ligg typ, att han sedan bullshittade om att han har haft sex nyktert med en tjej är väl rätt så uppenbart så att säga. Du är inte ensam om det här och här i Sverige så drabbas många av dessa sk depressioner eller nedstämdhet, vore kul att få lära känna dig mer.
Det låter faktiskt som att cannabis har ett finger med i spelet. OM du har det, så håll upp en månad, så ska du se att du kommer märka en enorm skillnad!
Jobba på dig själv för att få bättre självförtroende och självkänsla och självinsikt. Tror det är nått som i regel alla behöver göra. Tror att världen skulle se bättre ut om de flesta jobbade lite mer på att förbättra sig själva. Tror du skulle må bra om du gjorde det. För det verkar ju inte finnas någon annan anledning än dig själv till varför du skulle må dåligt.
Går du fortfarande på gymnasiet så bör du ju inte haft världens mest avancerade sexliv ännu. Jag är då fan ingen kung i sängen och haft massa dåligt sex. Oftast har man det med folk man inte känner så väl. One nights brukar för det mesta suga, de gånger det inte suger är då man är för full för att komma ihåg det. Sen en vacker dag träffar du en flicka som blir ditt fru. Det är säkert det du saknar, lite riktig kärlek. Du börjar ju bli en man och då får man en annan distans till vännerna och allt är inte som i lekparken längre. Nu behöver du träffa en flicka, känna dig omtyckt och bli lycklig den vägen (sen dumpar hon dig och du gråter men det kommer du över). Jag kan känna igen mig i din situation även om jag är äldre. Folk glider ifrån en, man har inte energi eller ork att bli vän med nytt folk även om dom försöker. Ska inte säga att jag inte har tid men jag har fan ingen ork och de flesta nya människor jag träffar tycker jag antingen är tråkiga eller såna jag stör mig på. Jag är väl mer tillfreds med det nu. Insett att folk kommer och går i ens liv. Nästan alla är utbytesbara. Alla flyttar till nya städer, länder. Man hörs inte så ofta som man borde och saker rinner ut i sanden. Men fan, älskar man sig själv så behöver man ingen annan, du+porrfilm= lycka.
Äger dig som staten
Tack så mycket för svaren allihopa.
krossad_anka , tack för tipset ska prova snarast
Ni som nämnde något om en partner så kan jag säga att jag inte har någon. Har varit singel ett tag men det känns som om jag trivs med det bäst.
Du börjar ju bli en man och då får man en annan distans till vännerna och allt är inte som i lekparken längre. Så sant. Men jag ser mig alltid omkring och tänker på hur andra har det. Och trots att jag aldrig gör något fel, är taskig eller tråkig så får jag minst respekt i klassen av killarna. Orkar inte vara någon viktigpetter för att få vänner
alltså, haha... Jag gjorde testet som nämndes högre upp. Och om man inte svarar ja på större delen av de frågorna så måste man vara smått narcissistisk imo. Men de e klart, om man inte gör det så missar man ju chansen att ladda ner en gratis bok skriven av ingen mindre än Jonas Gåde från (hör och häpna) Grannfejden TV3! "Som tack för att du gjorde vårt test får du en gratis bok av Jonas Gåde från Grannfejden TV3. Ladda hem Servicemanual till ett bättre liv bok gratis. " Sexpack. Lägg inte för mycket tid av ditt liv på den hemsidan.
Runkar du mycket? Kanske lite konstig fråga men det finns vissa forskare som påstår att man blir folkskygg och ser sociala situationer som ett hot om man runkar mycket..
http://mutualism.blogg.se/ https://vitsvart.wordpress.com/
Haha den sociala myrstacken. Vilket blaj. SLuta lev i skuggan av din polare, skaffa dig en hobby och gör saker du tycker är kul. Njut av livet. Time is on your side :P
ja, här är ett tipps som kanske inte är det mest omtyckta, men om du ser till att knocka nån dryg jävel så alla får höra så kommer du få en del uppmärksamhet och det kommer få ditt sexliv att gå upp en aning när det rinner till på alla badguykåta slampor i din skola.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.