I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tecken på att vi blir fuckade!

Övrigt - Blandat

   

2010-06-08 20:27

Tecken på att vi blir fuckade!

Okej, här e en tråd för folk att langa exempel på hur våra hjärnor blir fuckade med, hur vi censureras och disciplineras till att bli viljelösa ettor och nollor i ett system på drift från verkligheten.

saker som får mig att reagera och vilja assimilera vilja bombardera och protestera:

uno: försvarsmaktens nya reklam, menar dom nya där dom kränger ut att alla som inte tycker som dom har FEL och inte är värda att ha en åsikt, den som slutar med "är du kvalificerad att ha en åsikt" och som innehåller massa "din mormor tycker inte vi ska hjälpa folk i andra länder" osv.

andra:ännu mer åsiktsförtryck, jag menar alla skitfack som folk knullar in varandra i. exempel: du är så jävla politiskt korrekt.
Folk ska fan skita i om det är en eller tusen folk som tycker likadant:
det gör väl inte åsikten mindre värd att andra också känner att det känns som en sund åsikt.
va fan hände med bondförnuft?
en åsikt man utrycker ska alltid betraktas som ens egen, för alla åsikter är inlärda så argumentera emot istället och se om åsikten håller istället för att slänga billiga jävla fack mot personen som utrycker den.
de här gäller även rasistkortet, foliehatteriet och dylika.
förenklingar utav folks åsikter och personligheter e bara ett tecken på dumhet och lathet, enligt mig.
hatar även utrycket white trash och liknande negativa benämningar på folk. åt helvete me folks sätt att försöka censurera bort livsstilar ur samhället genom att fista deras livsstilar med glåpord. om personens livsstil inte skadar dig eller andra så skit it å håll dig till ditt.

third:de har blivit så jävla okej att ge sig på svagare. exempel: uteliggare. de här är ofta personer med knappt något kvar att förlora. hur fan kan de då va okej att ta ifrån dom något av deras sista grejjer som dom har. typ en viloplats i en hård jäkla tillvaro. dom har itne mycket annat än den där viloplatsen: låt dom få ha den!

orkar inte komma på mer precis nu. lite grejjer jag tänkte på nu efter jobbet bara.

jo en grej till: folks som ser enr på folk som ändrar sig. som ändrar sin åsikt. typ "kameleont jävel" osv. de e bara ett sunt jäkla tecken på att ens hjärna FUNGERAR och kan komma fram till nya lösningar på saker man funderar på. de e lika jävla fuckat som "är du kvalificerad att ha en åsikt?", folk har väl rätt att utvecklas, eller e de krav på att man pausar hjärnan å låter den gå på tomgång resten av livet eller?