I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytt Till Norrköping

Övrigt - Blandat

Poet

2010-06-09 22:27

Flytt Till Norrköping

I höst så packas väskan och Herrn flyttar söderut för att studera i Norrköping.

Så jag tänkte höra med er om ni vet något om staden. Någon här som bor där? Schyssta krogar? Saker att göra i allmänhet?

Toastare

2010-06-09 22:30
Min moster bor där. Hon heter Barbro och är trevlig. Ni kanske kan umgås?

Annars pratar man roligt och Norrköping kallades en gång i tiden för "Sveriges Manchester" med tanke på alla textilfabriker.
Jag skyller allt på Emma!

2010-06-09 23:32
norrköping är som vilken svensk stad som helst. du hittar det vanligaste på de vanligaste ställena och tvärtom med det ovanliga ;) var inte orolig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-06-09 23:39
Du kan alltid fara ut i skogarna vid Svärtinge och leta upp min nya mobil som min brorson la där någonstans :) kan vara trevligt, och hittar du den blir du säkert glad.

Annars finns det bra fiske där ute, om du gillar sånt.

2010-06-10 00:13
Brorsan bor där. Kör du mma så får du gärna spöa han i en match :D Annars så tycker jag Norrköping är en rätt okej stad, Ganska fint på sina ställen och så pratar dom roligt som sagt.
mhm
Toastare

2010-06-10 01:08
skipp, din bror kanske kan möta min moster?

2010-06-10 01:42
Bounty, Det skulle jag betala för att få se. 100 kr på din moster.
mhm
Poet

2010-06-10 07:59
Jag tror att jag och Barbro kan bli fantastiska vänner.

Fast problemet är ju att fiske, slagsmål och mobiljakt inte är mina koppar té, så det går ju bort litegrann.

Fler som vet något om staden?

2010-06-10 11:32
jag bor här i norrpan!
well vad kan man säga om stan... jaa det duger väll...
vi är väll ingen fotbollstad längre utan kan kalla oss basket stad.
helt OK feststad, trevligt folk... aa du svårt att säga mer när man inte vet vad du gillar!

men träffa BountyBoos moster kan väll vara en bra grej att göra eller ta med henne ut i skogen o leta efter konstigs telefon...
http://www.myspace.com/ko_kain_00 /|/ http://www.brownconnection.se|||
Member Of The LATIN GORILLAZ
lll http://www.basementality.se/shop

2010-06-10 11:45
hela diskussionen kommer ändras när vi får se en bild på ;) hon kan vara en riktig het jävel inte sant?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-10 18:16
Norrköping är en riktigt mysig stad med många parker, vattendrag och ett komplett centrum med butiker, caféer och restauranter. Besök gärna "Saliga Munken", som är en jättetrevlig centralt belägen restaurang/hak/bar där det serveras GOD och svensk husmanskost. De arrangerar rätt alternativa happenings också, då och då. Annars är det rätt tråkigt nattliv, om du frågar mig.

Det en fotbolls och baskettokig stad. Där kan du fördriva massor av tid.

Varje år brukar FLIMMER arrangera en grym filmfestival.

Många syrianer.

Vaxkupan är en centralt belägen butik med mkt musik, vinyler, böcker etc.

Arbetets museem kan ha en del snygga utställningar.

2010-06-10 18:43
Jag känner personalchefen på ett av ålderdomshemmen i stan.. Han är skitlång och heter Kristoffer. Kan inte tänka mig att det finns så många sånna i stan. Han tycker om Xbox och långa skogspromenader, bara att börja leta.

2010-06-10 19:59
Det finns gott om kulturberikare.

Ganska värdelöst nattliv.

Bra restauranger: Carl Johan, Butlers Hörna, Durkslaget, Asken, Saliga Munken.

Finns inget Burger King. :(

Spiralen är ett relativt stort och nice köpcentrum.

2010-06-10 20:15
Finns en hel del krogar, vissa bättre än andra. Nattlivet är väll sådär, Hugo och Otten är väll dom enda nattklubbarna som finns kvar nu när Palace gick i konkurs. Vilken av krogarna som är bäst är en smaksak.

Världens bar och Saliga Munken tycker jag är två trevliga krogar som ligger ganska centralt. När det kommer till shopping så har vi City Shopping Norrköping, Ingelsta och Hageby Centrum. Fast det är väll samma butiker i varje så det spelar ingen roll till vilken utav dom du går till.

Annars så är Norrköping en skit mysig stad, en promenad runt strömmen/industriområdet är aldrig fel. Säg till om det är något du undrar över!
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas
Poet

2010-06-11 12:54
Har hört att det ska vara en väldigt mysig stad, och enligt er så verkar det ju stämma till fullo.

Jag är mycket för konserter och utställningar, sport är inte riktigt min grej, kan vara kul att titta på ibland.

Saliga Munken, Vaxkupan och Arbetets museum lät som intressanta ställen!

Kommer f.ö bo väldigt nära Ingelsta Centrum. Det ska jag göra Valdez!

Fler som har att säga om staden?

Toastare

2010-06-12 00:44
Moster barbro är 69 år. Het, vet jag inte. Allt är relativt. HerrWångberg kan ju vara en herre i samma ålder?

För övrigt har hon precis opererats för starr, men hon är nog på benen om någon vecka. Så då kan vi ju återkomma om saken.

Poet

2010-06-12 12:31
Gör Barbro gott kaffe? Det vore fint med en riktigt god kopp sådär lite då och då

Toastare

2010-06-12 13:12
Jodå, hon är en riktigt kaffemoster *trumvirvel*

2010-06-12 13:14
Norrköping är ju ganska hiphop, så gillar du sånt så :) Var så förr iaf, uppväxt i staden men har flackat runt de senaste åren..
Helt okej stad

Poet

2010-06-12 21:35
*crash bang boom* PERFEKT!

Producent

2010-06-29 14:12
Du har ju redan fått tips som stämmer in, kan lika gärna slänga på detta, ska du köpa kött över huvudtaget så köper du det i City Gross, ligger vid ingelsta, du tar dig dit med 117 bussen, Köttet från Ica eller Willys i Hageby blir man alltid missnöjd med.
Stockholmsvägen ligger i närheten av haga, där finns det mack som har öppet dygnet runt, bra och veta om man vill ha något att äta eller kanske köpa sigg.
Finns mycket thai/china restaurang i stan, det stänger buffen kl 14;30 vardagar, tror det gäller endast vardagar. För att ta dig till sjukhuset tar du 117 bussen.
De enda bussarna som åker i hageby är 119, 113 och 450.
Strömmen i stan är ett bra alternativ om man vill bara sitta på en bänk och softa en hel dag, polis kontrollanter är där väldig ofta så drick diskret:P
Snart kommer Augusti Festivalen, stor färja och karuseller man ser varje år, men det är alltid lika trevligt;D Och en grej till, Taxi Chaufförerna i Norrköping försöker väldig ofta lura kunder på pengar i fyllan. Det kostar 100kr från Södertull till Hageby, det kostar 70kr ungefär från södertull till otten. Inträdet till badhus kostar idag 100kr, svin dyrt men så är det:P Har du övriga frågor så kör på, har bott för länge här haha!
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
Poet

2010-06-30 23:28
Dojan21

Haha här blev man nästan överfallen med information! Alltid bra att veta vart man köper sig en bra köttbit, kommer bo nära Ingelsta då jag ska studera på Marieborg. Ögonen öppna då det gäller taxi, check!

Har du övriga frågor så kör på, har bott för länge här haha!

Låter toppen!

Toastare

2010-06-30 23:52
Min mamma är i Norrköping nu hos Moster Barbro. Mamma Inger är också snäll, men kanske kan bli lite envis sina stunder. Du kanske vill följa med till mitt kusinsbarns 16-års kalas på Vikbolandet? De åker i morgon.
Och inte en enda snuskig tanke om mitt kusinsbarn!!

2010-07-01 00:21
Det finns gott om kulturberikare.

Talat som en äkta "nationalist"! Tappar snart räkningen på trådar eller inlägg jag läst från dig som passar bättre på flashback eller valfri nordisk/info14 sida.

2010-07-01 00:57
GAIA, jag ber om ursäkt för att jag inte skriver "Fuck rassen Lars Vilks!" och svenskfientliga inlägg som du. :D

Faktum kvarstår ju dock att det finns gott om kulturberikare i NKPG.. Varför man nu inte skulle få påpeka det.
Poet

2010-07-01 01:10
BountyBoo

Nejnej, inga snuskiga tankar här inte! Men en liten sammankomst skulle kunna knyta väldigt fina band mellan mig, Barbro och Inger.

Men då jag tyvärr fortfarande bor i Örnsköldsvik så kan det bli svårt att hänga med på dom härliga festligheterna. Så jag får önska kusinbarnet en bra födelsedag och knyta band med Barbro och Inger senare. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Toastare

2010-07-01 13:40
HerrWångberg, jag har meddelat detta så du är välkommen längre fram!

jeppehehe, vem bryr sig om hur mycket invandrare det bor i en stad?
Poet

2010-07-01 14:34
BountyBoo

Perfekt!

2010-07-01 18:50
Bodde där i tre år under tiden jag pluggade, flyttade för ungefär ett år sedan. Jag skulle nog säga att det som förändrats sen jag drog är att rockscenen har fått backa lite och det har blivit mycket mer av en hiphop/dancehall/reggaescen istället verkar det som, gällande uteliv. Dom är duktiga på att anordna spelningar, Norrköping har ett jävligt brett kulturliv av olika typer av kulturutövningar. En ganska stor technoscen skulle jag också vilja säga, men det är nog helt beroende på vilka kretser man hänger i.

Det är skitmysigt på vår, sommar, höst. Mindre mysigt på vintern MEN det som är skitfint på vintern är att dom är jävla duktiga på att använda ljussättning i stadsmiljön. Det är typ asmycket ljus i träd och liknande överallt så det är typ aldrig riktigt mörkt någonstans. Fint, mysigt och så känner man sig lite tryggare. Världens största adventsljusstake på Värmekyrkan också :) Håll utkik, haha.

Annars är det väl ställena som folk rabblat upp redan som gäller: Otten och Hugo är väl fortfarande de stora klubbarna. Har dock dykt upp lite andra ställen som Vinkällarn (VK) och Saliga Munken där det också händer lite. Håll utkik efter Karateklubben och deras dj's Kalle Kobra & Jonte & Robin.. Dom levererar bra dansgolv.

Ajuste, finns en skitnice liten bosnisk affär mellan Spiralen & Linden (gallerior på Drottninggatan som är den stora shoppinggatan) som är tokvärd att kolla in om du ska handla käk eller billigt bröd, hehe.

Varför bor du så långt utanför centrum? :) Vad ska du plugga? Lycka till, fråga om det är något mer.

2010-07-02 12:26
mycket sporttokig stad, även om vårt kära peking ligger i superettan så är Nya Parken ett givet måste, även om jag själv inte hunnit kolla in den. Sen basket på hösten och våren i Sveriges överlägset finaste renodlade basketarena :)
Sen "Sveriges bästa hockeylag" i Vita Hästen då.. :)

2010-07-02 14:08
Dom är duktiga på att anordna spelningar, Norrköping har ett jävligt brett kulturliv av olika typer av kulturutövningar.

Kanske var det jeppehehe menade med kulturberikare? :O.................................
>:D

I rz 3vul g33nuz

2010-07-02 14:25
jag hade min praktik i norrköping och måste säga att jag älskar staden trots att jag bara var där i två veckor. sen om du åker skateboard verkar skateboardkulturen vara underbar där med tampongparken, ladan och hollywood shoppen där jag tror legenden tony hesse fortfarande jobbar. chris åström hänger väl med kvar i norrköping och sen så har vi ju det bästa som kommit från norrköping ever, nämligen "Gänget"

http://www.ganget.net/femembed.htm
kuk - kunst und kultur

2010-07-02 14:29
BountyBoo F30
jeppehehe, vem bryr sig om hur mycket invandrare det bor i en stad?

han menade väl inget negativt utan bara konstaterade att det gör det. både norrköping och linköping har SJUUUUKT mkt invandrare som är väldigt segregerade, i linköping bor alla invandrare i tre områden som ligger intill varandra lite utanför staden, i norrköping har jag hört att alla invandrare bor på den västra sidan (eller södra, minns inte, ska iaf ha min nästa praktik där).
kuk - kunst und kultur
Poet

2010-07-02 15:15
phatie

Norrköping har ett jävligt brett kulturliv av olika typer av kulturutövningar.

Låter jätte bra! Kultur är grejen.

Jag ska studera Teater och förhoppningsvis Teater & Drama Pedagog =)

Tack så mycket! Det ska jag göra!