I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Myggproblem

Övrigt - Blandat

   

2010-06-16 01:04

Hjälp! Myggproblem

Jag blir så galet trött på alla myggor som tar sig in i min lägenhet.
Jag bor skapligt centralt, det finns inte speciellt mycket natur utanför mitt hus men trots detta så får jag in massvis med myggor.

Problemet är att min lägenhet tydligen konstruerades utan någon som helst ventilation och är ganska liten med massvis med stora fönster.
Det blir tokvarmt och kvavt så man verkligen måste öppna lite ibland för att inte kvävas.

Jag är lite allergisk mot insektsbett och mina myggbett blir verkligen förjävliga.
Idag var fan droppen då jag haft en riktigt dålig dag och en mygga lyckas sticka mig rakt i kinden så nu ser jag påsjuk ut.


Förra året köpte jag något värdelöst myggnät på Jula som jag tejpade upp i fönstret. Det var ingen vidare hållbar lösning och det lossande ibland.
Då jag bor i hyresrätt vill jag inte bygga om fönstret helt..

Någon med tips på hur jag effektivast blir av med myggasen och kan ha öppet fönstret samtidigt?

Jag får verkligen panik då jag hör det där surret i örat när jag ska sova. Går på jakt efter dom smarta små asen i flera timmar och får inte sova något.
Löst det hittils genom att sova hos min flickvän men det är ganska segt att inte kunna sova i sitt eget hem.


Det blev långt och beklagligt men jag lider verkligen...:/

Tips av alla de slag, hit me!

Äger dig som staten