I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gjorde en riktig jävla tabbe - Måste jag betala ?

Övrigt - Blandat

2010-06-27 18:49

Gjorde en riktig jävla tabbe - Måste jag betala ?

Idag gjorde jag det sämsta!

Häromdagen var jag inne på World Class Gym för en gratis provträning. Efter en timmes möte med deras säljare skriver jag till slut motvilligt på ett kontrakt på ett år med 10 dagars ångersrätt.

Idag var jag där för andra gången för att träna. Det första som händer är att jag sätter mig vid en maskin där sprinten (eller vad kallas det?) som man ställer in vikten med jiddrar TOTALT med mig. Efter några minuters trixande och fixande ger jag upp, fyfan vad jag arg jag blev. Här kommer misstaget. Jag slänger iväg sprinten i ilska varpå den träffar en väggspegel och gör en spricka i den. Jag går till receptionen och berättar vad som hänt och ber så hemskt mycket om ursäkt. En snubbe säger att han lovar och fixa maskinen sen verkar det inte vara mer med det.

Men när jag går så vill receptionisten ha mitt kort och behålla det tills hennes chef kontaktat mig. Hon säger att jag förmodligen kommer få betala för spegeln.

SÅ - till frågan

Är jag TVUNGEN att betala? Jag är fullt medveten om att jag kanske BORDE betala när jag gjort en så jävla dum grej, men ärligt talat så var det verkligen ett misstag, och jag har inte cash till en stor väggspegel.

Vad tror ni ? Har jag någon chans här ? Kan det vara en fördel att jag har 10 dagars ångerrätt på kontraktet vi skrev häromdan ?

2010-06-27 19:18
Du kan ju fortfarande strunta i att bli medlem på gymmet med tanke på att det va 10 dagars ångersrätt... Men det ändrar inte det faktum att det va du som gjorde sönder spegeln när du va där när kontraktet va gällande...

Så vill dom att du ska betala så finns det tyväär inget du kan göra...

2010-06-27 19:21
Låter som att den största tabben du gjorde var att berätta för receptionisten att du mördat spegeln.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-27 19:46
Jag är med tokfan, varför berättade du om din tabbe för? Bättre att bara smyga därifrån och låtsas som ingenting. Inte alltid värt med ärlighet :)
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2010-06-27 19:52
Hahaha ja möjligen. Men 2 snubbar såg när ja gjorde det. Tänkte att det var bättre att dom hörde det från mig än från någon annan. Jag trodde ärligt talat inte att det skulle bli en så stor grej. Jag menar tappar du ett mjölkpaket på ICA så skulle dom aldrig tvinga dig pröjsa för det. Nu kanske en bättre jämförelse hade vart om jag hade slängt ett mjölkpaket i marken. Men still, jag menade aldrig att ha sönder någonting. I mina ögon var det en olyckshändelse. Sånt trodde jag man "kom undan med".

Chefen ska iaf ringa mig imorgon och berätta vad som gäller. Tror ni det gör någon skillnad om jag ändrar historien till att ja drog den i marken varpå den studsade upp mot spegeln?

2010-06-27 20:01
skyler, jag skulle köra på studs-historian.. Fast, jag skulle nog aldrig sagt något öht, skulle kört på ångerrätts grejen och tackat för mig!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-06-27 20:07
Men säg att maskinen var trasig och att sprinten bara flög iväg. "poff krasch, så var spegeln paj"
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2010-06-27 21:01
Fan va skönt det känns att det finns fler än jag som kan ha sådär övernaturlig otur då & då.. Låter exakt som något jag skulle kunna råka ut för.

Säg att den studsa ja, det e ju oavsett en sjuk olyckshändelse liksom!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2010-06-27 21:03
"Vi gör såhär: Tvingar du mig att betala för den jävla sprickan, förlorar du en kund!"

Låter han dig då betala får du komma ihåg o ta ut ilskan på träningsredskapet nästa gång, inte på själva gyminredningen.
namaste

2010-06-27 21:37
Hur kan du göra det där av misstag?
Du kan ju knappast ha kastat löst iallafall

2010-06-27 22:18
du kommer få betala, spelar väl ingen roll om du var eller inte var medlem vid tillfället. du hade sönder en spegel. en olyckshändelse hade varit om du snubblat in i den men inte när du kastar ett föremål även om du inte hade för avsikt att paja den.

men kolla med ditt försäkringsbolag innan chefen ringer så du eventuellt kan bemöta ngt personen säger. har du ngn olycksfallsförsäkring kommer du väl undan med att dega självrisken bara och inte hela spegeln.

Moderator

2010-06-27 23:23
Kör på att du tappade sprintjäveln och den hoppade iväg.

Det värsta är inte om du får betala för spegeln eller inte utan dom sju åren av olycka du drog på dig när du krasade den :(
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-06-27 23:26
du lär få paya för spegeln. hoppas du är försäkrad.

"Vi gör såhär: Tvingar du mig att betala för den jävla sprickan, förlorar du en kund!"

hehe...speglar är inte så billiga, kan mycket väl vara dyrare än hans medlemskap.
Delam tange barat
Konsertbesökare

2010-06-27 23:45
Säg att du drog i sprinten för den satt fast och så tog du i så hårt att den flög i en väldans fart in i spegeln =)
Poet

2010-06-28 00:00
Låter som att den största tabben du gjorde var att berätta för receptionisten att du mördat spegeln.

What the ras clot går man och säger till receptionisten för? Kanske de som såg dig inte alls hade tjallat. Annars blåneka tills du dör.
At the gates of Eternity...
Rappare

2010-06-28 05:17
Jag skulle mördat vittnena och sen neka att jag ens rörde sprinten.
Wurrup?

2010-06-28 06:50
Låter som en bolasnubbe detta asså, stå och kasta saker på gymmet, bli rosenrasande osv..

2010-06-28 06:53
Det är lite skillnad på ett mjölkpaket och en fet väggspegel.

2010-06-28 08:30
Lär dig att hantera din illska istället, fan börja kasta grejer som en jävla 5åring
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-06-28 11:20
Haha aa det va ett riktigt jävla bolaryck asså trots att att ja bara kör på gainers.

Ångrar fan galet nu i efterhand att jag drog och sa nåt. Blir svårt att ändra historien för mycket också nu när jag dragit en. Planen är iaf att be att få träffas när hon väl ringer. Beärtta vad som hände men ändra till att ja drog den i marken varpå den studsade i spegeln. Vara så jävla ödmjuk i det hela som det bara går, och eventuellt spela "ångerrättskortet".

Jag tror knappast att det kostar mer för dom med en spegeln än en kund med tanke på World Class priser. Dessutom är dom garanterat försäkrade mot sånt här?

Hur ligger det till genetligen är det JAG som måste ha försäkring? Dom får väl förmodligen betala en självrisk borde det inte va den jag får pröjsa? Isånnafall vad kan det röra sig om för summa? 1000 spänn ?

2010-06-28 13:58
Fail nummer två hade ju varit att försöka förvränga historian till din fördel, helst blåneka ala "NÄNÄ, asså jag var inte ens här i söndags!", för att sen få reda på att de flesta gym i hela världen har övervakningskameror.

Vredeskasta saker på offentliga ställen så att ting går sönder OCH sen försöka ljuga om det...på mellanstadiet kallades det damp.

2010-06-28 19:04
om du börjar hota med att lämna kommer dom ju tvinga dig att betala dirr
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-06-28 19:24
Du verkar ha aggressionsproblem att ta itu med, så jag tycker du ska betala glatt och snällt för att sedan träna och bli av med dom på det sättet
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-06-28 19:51
hade jag varit gymägaren hade jag tvingat dig att ta det på din försäkring eftersom jag hade fått betala en högre premie annars. så som jag skrev innan, kolla upp vad du har för försäkringar. ångerrättkortet fattar jag inte ens vad du menar? de lär ju definitivt tvinga dig dega om du "hotar" med att byta gym precis som ngn skrev.

2010-06-28 20:07

Den här snubben kunde inte ens krossa en spegel med en hantel, så du måste kastat hårt as a muthafucka!

2010-06-28 21:15
Om de vill att du ska betala skadan så kommer du få betala skadan, eftersom du orsakade den, inte med mening, men genom oaktsamhet.
I laglig mening finns det inget sätt att komma undan ansvar för dig utom att ljuga :)

2010-06-28 21:42
Mmm ser jävligt mörkt ut.. Ska komma nåra glaskillar imorrn och titta på skadan sen får jag veta vad jag får pröjsa. Hon hävdade dessutom att deras föräkring inte täcker sånna här typ av saker vilket innebär att ja kommer få pröjsa runt 3 lax. Fyfan asså!

2010-06-28 22:07
har du kollat med ditt eget försäkringsbolag än eller?

2010-06-28 23:28
3k är nog lite i underkant, skulle gissa på betydligt mer, speglar är kuk dyrt

2010-06-28 23:33
Det är eg ganska tragiskt att vi i samhället inte belönar de som är ärliga på bättre vis.
Men ja, det är ju förstås all heder i att erkänna sitt 'misstag' och betala för sig.
Om du nu väljer att göra det, dvs...

2010-06-29 00:30
Minns att en snubbe lyckades paja en spegel på mitt gym genom att välta en maskin. Han fick bara lämna gymmet, och betalade inget. Men vet tyvärr inget mer om detta. Men chansen finns ju för spegelkrossare liksom...

Producent

2010-06-29 02:05
men för helvete, är du över 18 år (låt säga) och du pajar en spegel för aggro, så är det väl SJÄLVKLART att du ska stå för din barnslighet och betala för något du inte klarat av. så jävla pinsam jävel du är. seriöst... jag mår fan dåligt av frågan i huvudinlägget.

2010-06-29 08:51
omg, vissa borde inte gå på gym. om maskinen inte fungerar så kan man ju gå till receptionen...
 Haters gon' hate...

2010-06-30 11:58
Konstigt

Trots din tråkiga attityd kan jag till viss del hålla med dig, och det kan du se redan i mitt huvudinlägg. Det var SKITDUMT gjort och JA, man kan moraliskt tycka att ja borde betala. Men nu har jag pratat med mitt föräskringbolag. De dom sa var att ja inte behöver betala någonting då det är upp till World Class och INTE mig att vara försäkrade mot sånt här. Hade det varit en privatperson hade ja förmodligen bara betalat. Men när det handlar om min semster kontra en liten förlust för ett jävla pissföretag så kommer ja göra allt för att slippa betala. Du kan tycka det är moraliskt fel men så tänker nog de flesta människorna.

Hur som helst, har ingen lust att gå in närmare på en sån diskussion! Startade denna tråd för att få tips och hjälp :D

För er som är intresserade iaf så har ja som sagt pratat med mitt förärkingsboilag som säger att ja ska strunta i det hela, och i värsta fall får ja pröjsa självrisk på 1200 vilket inte känns jätte farligft. Men dom har inte ringt från World Class än så vi får se va dom säger!

2010-06-30 12:35
tveksamt att jag i en försäkringssituation skulle betrakta detta som en olycka. hursom, självklart är det DU som ska betala, oavsett vilka försäkringar gymmet må ha. Är ju inte så att du "tappade en liter mjölk", snarare så att du slängde något mot mjölkkylen. Hoppas de anmäler dig för skadegörelse så du lär dig att bete dig som folk.
cry me a river!
--> thcrew

2010-06-30 12:59
Även om man kan tycka att det var extremt onödigt/omoget gjort så gick han ju faktiskt och talade om vad han gjort. Det är ju värt något?

2010-06-30 13:37
Japp, 3000 verkar det som - för gymmet.
cry me a river!
--> thcrew

2010-06-30 16:21
Gymmet ska väl för fan inte behöva förlora pengar eller drabbas på något sätt för att "belöna ärlighet".

Japp, 3000 verkar det som - för gymmet.

wööörd
Mabuhay!

2010-06-30 16:23
Alla kan väl erkänna, men riktiga hyvens karlar gör rätt för sig i handling också.

att ta ansvar stannar inte i min värld vid att erkänna.

barnrumpor tycks mig några vara, som väntar på att fröken skall städa upp efter er.

2010-06-30 16:28

Även om man kan tycka att det var extremt onödigt/omoget gjort så gick han ju faktiskt och talade om vad han gjort. Det är ju värt något?

en klapp på huvudet, och första tjing på leksak nästa dag på dagis kanske ;)

det är väl inte gymmets uppgift att belöna i uppfostringssyfte.

karln bör väl vara litet mer vuxen än så ?

2010-06-30 22:05
Vem har snackat om belöning?
Självklart ska han ju ta sitt ansvar, det sa jag redan i mitt första inlägg...

2010-06-30 23:03
krossad spegel innebär 7 års olycka!
it has to be the BAC in me.

2010-07-01 11:41
du erkände ju inte för att du ville vara hederlig, du erkänd ju för att du visste att dom andra i lokalen ändå skulle avslöja dig

2010-07-01 11:51
Aa jävligt sant.. Fan va ohederlig jag är. Jag kommer slippa betala skiten iaf. Piss på alla er som sitter bakom era skärmar o bakar moralkakor. Haha fyfan va alla hade gjort samma sak i min situation.

2010-07-01 15:36
frågan dom inte "VEM VARE SOM KASTA?!"

ps: försäkringar täcker inte när skadan har skett igenom ett brott, tex i ditt fall, skadegörelse genom ADHD anfall, deras bolag kommer kräva att du betalar
Moderator

2010-07-01 16:12
Haha fyfan va alla hade gjort samma sak i min situation.

Ja, alla krossar speglar när sprinten sitter fast ;)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-07-01 17:10
"Där hjärnan tar slut, tar nävarna vid"

2010-07-02 03:25
är du helt jävla dum i huvet?

2010-07-02 12:13
"trots att att ja bara kör på gainers."

Hahah, säg vilka bolasnubbar som inte kör med samma grej?
"Bola? Nehe, jag äter bra mat flera gånger om dagen, tränar mycket och kör med gainers.. Då blir man lika stor som arnold på 2 månader" :)

2010-07-02 21:22
Har du varit på gymmet och hämtat ditt kort igen då?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/