I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur fan pallar folk jobba?

Övrigt - Blandat

   

2010-07-06 20:36

Hur fan pallar folk jobba?

Ok jag har varit arbetslös sen jag tog studenten 2009 och började idag mitt första jobb i princip..

Mina fråga är.. hur fan hinner folk med?

Alltså jag jobbar 0700-16,30 varje dag vilket betyder att jag måste gå upp kl 05.00 då jag bor ca 2 mil ifrån jobbet och åker buss. Är hemma runt kl 18. För att orka med arbetsdan måste jag senast gå och lägga mig kl 22. Det betyder att jag har 4 timmars fritid och på den tiden ska man även duscha, äta, planera matsäck inför morgondagen osv.

Tänk då sen när jag flyttar hemifrån då måste man även Laga maten, diska, tvätta, damsuga, damma o allt annat som hör hemmet till.

När man kommer hem från en arbetsdag är man ju helt slut och orkar knappt sätta in en lampa i taket.

Min fråga är, med så lite fritid, när fan hinner folk se vad som händer i världen/läsa tidningen/facebook, träffa kompisar, skaffa tjej, träna, skaffa erfarenheter av livet, spela fotboll/ägna sig åt sin hobby, kolla på tvserier, surfa på whoa....?