I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ord/uttryck ni hatar som folk överanvänder?

Övrigt - Blandat

   
Poet

2010-07-28 11:33

Ord/uttryck ni hatar som folk överanvänder?

Vad finns det för ord i er närhet som ni anser överanvänds och dessutom inte ens låter vettigt i sammanhanget?


Kalabalik. När alla blattar lärde sig det ordet, så användes det i tid och otid. Har dock inte hört det på ett tag, thank God. Värst var det väl att det användes som ett "stort" ord.

Katastrof. Inte katastrofalt, utan bara katastrof. Också blattar som älskar att säga så.

On the flipside...


Bling bling
: Alltid lika fjantigt när vita svenskar lär sig lite ebonics och ska överanvända det. Hade en tjej i min klass som kallade allt från besticken till julgransglittret för "bling bling". Och hon lyssnade inte ens på hip hop. Droppen blev när man såg han Peppe Eng eller vad han nu än heter, använda ordet. Äckligt!

Swagger: Dock inte så mycket här i Sverige, men alla white folks i Canada överdoserade på det ordet så ofta de kunde.



Jag har mer ord, men jag kommer bara på det just nu. Dela med er om vilka ord/uttryck ni ogillar.


Love!

At the gates of Eternity...