I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur vanligt är det med riktiga commitophobs?

Övrigt - Blandat

   

2010-07-28 23:58

Hur vanligt är det med riktiga commitophobs?

Som rubriken lyder, hur vanligt är det med (främst killar) som är så rädda för att få känslor/binda sig att de väljer att inte göra det och bara dejta casual?

Och, hur vanligt är det att använda den ursäkten när de helt enkelt inte gillar tjejen?

Anledningen till min fråga, är självklart egoistisk. Jag har dejtat/umgåtts med en kille i snart 3 månader, och det rör sig inte alls. Jag känner inte att jag måste sätta etikett på det, eller att vi omedelbart ska hoppa in i ett förhållande.
Men jag vill gärna veta att det leder någonstans, och att det kan bli något i framtiden. Att det finns känslor, att det finns potential.

När jag tog upp frågan så blev han en helt annan person, skyggade bort från "kraven" och ville inte prata om det. Han vill bara fortsätta som vi gjort, och förklarade att han har svårt för känslor och för att vara beroende av en annan persons humör för att själv må bra.


Jag blev lite ledsen, eftersom jag inte tänker ställa några krav, jag ville bara veta om det fanns något att bygga vidare på. Tilläggas kan att jag också är väldigt nöjd med hur det är just nu och inte vill pusha fram något för fort.

Tankar, åsikter, funderingar - hit me!!