Gå på bio ensam?

Övrigt - Blandat

Gå på bio ensam?

Tänkte göra det ikväll, verkar chill att slippa ha med sig någon för en gångs skull, jag gillar inte när folk frågar vad jag tyckte om filmen några sekunder efter man lämnat biosalongen, behöver fan ett par timmar till att reflektera över filmen (om den var bra).

Någon som har gjort det/skulle kunna tänka sig att göra det, eller skulle ni tycka att det vore konstigt om ni såg någon som gick på bio själv?

(Ja, jag har vänner)

För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Jobbiga vänner ni har, mina vänner diskuterar knappt filmerna vi sett på bio alls. Kanske ett generellt omdöme en kvart efteråt kanske.
Ledsen musik: http://soundcloud/valutan
Fin grafik: www.joellindberg.webb.se
Producent

2010-08-02 14:43
Har gjort det, två gånger. Inte så farligt som alla får det att låta som. Tvärtom, ensam på bio kunde man faktiskt relax och bara koncentrera sig på filmen.

Fast när jag passerade 22-23 åldern, så kan jag inte kolla på film ensam. Oavsett om det är på bio eller hemma. Dokumentärer och serier, cool. Men inte film av någon anledning.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
(Ja, jag har vänner)

Näe.
"Visst är det vackert.."
Gör du det så är du fan vuxen på riktigt. Går man och gör såna saker ensam har man mognat klart, jag tycker du ska gå!
Aldrig gått på bio själv... men jag är inte den som brukar kolla på film själv heller, gillar att se med vänner. Kan se ibland men blir mest serier eller så om jag är ensam.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Men till din fråga, jag tycker inte det är knäppt eller konstigt att gå på bio själv, do as you please mr devilock.
- Det släcks.
Moderator

2010-08-02 15:01
Vill du gå på bio själv så gör det. Behöver inte vara svårare än så.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Ser inga problem med det, men kan tycka att det är roligare att gå ett gäng.

Jag skulle vilja ställa en liknande fråga. Vad tycker folk om att gå på konsert ensam?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Vill du gå själv, klart du ska gå själv.

Jag skulle vilja ställa en liknande fråga. Vad tycker folk om att ha egna kläder?
B
elajt

Nä, vill inte gå själv. Tråkigt ju.

Jag tycker bäst om att ha egna kläder.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Konsert ensam funkar säkert, men jag vill dela såna upplevelser med vänner om jag kan.
Kan jag inte så får man väl dela med dom andra på konserten!

Ha egna kläder är inte ok, jag har enbart andras
- Det släcks.
Haha, vem fan går runt i sina egna kläder?!
Moderator

2010-08-02 15:14
Jag går mycket hellre på bio än konsert ensam. Konsert ensam är i stort sett uteslutet. Har hänt någon gång på festival och man vill fan dela det där. Bio själv är nice. Stora skillnaden är att du slipper komma med åsikter om rullen innan du gått utanför rummet.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
vad är poblemet med att reflektera över movien efteråt?
jag ser inget problem i att gå med vänner eller utan.. att det ens är en frågeställning är grymt underligt.
((MAAD))
Legoland: Konsert själv är jävligt segt.. ibland är det värt att bjuda en polare på konsert ifall man inte hittar någon som vill gå. Man känner sig jävligt felplacerad när man är på konsert ensam, av någon anledning.

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
såg inception på bio igår, och det var en tjej i min ålder, max 25 år iaf, som satt själv på raden framför som i övrigt var tom. reagerade på att hon var ensam men tänkte att det måste ju vara softigt att gå på bio själv, slippa jobbiga polare som viskar osådär. nackskott på att prata på bio ju.. så ja, do it do it.

Groupie

2010-08-02 18:25
Klart du ska gå på bio själv om du vill det!
Konsert också, jag har ingen kompis med samma musiksmak :(
G-Unit
Strange Music
Funk Volume
Det kan faktiskt vara riktigt fett att gå på bio själv. Gå själv en gång o känn känslan? Så konstigt är de faktiskt inte. Vanligare än va man tror vill ja påstå.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Jag gick själv på bio en gång. Väldigt trevlig upplevelse.
mhm
Varför inte?

Man snackar ju inte mycket under filmen ändå. Eller, gör man det är man jävligt respektlös mot övriga besökare, men det hindrar ju inte vissa..
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jag drog till Gröna Lund för att se Nas & Damien Marley när dom lirade i början av juli. Ingen polare kunde eller ville eller hade råd att haka på, så jag drog dit själv. Kände mig lite malplacerad utan tvekan men den känslan gick över ganska fort..

Bio skulle jag LÄTT kunna tänka mig är mycket softare att gå på själv, för det är egentligen ingen som hinner reflektera över din ensamhet och du sitter ju själv antagligen superfokuserad på filmen under hela speltiden så jag tror inte man hinner bygga upp någon känsla av ensamhet då.

Att gå och fika själv är också rätt nice, så länge man har en bok eller tidning. För att sitta och dricka kaffe ensam och stirra rakt ut i luften är ju lite halvsegt att göra under samma tid som man kanske annars med en vän sitter och snackar död på. Beroende på vart man sitter såklart, är man vid ett fönster flyger nog tiden förbi rätt nice om man kan sitta och titta på människor..
you killed the part of me that cares.
sitta på en bio i ensamt sällskap i en nästan tom lokal o kolla en fet film med en fet i systemet klår alla dina polare!
film ska ses själv. så om du ska på bio, gå själv. helst ska man inte gå på bio för bion är alltid full av idioter.
kuk - kunst und kultur
Det jobbiga är ju inte att diskutera filmen efter filmen utan UNDER filmen, gå ensam
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
Det var jävligt soft faktiskt, filmen sög men det spelade fan inte så stor roll, skön upplevelse ändå : p

Men nästa gång blire nog nattbio, var lite för mycket folk för att det skulle bli "den ultimata" känslan

Konsert har jag däremot varit ensam på två gånger tidigare, på Motörhead och Metallica, brukar oftast stå längst fram och det kan bli rätt så rörigt så det var nice att bara behöva hålla reda på sig själv : p Även om det inte riktigt blir samma sak som när man är flera så är det chill som fan ändå, alltså vill man verkligen se konserten så är det ju lätt värt det.
När man ser en person som går ensam på bio känns det som att den personen går det enbart för att njuta av filmen och inte bli störd på något vis.

Har sett den här tendensen uppkomma rätt ofta på Teaterföreställningar, och det känns mer "real" om den personen går ensam, för den fullkomliga koncentrationen på scenen.

Så ja, gå själv på bio/teater föreställning, det ska bannemig jag göra!
jag gör det ofta. jag tycker det är skönt.
http://matildaberggrens.blogg.se
Producent

2010-08-03 10:14
Jag har gått på bio ensam massa gånger. Nästan softare ensam eftersom man är ensam med filmen så att säga. Ingen som stör med kommentarer om ditt å datt.

En gång var jag dock ensam i en hel biosalong, på filmen Kiss of the dragon.
Det kändes lite drygt!
www.11-D.net
Om salongen bara är halvfull tror jag det känns klockrent. Annars kan det bli lite jobbigt med folk precis överallt. Även om orsaken till att gå själv är för att ingen annan kan/vill följa med, så vill man fortfarande vara lite ensam. Gärna ha någon eller några stolars luft för att slappna av ordentligt (rent generellt är det nog alltid skönast när salongerna är luftiga). Jag har iofs inte gått på bio själv, men det är så jag föreställer mig det.

Konsert däremot känns som en annan sak. Förvisso kan man lätt komma ifrån sina polare när bandet/artisten kör igång, vilket inte spelar någon roll. Men ofta har man ju en viss tid att döda innan spelningen vilket inte är det roligaste utan sällskap.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Vore nog ganska skönt med bio ensam ändå. Slipper man nån dryg fattiglapp som ska snylta ens popcorn.

Do it!
Wurrup?
vet inte varför jag inte testat att gå på bio själv förut...jag gillar att se filmer själv, och om jag ser med andra så föredrar jag folk som håller käften under filmen (om det är en film man tycker verkar bra)
Man betalar ju rätt dyrt för en biofilm, så man borde ju gå själv för att se allt så att säga. Sen beror det ju på hur lättsinnig filmen är också..

devilock: vad spelar det för roll vad vi tycker? vill du gå på bio gå på bio och skit i vad vi tycker.
föredrar helt klart att gå själv. vill man umgås med andra så finns det betydligt roligare saker att ta sig för.
http://www.kommandot.se/wp/
precis, film är ett värdelöst sätt att umgås på då man faktiskt gör det motsatta till att umgås.
kuk - kunst und kultur
fett många går ensamma på de alternativa biografer. man blir ansedd som en riktig filmvetare/filmälskare
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Aldrig haft problemet att människor pratar under filmen, då skulle jag bara vänligt be de o hålla käft.

Aldrig gått ensam på bio. Skulle dock verkligen kunna tänka mig o göra under någon skum tid när biografen är nästintill tom, skulle nog vara jävligt nice.
Annars spelar det väl inte så stor roll? Du lär väl ändå hamna brevid någon. Varför inte dina kompisar, som du kan dela upplevelsen med.
Rappare

2010-08-04 10:20
jaquil P22
Åkte ner och var på Way Out West själv förra året. Funkade. Dock var jag bara där en dag.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Jesus, varför har folk så pass lite självdistans att man inte kan gå på bio själv utan till att göra det till ett issue. Jag har bara varit på bio en gång själv, men jag gjorde det inte alls till något, men mina polare tyckte det var skumt. Ehm vad är det konstiga liksom? Ingen annan kunde och jag ville se filmen, så då ska jag låta andra bestämma vad jag ska göra ? Helt sjukt, lite självständighet hade vatt soft och bryr sig om vad folk tycker att man är ensam etc, tror faktiskt inte att folk tänker på det, så det är nog bara ett fall av egocentrism om man tror att folk gör det. Annars är det folket som tänker på det som det är fel på, inte dig.
Var mest intresserad av vad folk tyckte om företeelsen i allmänhet när jag gjorde tråden, inte av att få whoas officiella tillstånd att gå på bio själv...
johnny_tex

fast det handlar väl egentligen inte om att umgås aktivt utan att dela en upplevelse tillsammans med någon, som att exempelvis gå på en konsert.. då sitter/står du ju inte heller och samtalar med dig vän om något speciellt (såvida spelningen du är på är svintråkig förstås) men har något att samtala om efteråt när det är slut. det är min uppfattning i alla fall.
you killed the part of me that cares.
Jag gick och såg en elitseriematch i hockey själv en gång, och skulle lätt göra om det. Annars är man upptagen att prata allmänt gnäll snack om domaren och spelarna och nu slapp man det. Full koncentration på matchen helt enkelt.

Kan tänka att det blir samma på bio, slippa allt "onödigt" snack runt omkring.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Skulle aldrig kunna gå på bio själv, själva grejen e väl att se tillsammans med nån?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
devilock: okej då är jag med. och kan berätta att jag kan göra det mesta själv. gå på bio, fika, gå på konsert, festival, ut och klubba. Jag låter inte mitt liv begränsas av en så fånig sak som rädsla.
Sellish P14
har dina föräldrar lärt dig det?
Jag kollar hellre film själv hemma..så slipper man folk som skrattar på fel ställen osv. Oftast går jag på bio på Victoria i sthlm, där brukar det vara "normala" folk som kollar.. och man slipper skrikiga ungdomsgäng som man måste säga till och uppfostra för stunden.
Samtidigt jag tycker inte det är konstigt att gå på bio själv. Har gjort det massor med gånger, mina föräldrar gör det.. osv. Kan ju vara så att man går på stan och får lust att gå på bio... skönt att sitta där i biomörkret.

Min begränsning går väl att gå ut själv.. och då menar jag inte konsert. Går jag ut gör jag det ofta för att jag vill umgås med vänner eller jag och min pojkvän. Handlar ju inte om rädsla, utan att det är fruktansvärt tråkigt.. som att gå och sätta sig i en bar och dricka ensam.
Middag ute är ju en annan sak.. men att göra sociala saker själv, då kanske man trivs lite väl bra med sig själv.. eller har för mycket socialfobi.
Jag skyller allt på Emma!
Det är väl rätt självklart att man diskuterar filmen man nyss såg? Eller ska man bara låtsas som att det inte hände? What happens in Sergel Salong 1 stays in Sergel Salong 1?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
What happens in Sergel Salong 1 stays in Sergel Salong 1?

haha.. exakt. De kanske bara ser varandra djupt i ögonen och sen skiljs åt.
Jag skyller allt på Emma!
jag skulle nog älska att gå på bio själv. Dock inte 3d bio. För jag far och flyger som en idiot och då är det najs att kunna vända sig mot polarn och skratta lite ihop. Men djupa filmer eller nåt sånt där; Själv helt klart!

men, äta på restaurang skulle jag aldrig göra själv.
Jag har sett 1 film på bio själv, det var skön t
www.myspace.com/nemonic
Gå själv. Det är hur soft som helst..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!