|
|
|
|
|
Förstörelse på fester
Har det hänt att någon har haft sönder din morsas vas eller farsans dyra målning?
Har nyligen sett filmen "Välkommen till festen" som är en svensk film med bla Olle Sarri, där var det en massa förstörelse.
Kom igen, det måste ha skett hos någon.
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Nån spydde i mina föräldrars Hästen-dubbelsäng. Vänta, det var ju jag...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
|
Konsertbesökare
2010-08-23 12:54
|
Balkongdörrar, taklampor, antika pallar, tusentals glas...
So there you have it...
|
|
|
Hade fest hemma. Någon lyckades sparka in en dörr för att han ville däcka. En hade sönder en tvättbräda när han skulle visa hur man surfar. Golvet var helt fuckat, öl, vin och glassplitter överallt. Pga det så gick alla med skorna inomhus. Sen däckade jag.
|
Producent
2010-08-23 14:16
|
En polare till mig blev för full, börja skrika att han hatar ryssar (han är själv polack), fick reda på att en polare till oss båda (som han polacken har känt i snart 6 år) råkar vara ryss. Sen så skulle han bråka med vår ryska vän, men det blev istället att han punchade ett hål i köksdörren haha
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
Det var någon skulle skulle pinka från min balkong, men jag hade ingen balkong
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
|
|
|
Det var jämt jobbiga småsaker som gick sönder hos mig när jag lekte hemmafest-värd som tonåring. En gång lyckades någon göra sönder kylskåpsdörren en annan gång var det duschslangen till badkaret.
Sen försvann det ofta fjärrkontroller, så segt. Men värst var ändå när en tjej bajsade i jacuzzin.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
Polaren bodde i en tvåa. Klämmde in säkert 45-50 pers en gång när vi hade fest där. Då gick vi på gymnasiet. Vår klasskompis hade/har djprylar. Lånade med oss två feta högtalare från skolan och satte upp dessa i vardagsrummet och sedan blev det dansgolv fram till femrycket på morgonen.
* Toalettens lås gick sönder för en polare slet upp dörren till den. * Jag och nån till pissade utför balkongen * Polaren pissade i vasken i köket * Nån shunne spydde ner soffan(den finns inte längre) * Lite glas pajade osv.
Efter den här festen hade störningsjouren hälsat på och lämnat in en vräkningsvarning. Då hade vi haft 2-3 fester i samma stuk innan, men den här var tydligen droppen. Samma polare som pissade i vasken hamnade i fyllecell. En tjej fick för mycket i sig och ambulansen fick komma, men festen tutade på i samma takt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
Producent
2010-08-23 14:44
|
Det var någon skulle skulle pinka från min balkong, men jag hade ingen balkong o....k?
|
|
|
nån söt jävel spolade ner en kortlek i min toa.
Google me, bitch!
|
|
|
Hmm, jo jag har haft en del sjuka fester också när jag bodde ensam.
räksallad & olika pålägg i hela köket
När man handlar nya glas så handlar man ju ett "set" jag har nog handlat 4 såna olika, med 12 glas i varje
däckade en gång med ytterdörren HELT vid öppen en gång, eller två gånger har det hänt. lite sjukt när man vaknar.
|
|
|
Jag och min kompis hade hemmafest när vi var 15 hos hennes farsa som var bortrest. Typ hela Farsta och halva Fagersjö stod utanför och ville komma in. Det slutade med att halva hennes pappas vinsamling var borta. Hennes parfymer och smycken. Jag såg en runkande afghan i hallen vid deras tvättkorg när festen var över. Han och hans kusiner hade trekant med min kompis kompis i hennes föräldras säng.
|
|
|
När jag var 17 år var jag på en fest som en liten flicka hade (född 90). Hon själv var asfull och hade fullt upp med att bråka med någon annan brud. Under tiden svinades det på rejält inne i hennes föräldrars lilla radhus. Hål i väggar, snus i taket, spyor lite här och var, dörrar som hade monterats bort och sedan slagits sönder. I köket hade man testat vad som gick å köra i micron, slutade med att den gick sönder. Någon hade rostat äpplen i brödrosten så den gick också sönder.
Flickan som hade festen gick själv lös på utemöblerna och slog sönder dem eftersom hon var sur efter bråket.
Slutade med att polisen fick komma å köra ut alla. Tror inte hon fick ha fest något mer efter detta.
Stay home a lot, no TV Just thoughts, and a heap of good ....
|
|
|
Jag var smart nog att inte ha fest hemma som snorunge, utan gå på fest. Men en gång skulle vi hänga hos mig och då kom massa folk, men jag lyckades avstyra det hela.. och det dog rätt bra ändå när en kille fick en allergisk chock av att han ätit glass med nötter i och ambulansen kom.
Tror iof inte nån hade problem med hemmafester sen vi blev typ 17-18.. kanske där gränsen går mellan bonnahåla och stad, att har nån fest finns det andra alternativ än just den festen.
Jag skyller allt på Emma!
|
Moderator
2010-08-23 18:13
|
Har lagt ner med att styra fest hemma sedan 1-2 år tillbaka...saaatan hur det såg ut på morgonen ibland =( Jävla ångest asså haha.
Absolut värsta måste ha varit den gången när jag inte mindes nästan nånting ifrån dom sista timmarna av festen, så då får man väl skylla sig själv lite. Kommer in i köket på morgonen och ser att det ligger A4-papper ÖVERALLT som vi hade ritat på, det var ritat över hela köksbordet, glasklockan på väggen hade krossats, en tapetbit i hallen var bort, jag själv hade lyckats gjort ett hål i väggen vid trappen och hittade en hel falukorv (!?) under soffan :S
//TW
|
|
|
Det stående tipset i min gymnasieklass var att inte ha klassfest eller bjuda folk från klassen på sina fester. Vissa fattade inte hintarna utan försökte motbevisa tesen att det var en dålig idé. Vet inte vilken som var värst, antingen när saker för ca 1,5 mille blev snodda och en blodig stilett hittades av föräldrarna bakom soffan eller gången någon spelade in porr på stackars Carl-Anders älskade Oasis-liveinspelningar och dessutom snodde julgranen...
www.fucksolar.com
FUCK SOLAR
|
|
|
har aldrig förstört något och har inte fått något förstört heller. fester som spårar ur på det viset är ju bara vidriga.
|
|
|
nån idiot tog sönder min ugnslucka och tog med sig den hem!? blev väldigt jobbigt att förklara för pappa. sen var det någon som hängde i handtaget på badrumsdörren så den lossna. annars inte mycket annat haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
hade fest hemma hos morsan en sommar då jag var 17 eller 18. de hade en fritös stående på ett bord på altanen. nån lyckades ju givetvis välta den så den sprack, och ställde bara upp den igen utan att säga nåt såklart. mindre kul att skura dagen efteråt då folk sprungit in och ut och dragit med frityrolja överallt. tog ett tag innan jag hajade vad allt kladd var också. annars har väl ett glas eller sju gått sönder nån gång.
|
|
|
en braskamin i gjutjärn som delats på mitten är nog rekordet, den festen var iofs apokalyptisk.
I don't like mondays.
|
|
|
Umgås inte med drägg.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|
|
|
Det stående tipset i min gymnasieklass var att inte ha klassfest eller bjuda folk från klassen på sina fester. Vissa fattade inte hintarna utan försökte motbevisa tesen att det var en dålig idé. Vet inte vilken som var värst, antingen när saker för ca 1,5 mille blev snodda och en blodig stilett hittades av föräldrarna bakom soffan eller gången någon spelade in porr på stackars Carl-Anders älskade Oasis-liveinspelningar och dessutom snodde julgranen... 1,5 miljoner? Vad i helvete?
What I said, yo! - TDLS 4 life - Kawaii & Morbid.
|
|
|
1,5 miljoner? Vad i helvete? Precis, vad i helvete?!
Don't!
|
|
|
Det är verkligen tur att jag typ aldrig blir arg på folk som fuckar ur eftersom mina kära vapendragare tyvärr har lite svårt med kontroll o den där ytterst fina grejen med att ta undan efter sig när dom pajjar något...
MEN...min mobil som en polare spillde öl över sen lät ligga i ölhögen i 2 timmar var väl ingen favorit direkt, det var den dyraste mobilen jag haft också, aldrig igen nu gäller pissluffarstyle!
Blev inte jätte exalterad när min polares ex kommer in till vardagsrummet från köket med helt förskräckt min...tror att jag inte ser att ngt har hänt, köksdörren är stäng o där har dom jävlarna raserat mitt köksbord (som är rätt dyr design jag fått av morsan) med nån jävla manlig kukmätar tävling/brottningsmatch
men men sånt man får ta...annars har man ju blivit ev med en o annan haglöfsjacka o andra random saker som gått sönder.
Juste en annan grej jag inte alls är glad över är att min polare knullade en tjejkompis på mitt handfat så det lossnade....är fortfarande så idag, jag pallar fan inte fixxa det, egentligen skulle dom få betala men ingen har cash så whattadoooooooooooooooooo
|
|
|
20 mot 20-slagsmål utanför så att polisen kom med fyra bilar, tre trädgårdar blev söndertrampade och flertalet staket välte. det roliga med det var att det var hemma hos mitt ex som jag var rätt sur på haha.
Sen en annan fest jag var på var det en kristallkula som for i golvet samtidigt som en snubbe sparkade sönder en dörr
|
|
|
Som någon annan redan skrivit så var jag också smart nog att aldrig själv agera festvärd. Har alltid gått på (och utnyttjat) andras fester, och sedan gått därifrån om/när det blivit kaos.
Var nog aldrig direkt supervettig som tonåring, men hemmafest? Aldrig i livet. Nog för att ha ångest dagen efter, men att se det kaoset som folk beskrivit (i bl.a den här tråden) måste ju verkligen få en att vilja dö inombords som hemmafestvärd.
Usch.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Det var en som välte en stol hemma hos mig. Just det.
|
|
|
var på en fest när jag var tonåring, den spårade ur rejält.. kravaller och härjeri... stod om den dagen efter i både aftonbladet och på texttv ^^ (den var i piteå)
((MAAD))
|
|
|
Coolingen3 P23 damn! hoppas alla klara sig :)
Don't call it a comeback when we been here for years..
|
|
|
Mitchy P11 & PhilAhz0phee F24
Största delen bestod av en sprillans jaguar samt ett par tavlor målade av någon dassig svenne på 1700-talet. Sen var det en del smycken och annat. Är inte ens säker på att 1,5 räcker. Oavsett så är det helt fucked up. Slynglar I tell you, slynglar!
www.fucksolar.com
FUCK SOLAR
|
|
|
Hade fest hos mina föreldrar för några år sedan och en kille där drog en mugg i marken så att splitter flög åt alla håll, vilket gjorde mig förbannad, och när hans flickvän ringer och säger att han är påväg hit igen för att mucka gräl så gick jag runt huset och mötte upp honnom. Just när jag står och rycker i honnom dyker en stor (120 kg) mc snubbe upp för han och hans flickvän skulle juuust till att gå precis när vi står och jiddrar, och då råkar det vara så att en pytebit av mugg-splittret hade träffat hans tjej på lilfingret så han slog ner den här killen ganska rejält (försökte stoppa det men lämnade det i brist på motivation.
Det som hände en halvtimme efter detta var att en sor sten (20 cm diameter) flyger in genom dubbla fasadrutor och landar mitt på parkettgolvet. Det var mugg-killens hämd helt enkelt :P Dock mina föreldrars hus så det var inte grovt uppskattat direkt.
www.enrichopic.spreadshirt.se
YOU wont be disapointed.
|
|
|
Jag har en galen vän som också är jean d´amor i alla lägen. Han avr ihop med en 18åring (han själv var nog 23- eller 24) och hon, ung och dum, tyckte att han skulle komma på hennes 18årsfest :) "Nej tyckte han det kommer bara urarta, du vill inte ha mig på din fest" men hon insisterade. Festen slutade med att han har blivit ovän och bråkat med varenda snubbe på festen och till råga på allt lyckats strula och grovhångla med VARENDA en av tjejerna (säkerligen folks flickvänner o dyl) tills han drog med en taxi och spritskåpet i högsta hugg..
Det tog slut mellan dem ganska snart där och jag tror hon hatar sina slampiga tjejpolare men jag tyckte det är otroligt ironiskt och sjukt därför jag berättar det.
YOU wont be disapointed.
|
|
|
En annan polare hade skaffat sig en lägenhet istan för 3 år sedan ungefär. Det var väldigt populärt bland kompisgänget och där var värsta festerna minst 3 gånger iveckan, och i annat fall fick det bli en pundarkvart. Han var lat och jobbade mkt så han städade aldrig och stället förfall sakta men säkert till en soptip fylld med pundare eller alternativt en pussywagon för lyckade utekvällar. En sånhär lyckad utekväll befann jag mig i soffan med en tjej och vi var ganska grovhånglande och klädknullande (full som fan). Ljust då vandrar 2 andra polare in och den ena utbrister "FAAAAAN VAD HÄR SER UT ALLTSÅ!!". Just då tyckte jag det var lite oförskämt att säga så även om han hade jävligt rätt, men jag grabbar tag i bordsbenet på soffbordet (som var överfyllt med kebabkartonger, öl, sprit och vinflaskor och askfat, fimpar och allt möjligt) och kastar hela bordet uppåt så att hela bordet vänder på sig och allt skit på det dimper ner i marken med ett jävla KRASCH! "NUUU ÄR DET STÖKIGT DIN JÄVEL" utbrister jag och återgår till min trevliga flicka i soffan. Folk brister självklart ut i skratt, och från sovrummet där ägaren då har somnat hör man endast ett "faaaaan Erik va faaaaaaaaaaaaaaaaan gjorde du nu.. amen vafaaan". Han tog inte så hårt på det dock för han var van.
YOU wont be disapointed.
|
|
|
pundarkvartar är så jävla charmiga....finns inget bättre än att komma till lägenheter o se på folk som låter odm förfalla! blir alltid lika äcklad
|
|
|
Det är ju nått av det första man lör sig som ungdom.
Man har inte fest, man går på fest.
|
|
|
Umgås inte med drägg. varför inte? Det äär dom som är roligast
|
|
|
offtopic!
YOU wont be disapointed.
|
|
|
Jag har hur många sånna där berättelser som helst att dela av mig med. Jag och min kärna av vänner har alltid varit urspårade, man vet inte ens vart man ska börja när inte ens kroppskador är ovanliga haha
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
Jag har hur många sånna där berättelser som helst att dela av mig med. Jag och min kärna av vänner har alltid varit urspårade, man vet inte ens vart man ska börja när inte ens kroppskador är ovanliga haha Nu vet jag inte, du är säkert skitsoft, jag har polare som dig också ;p.. Men personligen tycker jag det där är rätt smutsigt.. Känns som att det mest är osäkra personer som måste supa sig barbar-full o börja sabba saker o bara svina utan respekt eller anledning. Man festar fan med respekt för festfixarn(om det inte är en horunge såklart).
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
|
|
|
Vikktorius Haha, den ska jag komma ihåg, +1.
|
|
|
jag agerade festvärd någon gång men har aldrig varit problem
har varit rätt grisigt på fester man varit på men inte något direkt extremt, om jag inte varit för full för att minnas då....
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
|
|
|
förstörelse..vetifan..inte direkt precis. Kom ihåg en kväll då alla softade hemma hos mig...sen kom en polare och sa : Eyyy det är nån jävla brud där nere som bara kom in ( var den enda bruden hos mig, så det var rätt enkelt ) ..kastade ut henne, men jag lovar ..hon hade säkert spytt ner toan eller nåt om hon hade fått stanna hahaha :D
U little motherf#cker- If you aint got nothin' nice to say then don't say nothin'!
|
|
|
förstörelse..vetifan..inte direkt precis. Kom ihåg en kväll då alla softade hemma hos mig...sen kom en polare och sa : Eyyy det är nån jävla brud där nere som bara kom in ( var den enda bruden hos mig, så det var rätt enkelt ) ..kastade ut henne, men jag lovar ..hon hade säkert spytt ner toan eller nåt om hon hade fått stanna hahaha :D ååååh..kej.......
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
|
|
|
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
|
|
|
Psyko slusk:D exakt:)
U little motherf#cker- If you aint got nothin' nice to say then don't say nothin'!
|
|
|
Apropå länkarna i inlägget ovan.
Kan berätta om en fest som en polare hade deltagit på. Det var ett "lite finare område", i en villa på ointressant plats i landet. Föräldrarna var frånvarande, så huset stod tomt, så det bjöds in folk, som bjöd in folk, som bjöd in folk, som bjöd in folk... slutade tydligen med att det hulliganer ("hulliganer"?) som, i det stora hela, sabbade allt som gick att sabba i trädgården (några hade kört gräsklippare över planterade bärväxter och dylikt, klippt sönder häckar och buskage, och dessutom grävt flera hål i gräsmattan, glassplitter och trasiga utomhusmöbler överallt). Ritigt kaos, alltså.
Vännen min var dock nykter hela tiden och var därifrån när det blev FÖR mycket och flera poliser dök upp, blev dock ett förhör hos Herr Blå för honom/henne och misstankar om blablabla då någon pekat ut honom/henne som skyldig till blablabla, inget hände för hans/hennes del... det var dock roligt att se bilderna i efterhand som han/hon fick med sig därifrån. Stackars trädgård (stackars hemmafestvärd?).
Jahajasägerdådé...
|
|
|
En av de gånger jag och min kära vän fick för oss att ha en riktig fest i hans lägenhet så gick det ganska mycket åt pipsvängen. Jag däckade under köksbordet vid ettiden, när jag vaknar till liv några timmar senare är festen över. Då upptäcker jag att någon har satt på spisplattorna där det låg en plastpåse och ett durkslag. Som tur vad hade denne någon också stängt av plattorna. Över kökslådorna, bänken och vasken ligger även en rödlila spya utskvätt. På vardagsrumsbordet finns en mystisk lila fläck som fortfarande är kvar, trots mycket skrubbande. Och ingen har någon aning om vem som orsakat all skit.
My heart lives in my vagina.
|
|
|
Jag har bara haft sönder mina grannar psykiskt när jag hade fester som ung. Bättre än storebrorsan som har slagit på minst två av våra grannar när han har festat. Vår familj är väldigt omtyckta på gården.
Redline!
|
|
|
Jag råkade välta ett badkar på en fjortis fest för många år sen, en kompis spydde från översta våningen ner i trapphuset, en kille på en fest som min kompis var på bajsade på golvet, en högtalare fick smaka på spriten, spya i soffan, design tavlor har gått sönder, spya från balkongen,
hmm.. allt jag kom på nu! förklaringen till detta, jag bor i värmland:o
|
|
|
Haha asså, när jag flyttade in med 2 vänner i Huddinge för några år sedan bestämde vi oss för att ha en inflyttningsfest! (Tror det var inflyttningsfesten i alla fall)
En av dem jag bodde med blev rejält packad och när hon stod ute på balkongen bjöd hon tydligen in moppegänget på 20 pers som hängde utanför.
Det resulterade i x-antal stulna föremål, piss och spya i hissen, porten söndersparkad och dom väckte även alla grannar genom att plinga på deras dörrar (En hade de tydligen också "mordhotat".
Och det hääär resulterade i att någon skrev en protestlista för att vi skulle bli utkickade, nästan alla grannar skrev på förutom en jättesnäll MC-knutte som varnade oss för den här listan, så vi fick chansen att be om ursäkt och skriva ett försvarstal. Vi fick bo kvar!!! Men vi vågade inte ha fest igen.
End of story.
|
|
|
Och nu insåg jag att den här tråden handlade om, om man själv pajjat något.. Fandå
|