|
|
|
|
|
Vart finns jobben i dagsläget? Inom vilken bransch?
Ja, exakt som rubriken lyder. Jag har inte så stor kännedom.
Inom vilka branscher behövs det folk? Vilken utbildning garanterar jobb? Jag har inte haft så stor koll på detta sen jag sökte till gymnasiet och blev nyfiken.
Mvh, Johan.
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Nu vet ju inte jag vilken linje du valde, och det här är kanske helt fel för dig men Jag tog studenten i juni och gick då byggprogrammet, inriktning murare, fick jobb veckan efter studenten bara, så jag skulle säga att byggbranschen ändå är ett ganska säkert kort, nu när lågkonjukturen börjat gå åt rätt håll så ser det ljust ut för oss inom bygg.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
|
|
|
eller så taggar man till nåt land som inte har lika hög arbetslöshet sopm här...om man nu är sugen på att jobba. sverige är hopplöst
one spliff a day keep the evil away!
|
|
|
SIMPO P19 Fast beror ju på vart man bor och sådär. Men ja, men allt inom byggbranchen är bristyrken, så nog finns det jobb allt, gäller bara att leta och välja rätt.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
|
|
|
Elektriker ska det ju tydligen behövas mycket av.
|
|
|
Alla hantverksyrken kommer att inom 10-15 år ha ett enormt stort bortfall av arbetsföra.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
Producent
2010-09-01 14:14
|
|
Moderator
2010-09-01 14:57
|
Bra säljare får jobb oavsett konjuktur. Alla former av hantverksarbete. Där kommer man kunna tjäna riktigt bra pengar i framtiden.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
Jag läser till lokförare (klar i april) och utsikterna för jobb framöver ser mycket goda ut. Bara på två bolag söker de sammanlagt över 200 nya förare de kommande åren. Både för att branschen går bra och utvecklas och tack vare stora pensionsavgångar.
Jag skyller allt på Emma!
|
|
|
Sjuksköterskor inom barn-, akut-, psyksjukvård. Det går alltid att få jobb inom vården.
Jag skyller allt på Emma!
|
|
|
Sol och vindkraft kommer att utvecklas fruktansvärt inom dom närmsta åren, så att utbildad dig till installatör inom dessa två branscher kommer garanterat ge dig jobb. Gillar du vindkraft mer så bör du utbildad dig och sen drar till Danmark och göra ännu en utbildning och sen söka jobb där, Danmark är störst i världen just nu när det kommer till Vindkraft. Om du inte vill installera så kan du jobba som ingenjör eller något liknande, med något som rör dessa branscher så är du garanterad jobb. Dessutom är det jävligt kul att jobba med det, nytt och fräscht. Mycket resande inom jobbet, man får besöka nya platser. Jag är själv bosatt i Chile där jag äger ett företag som jobbar med just sol och vindkraft. Här ligger ju hela landet efter när det kommer till just dessa saker, låt säga att Chile ligger nog 20 år efter i utveckling när det kommer till solenergi och ändå har dom sol nästa 320 dagar om året. Men det kommer snabbt här, dom senaste två åren så har försäljning ökat med över 300% och räknas höjas med mer än 500% dom närmaste 5 åren.
Sen IT allt med internet och datorer är också framtid så det är ett alternativ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
tur att man pluggar till service och installtions elektriker då :D
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
|
|
|
Läkare Ingenjör Psykolog
escuchela.. la ciudad respirando.. escuchela.. la ciudad respirando...
|
|
|
Finns alltid plats i vården, personlig assistent, undersköterska på sjukhus/hemtjänst/äldreboende, jobbar själv som personlig assistent och hemtjänst, och som ex-byggarbetare (betong om någon bryr sig) så KNULLAR mina nya jobb allt asså broshan jag svär, testa skiten bre.
Nej men småturkar aside, rekommenderas starkt, har man en undersköterska utbildning med sig + har någon kontakt som kan fixa in en nånstans så man får lite erfarenhet så är man in the shit sen, jag har ingen utbildning och bara 2 års erfarenhet men med sjukt bra referenser och kontakter, har aldrig brist på jobb + finns det egentligen ett bättre jobb där allt går ut på att vara snäll mot folk? ^^
Follow the dao, right about....NOW!
|
|
|
I princip alla KY/YH utbildningar ger jobb, är ju pga. behovet de överhuvudtaget finns. sen finns väl bättre och sämre branscher att jobba i på sikt, men det är en annan femma.
såg någon nämnde IT också, och där håller det nu på att vända lite men skulle ändå inte räkna det som ett säkert kort. Bäst är väl egentligen att söka sig till branscher som har stort behov av nyexade studenter - då vi inom kort får en rejäl dipp av just sådana studenter vilket gör att det kommer slitas ordentligt i dom från flera håll.
cry me a river! --> thcrew
|
Producent
2010-09-05 13:03
|
eller så taggar man till nåt land som inte har lika hög arbetslöshet sopm här...om man nu är sugen på att jobba. sverige är hopplöst Co-sign på den...
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
Min pappa sa till mig förra veckan att om några år kommer utbildade lärare att bli eftertraktade. Om det stämmer eller inte vet jag inte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
dagis personal som kille är jävligt efterfrågat kan jag meddela!
Don't call it a comeback when we been here for years..
|
|
|
Det finns en jäävla massa jobb som telefonförsäljare/kundservice, men det kommer ju alltid gå upp o ner, lika bra att utbilda sig till något man tycker är kul ist och utgå från det
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.
http://www.myspace.com/johanawesome
|
|
|
restaurang
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
|
|
|
Finns väl en del inom IT? Annars rörmokare
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!
http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
|
|
|
gör tjänster som ingen vill ha eller behöver. dela ut reklam som folk slänger, försök haffa folk på gatan som absolut inte vill prata med dig eller ta hand om folk vars familjer om de inte blev indirekt tvingade till att arbeta skulle kunnat ta hand om.
förvarvsarbetskrav förslavar både arbetslösa och arbetande lika.
medborgarlön nu.
I don't like mondays.
|
|
|
På AMS finns en jobbarometer där pensionsbortfall och framtidsutsikter på 5 och 10 år finns för många många yrkesgrupper. Väldigt smidig att använda sig utav...
|
|
|
I Sverige är det mest skevt för låg- el outbildade. Lokalvården söker iofs ständigt och jämt nya förmågor. Ett bra sätt att slå sig fram, och sällskapet är helylle!
|
|
|
Jag skulle säga el, bygg och fordon, inriktning lastbilschaufför. Annars vene nog fan.
Wurrup?
|
|
|
Beror på var i Sverige du bor också. Kolla ams.se får statistisk på olika yrkens konkurrens i olika delar av landet.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
|
|
|
Som jag förstått det finns det asmycket säljarjobb av alla möjliga olika typer som folk egentligen inte vill ha.
www.enrichopic.spreadshirt.se
YOU wont be disapointed.
|