Har du varit i San Francisco/Bay Area?

Övrigt - Blandat

Har du varit i San Francisco/Bay Area?

Hej kompisar!

Jag är på väg mot en flytt till SF/Bay area(inte bestämt precis var jag ska bo) och behöver alla era tips och varningar. Jag ska dit i praktiksyfte och har ganska bra koll på stipendier, visum och annat tråkigt.

Jag vill främst ha tips på progressiva kulturhus, då jag eventuellt ska skriva en uppsats om sådana kulturcenter. Med detta menar jag att jag söker kulturhus som har klubbar, utställningar, workshops, fik/mat (vegan/eko), politik, free shops och konserter. Det ska alltså ske aktiviteter både dag och natt, inte endast krogar med andra ord. Allt detta i en underjordisk, demokratisk, inte byråkratisk anda.

Ni får gärna namedroppa allt ni kommer på. Ni får också berätta lite om era egna erfarenheter från resor därifrån. Vad var extra kul? Vilket distrikt sög getpenis? Vad som helst! :)

Om du sedan bor där, har bott där eller har en vän som bor där så är du extra intressant. Då får du mer än gärna skriva ett personligt meddelande till mig (då jag har en del frågor som jag helst tar privat).

Cheers!
/Måne

"Den perfekta tidpunkten att mörda måne, är klockan 4 på dagen då hon sover, då är hon som svagast och sårbarast. Hennes ynkliga röst skulle bara säga "neeij neeij" "
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2010-09-04 19:35
All I got to say about the Bay Area, is if you're white, stay on the right side of the bridge ;)

Har du Facebook?
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Men det är jag inte, så det är lugnt! ;)

Ja, det har jag. Kan du hjälpa mig?
"Den perfekta tidpunkten att mörda måne, är klockan 4 på dagen då hon sover, då är hon som svagast och sårbarast. Hennes ynkliga röst skulle bara säga "neeij neeij" "
Baaaaay Areaaaa! bästa stället att vara på :D du kommer att älska det. du kan glida till hippie gatan där lär det finnas en del vego hak :D. Dra till red woods(naturresv) finns sånna organiska kollektiv i skogarna oxå :D
glid på reggae klubb. jag hängde där i 1 månad hos en polare som bott där hela livet. Så jag la inte alla ställen på minnet. Hägde mest på. men du kommer inte ångra att du drar dit iafall :)
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Haight/Ashbury är väldigt överskattat, det är unikt och visst finnst där saker men när du har varit där ett par gånger så räcker det. Amoeba/ ligger där, riktigt stor och bra musik-affär.
Golden Gate Park är en riktigt trevlig park, nära till/från allt, stor park med plats åt folk, du kan joina in på soccer/baseboll/vad-som-helst, ska du knarka så är det platsen att göra det på.

Du måste göra alla turist-saker i början, bara få det överstökat. Alcatraz var det enda jag tyckte var riktigt kul av det man "måste" göra.
Att bara gå runt i SF är det bästa. Du kommer hitta kvarter och hus som inte står o guide-böcker som du aldrig kommer att glömma.

Glöm inte att gå till Castro!
Kolla upp vad för festivaler/happenings som är på gång i SF. Det händer iallafall något varannan vecka.

Över bron så har du Sausalito, riktigt fint att sitta där och ta en kopp kaffe/öl och bara njuta av att det är varmt, du har SF och Golden Gate som utsikt.

Som BC99 säger, Oakland är inte trevligt alltid, oavsett hudfärg =)

Vad gäller konst/kultur, kasta en sten... Hittar du en bar/konsert-ställe som du gillar så lovar jag att där kommer vara posters/flyers med happenings du kan gå till, kulturhus som söker folk, osv. osv.
Gå till MOMA!

Googla SF/Bay Area forum.

Tips på ett bra turist-köp!
http://www.citypass.com/san-francisco
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Hah, det blev Oakland för mig! Fruitvale, ett latinoområde. Det ska bli asballt!

Jag ska kolla in allt som ni har skrivit om, och komma med en kommentar senare. Jag hittade biljetter för fyra papp och åker i januari! Cheers!
Arrangör

2010-12-20 22:17
E inte Oakland ganska "farligt"? Eller har dåligt rykte iaf ;P Har iofs min stadsdel också, men USA e ju ganska så mkt värre när det gäller sånt haha
 Om alla talade göteborgska skulle det bara finnas kärlek...
Producent

2010-12-20 23:03
Måne: Grattis! :) Hoppas du får det ballt!

Persia: Haha jo, därför vi sa att hon borde hålla sig på rätt sida av bron, men hon hamnade i Oakland i alla fall haha
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Arrangör

2010-12-21 00:14
my bad, läste inte resten av kommentarerna :P
 Om alla talade göteborgska skulle det bara finnas kärlek...