Politiska-rösta-Reklamblad

Övrigt - Blandat

Politiska-rösta-Reklamblad

visstfan är detta REKLAM? det lär åtminstonde gå under benämningen reklam då det marknadsför dom olika politiska partierna.

Så nu till frågan, Om jag har en "ingen reklam"-lapp på dörren så borde jag ju inte behövas bombaderas av reklamlappar ifrån dom olika partierna? visst ska jag rösta, men vet redan vad jag ska rösta.

så, helt enkelt: Räknas Politiska reklamblad som REKLAM?

/surgubbe

vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Nej, de räknas som samhällsinformation. Rätt eller fel, vem bryr sig? Så värst jobbigt är det inte att slänga lite papper.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
mina ligger som en dörrmatta innanför dörren. det är faktiskt jobbigt att slänga papper ibland.
Dessutom är det väl röstsedlar du fått? Det är ju som sagt snarare information än reklam...
you killed the part of me that cares.
Fridan
Du skojar, eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har fått reklam får SD 2ggr under 24h nu, och nej, det är inte röstsedlar utan bla. SD-Kuriren.
Numera sitter det en lapp på dörren som vänligen ber SD att slänga sin skit någon annanstans än i min brevlåda eftersom min soptunna börjar att bli fylld

Delar av Nationaldemokraternas valmanifest som jag fick hem i brevlådan:

Deras rubrik: "Med din röst bygger vi Södertälje - inte Bagdad!"

1. "Stoppa diskrimineringen av svenskarna genom "positiv särbehandling" och kvotering". "
2. "Det femte barnet i svenska familjer ska... belönas med check på 100.000 kronor".
3. "Homosexuella par skall inte likställas med riktiga familjer och de ska inte få adoptera barn."
4. "Västerländska värderingar och stolthet över vår nation ska prägla undervisningen."
5. "De som saboterar undervisningen skall flyttas till särskola där de kan få den uppfostran de behöver."

(Hela valmanifestet är fullt av särskrivningar, syftnings- och stavfel.)

Här är Sanna Hill, kandidat till Södertäljes fullmäktige:

Långt inlägg, men för mig är det här bara så jävla kränkande att få hem i brevlådan. Tycker synd om brevbärarna som måste dela ut sådant skit och tycker absolut att valsedlar för diverse partier ska anses som reklam och inte samhällsinformation!
HTTP://WWW.THATHYPE.COM / HTTP://WWW.GALAGOWEAR.COM
Rixton
SD Kuriren är ju lixom deras tidning som man får om man är medlem i partiet eller på eget initiativ börjat prenumerera på, för den var väl inte adresserad till ditt namn? För i så fall så är det antagligen inte posten som har delat ut det utan valrörelseaktivister från SD som bor i området som vill försöka påverka, skulle jag gissa på i alla fall. Men bra att du skrev en personligt riktad lapp i alla fall, fler behöver visa tydligt avståndstagande. Way to go!

magnolia_
Det må vara kränkande då du inte delar åsikt med Sverige har både åsiktsfrihet och yttrande/tryckfrihet så det är tyvärr inte så mycket mer än att gilla läget. Personligen tycker jag att det vore jävligt märkligt att bestämma att röstsedlar skulle vara reklam. Ja, självklart är det en typ av marknadsföring men det handlar ju om personer som eventuellt ska sitta och styra din kommun eller landet du bor i - vore ju jävla märkligt om man INTE fick hem dessa i brevlådan en gång vart fjärde år.
magnolia_

btw, tjejen ser ju ut som 15 :D
phatie:

Men någonstans så känns det ju helt jäkla absurt. Södertälje är ett riktigt multikulti-place. De människor ND vill slänga ut från Sverige tvingas plocka upp dessa (enligt mig) vidriga åsikter från hallmattan. Mitt hem är min borg, so to speak.
Jag vet att det inte är alla som gör det, men jag söker information själv för den är väldigt tillgänglig även utan posten.

Yttrande- tryckfrihet, men kanske även friheten att få bestämma vad som slinker in i det egna hemmet?

phatie: I know! Fick inte direkt känslan av att "ja, den där tjejen skulle jag ge fria händer till. Ser riktigt förtroendegivande ut må jag säga" hah! :)
jag är inne på samma spår som magnolia_ under valtider såhär kommer politiska tidningar/program hem i brevlådan och jag har ingen lust att behöva få hem "reklam" ifrån dom olika partierna framförallt SD och ND etc.
Valsedlar är väl förståeligt, men att bli bombaderad av sånt är är lite jobbigt, det bör gå under REKLAM, åtminstonde deras program, tidningar och allt däremellan.

Jag ska försöka köra på Rixton's sätt.

Jag har min ståndpunkt i politiken och vet vad jag ska rösta, jag klarar mig utan "vidriga åsikter från hallmattan"
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet
stackars människor som får hem upp till 10 olika samhällsinformations lappar, för det är ju så jobbigt att kasta dom om man inte alls är intresserad.. jävla pajasar, seriöst.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAt : Vi har inte på något sätt antytt att det är en kraftansträngning att slänga papper i sopkorgen.
Antytt har ni / någon visst allt gjort.. om inte, vad är det då att klaga över?
Jag vill kunna styra över om det ska komma in nåt, rent ut sagt, rasistiskt jävla skit i mitt hem. SD och ND är de partier som gjort att jag börjat irritera mig över alla valsedlar.
magnolia_: Det där är ju ett jättekonstigt resonemang. Skulle du bli lika upprörd om jag skrev ett brev till dig som innehöll högerextrema åsikter? När jag får hem information från rasister brukar jag läsa igenom den och fnissa åt deras löjliga och ogenomtänkta budskap. Gratis underhållning.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
PlayerJoe: Haha, jaa, det är väl klart jag skulle bli irriterad om du skickade ett sånt brev till mig? (Please don't!)
magnolia_: Menar mer att har inte någon som helst möjlighet att påverka vad för sorts åsikter som "slinker in i ditt hem".

Tycker det är jätteläskigt att folk tycker att rasism (eller vad de nu kan vara) är så obehagligt att de inte ens klarar av att få partiinformation (eller vad man nu väljer att kalla denna "reklam") hemskickad.

Hur ska vi kunna motarbeta rasister på ett demokratiskt vis om vi inte ens klarar av att läsa vad de tycker och därefter förkasta deras argument?
LOL @ folk som blir upprörda av sånt här..
Det är valtider ffs.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Magnolia, men du tycker att det är okej att övriga partier vart dom inte har högerextrema åsikter skickar dig samhällsinformation? Vore ju en tragedi för demokratin om man helt plötsligt börjar utesluta diverse partier för deras åsikter, något vi lär oss varje dag att uppskatta (att folk alltid tycker olika). Om du sedan personligen blir kränkt av dessa blanketter och vad allt nu är så kan jag tyvärr inte sympatisera med dig öht då jag inte förstår vad det är att bli upprörd över.

magnolia_

Jag är helt med på ditt spår men jag tycker fortfarande yttrandefrihet är viktigare i mitt hem, faktiskt. Jag blir precis lika provocerad över att få hem saker av FP och KD som från ND och SD om det nu skulle vara så att jag hade fått något annat än röstsedlar.

Sjukt nog är de enda jag INTE fått röstsedlar av i brevlådan de två partier som jag står och pendlar emellan, haha. Resten har jag fått i veckan..

Blir ju inte direkt nöjd och glad över att ha fått hem ett papper med Jimmy fulaste-snubben-i-stan Åkesson på men jag ritar en liten hitlermustasch på honom medan jag fnissar och sen dimper han ner i papperskorgen. Jag vet hur det är i Södertälje, har i hela mitt liv antingen bott 20 min väster eller öster om stan :) Har inte redan SD eller ND personer i kommunen där? Ryser fan vid blotta tanken..
Nämen nu får ni inte tro att jag duschar kallt och gråter för att jag får hem detta! Jag har varit engagerad politiskt mot rasism i måååånga år. Hållt i mot rasism- kvällar osv. Blablabla, den gamla "jag ÄR engagerad"-visan. Jag skräms inte av dessa partier, jag skräms av att alla får hem detta ofrivilligt vilket kanske leder till en extra röst för nd's fördel. Ja, jag VET, demokrati! Men demokrati är väl även att jag ska få tycka att dessa åsikter inte är ok? Jag kanske eldar upp mig lite. Som sagt, valtider. :) Men det är verkligen inte kul att se dessa papper skända mitt hippie-golv.

Phatie: haha, jag ritade musche alá hitler på marc abramsson idag! Jo, nd och sd har äckligt mycket anhängare i den här stan. Min kollegas pappa är syrian och sa: Ilona, jag ska rösta på sd eller nd, för de vill bara slänga ut de "dumma".
Tyvärr så är det ju ett lite blåögt missförstånd!
magnolia_

Men om någon säger så, som den farsan... Då har dom ju inte ens läst igenom något som har med deras partiprogram att göra antar jag. Så ja, många är blåögda tyvärr. Men jag vill ändå inte idiotförklara människor och förbjuda politisk reklam i brevlådorna. Är det så att 90% av befolkningen röstar på SD så betyder ju det något, sen är jag den första av dom 10% i så fall som tänker göra uppror och bekämpa det hela :) Men ja, jag vet inte... alla måste få ta del av information och alla kan verkligen inte göra det på egen hand. Dessutom får säkert, precis som du befarar med potentiella SDväljare, kanske de andra partierna nya väljare av samma anledning. Aja, skitsamma :) Kul att höra att du är engagerade i antirasistiska frågor. Vilken organisation står du bakom? Eller kör du ett eget race?