I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför flyttar kinesiska studenter i uppsala omkring?

Övrigt - Blandat

2010-09-07 21:48

Varför flyttar kinesiska studenter i uppsala omkring?

Jo,

jag bor i v-dala nations korridorer som har en stor andel utländska studenter pga. ett hus de hyr med minimala rum i jättekorridorer som är hemskt billiga. Även känt som international house enl en som bott där tidigare.

Hur som helst. I triangeln där jag bor bor i princip alla kineser i uppsala. Normalt sett 2 stycken per 7rums korridor och som bonus bor de ofta 2 i varje rum så det snittar nog 3 per korridor.

Men det jag är intresserad av är om någon vet varför de flyttar emellan varandras rum konstant. Jag har aldrig haft en kines i min korridor som bott längre än 3 månader innan de flyttat till ett annat rum 100m bort och en annan kines, eller 2, tagit över deras rum. 3månader senare; repetera.

Tom. de som faktiskt har bott i första hand har packat ihop alla sina saker(och då menar jag möbler med) och burit iväg dom för att sen hyra ut sitt rum i andra hand. Och då antar jag att de själva hyr i andra hand då de bara verkar flytta omkring i v-dalas hus och man bara kan ha kontrakt på ett rum i taget.

Jag är extremt intresserad men vågar inte fråga de i min korridor av rädsla att förolämpa dem.

Nån med insikt?

www.discotheque.se

2010-09-07 21:57
Jag tror verkligen inte du skulle förolämpa någon med en så enkel fråga.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-09-07 22:55
Yo! V-Dala Triangeln representing! Inga kineser i min korridor dock, men däremot mängder i mitt hus. Jag har inget svar på din fråga dock.
"Fletch, he truly defines grace under pressure"

2010-09-07 23:20
har inte träffat på någon kines i uppsala. Men brukar inte hänga i triangeln :P

2010-09-07 23:42
de jag träffat är extremt lättförolämpade. Mamman som delar studentrum med sin dotter i min korridor gillade mig tills i förrgår när jag råkade säga att hon helst inte ska lägga den styckade fisken bland den rena disken i diskstället. nu kör hon silent treatment.
www.discotheque.se

2010-09-08 00:31
inte så konstigt att hon tar illa upp
Poet

2010-09-08 01:28
Don't know about them chinese folks, men när jag bodde i Toronto så märkte jag att indierna flyttade hela fucking tiden.
At the gates of Eternity...

2010-09-08 14:34
hahaha, jag får upp världens roligaste bild i huvudet.

Du sitter i köket, ser en kines flytta in lite möbler i trappen mittemot, du går ut i korridoren, där står samma kines, nu lite annorlunda klädd, och packar upp flyttkartonger. I blotta förskräckelsen springer du nedför trappan, men knockas av en soffa som håller på att baxas upp av två kloner av exakt samma kines.

I en ände av triangeln står en flyttbil där kinesen håller på att flytta ut, men när du kommer upp till din kompis Börjes korridor håller samme kines att flytta in där.

Jobbigt läge.

Du vet väl att om man tränar ögat kan man se skillnad på saker man inte kunde särskilja tidigare. Det är tex inte ovanligt att asiater har mycket svårt att se skillnad på folk som är blonda å ljushyade.
Ridå

2010-09-08 14:41
Haha, vadå, lade hon en forell i den nydiskade kaffemyggen?
Poet

2010-09-08 15:47
Det är tex inte ovanligt att asiater har mycket svårt att se skillnad på folk som är blonda å ljushyade.

Hahahaha, jag brukar ha svårt gällandes det när det gäller många vita faktiskt. Speciellt i nya sammanhang (typ arbetsplats, nytt basketlag, ny skola osv). Tycker de alla ser och heter likadant. Speciellt i Sverige, känns som om alla heter Mange, Kalle eller Johan.

2010-09-08 16:58
Nej att se skillnad pa dom går normalt bra, och ja hon sorterade den skurna fisken i diskstället.

Men för att exempelifiera så flyttade en kille från min korridor över gården i våras. Nu bor han i grannkorridoren tydligen. Så 3 rum på typ ett halvår. I hans rum har totalt 4 kineser bott sen han flyttade. Jag är ett stort ?
www.discotheque.se

2010-09-08 17:08
Dom kanske driver med dig... "Ska vi ha lite kul med den coola bögen??" (:
>:D

I rz 3vul g33nuz
Manager

2010-09-08 18:46
Det är ju uppenbarligen skumraskaffärer i görningen. De räknar väl med att svenskarna inte ska se skillnad på dem när de hoppar omkring. Spionera på kineserna för att komma underfund med vad de sysslar med, det kanske handlar om en plan att ta över hela landet.
Redline!
Producent

2010-09-08 22:34
dom flyttar dit JUST så du kan fråga oss på whoa.

2010-09-08 23:12
nu är ni verkligen hjälpsamma.

någon som har någon aning, seriös teori eller faktiskt vet?
www.discotheque.se

2010-09-08 23:20
tycker att du ska lyssna på Dr.Ocatgon. han verkar vara något på spåret. fast egentligen tror jag att dom är kommunistjävlar från sovjet förklädda till kineser.
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2010-09-08 23:23
Det är ju för att dom ska få massa inflyttningpresenter och ha inflyttningsfester hela tiden, fattaruu la =) En annan teori kan va att dom kanske varit högljuda och ligger "risigt" till.. HAHAHAH :D
Highfive anyone, anyone?

2010-09-10 16:16
Alltså har ingen erfarenhet av kineser och deras flyttningsvanor, men lite gran när det gäller afrikaner, de brukar också flytta runt en del, oftast har det men pengar och göra, om man bor många i ett rum blir det ju billigare, i börjarn bor de själva men sen tar pengarna slut och då måste de bo tillsammans, (för övrigt så brukar indierna villja bo tillsammans även om de har pengar, de e ju inte sådana ensamvargar som svennebananerna) men tillbaka till afrikanera, men på grund av penga problem blir det ibland bråk och då flyttar de av den anledningen, men igen till skillnad ifrån svennebananaer så är de ju alltid välkomna någonstans.

lite teorier...
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY
Poet

2010-09-10 18:53
Sounds very reasonable!
Toastare

2010-09-11 23:19
denna tråden.. dessa inlägg. ja..

Jag skyller allt på Emma!

2010-09-17 15:50
årets trådrubrik?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-17 18:26
Tydligen så är en del av dem svartkontrakts magnater. Hon med sin mamma i min korridor har kontrakt på 2rum av olika hyresvärdar. Bor egentligen i det billigare och hyr ut det här(för vad jag antar är vinst), men när hennes mamma är här så tog hon över det större rummet, hyrde ut det mindre istället och flytta ihop med mamsen 3månader. Men nu stack mamma så hon flyttade tillbaka och ska hyra ut det här igen.

Vräkningsdags. Sjukt jävla oempatiskt att hustla svartkontrakt i bostadsbrist. Speciellt i en korridor, det är inget jävla vandrarhem.
www.discotheque.se
Manager

2010-09-17 19:01
Ey, det var skumraskaffärer! Kanske inte i den proportion som jag förutspådde, men men :D
Redline!

2010-09-17 19:06
Skvallra!

2010-09-18 15:48
jag har källor som säger att coolhomosexuell egentligen är straight
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2010-09-18 16:04
LOL, whoa är rätt ställe för en fråga som denna.
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

http://www.myspace.com/johanawesome

2010-09-18 20:55
Sjukt nasty med fisken!

Men fan, orka. Så kul är det inte att flytta...
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!