I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kalle Anka går på toaletten?

Övrigt - Blandat

   

2010-09-30 12:14

Kalle Anka går på toaletten?

När jag var yngre (omkring 11 år) var jag en gång hemma hos min dåvarande bästa kompis efter skolan och efter ett tag kom vi in på ämnet Kalle Anka. Jag var av den åsikten att det var konstigt att vissa ämnen undveks helt och hållet i serien, som exempelvis sex - det finns inga anspelningar på sex överhuvudtaget, och seriefigurerna är aldrig släkt i rakt nedstigande led, utan ska alltid vara brorsöner och farbröder till varandra. "Och så går de ju aldrig på toaletten heller", fortsatte jag, men då hävdade min kompis att han hade sett en gammal kortfilm med Kalle Anka, som typ visats på Disneydags eller ngt liknande, där Kalle ska ha gått på toaletten och där man sedan ska få höra diverse kroppsljud inifrån dörren medan han uträttar sina behov. Jag trodde inte på honom, men han stod på sig och hävdade benhårt att det visst fanns en sådan film.

Diskussionen föll sedan i glömska, som den här typen av diskussioner tenderar att göra i den åldern, men nu - mer än 20 år senare - satt vi och diskuterade vår fjäderbeklädde vän under en fikapaus på jobbet, och då dök vår gamla diskussion upp i medvetandet igen. Det jag nu undrar är: finns det en film med Kalle Anka där han går på toaletten, eller var det så att min kompis ljög? (Vi har inte haft kontakt på över 15 år, så jag tänker inte ringa och fråga honom.)

Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul