I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tankar som får avundsjukan att försvinna?

Övrigt - Blandat

2010-10-09 14:21

Tankar som får avundsjukan att försvinna?

Ända sen jag började i samma klass som denna kille så har jag inte varit annat än..ja, tror det är avundsjuka mest. Den här killen känner alla, och då menar jag verkligen ALLA, tjejer som killar. Han har en tränad kropp, är allt annat än blyg (riktigt irriterande för det mesta enligt mig) och alla ser liksom upp till han. Inte så att han slåss och det är på grund av det, han har väl aldrig gjort en fluga förnär.

Vi var alltså bästa polare något år, men när han kom in i popularitetens värld så verkar jag inte vara lika intressant för honom längre. Visst, vi umgås väl ibland men det är inte så att jag ligger högst på hans prioriteringslista direkt. Sen var det mer jag som tog avstånd från honom när han började känna alla andra. Orkade liksom inte med att stå honom så nära längre, för det kändes som om hans lycka satt en kniv i min rygg på något sätt.

Hur som helst så kan jag inte undgå att vara avundsjuk på honom, vad han än gör så blir jag avundsjuk. Det känns som om han har fått tillräckligt med lycka men tjejer, kompisar och respekt bara regnar över honom fortfarande. Tjejerna förstår inte att han är en player, utan han pratar med nya varje vecka och får hem dom varannan. Men det största problemet är att jag inte kan sluta med att jämföra mig med honom, vilket får mig att framstå som en riktig nolla enligt mig själv.

Så jag undrar om någon har nåt bra förslag på hur man kan tänka för att få bort denna avundsjuka. Har verkligen försökt att inte bry mig men..

Har ni varit med om ungefär samma sak?

2010-10-09 14:33
Du är inte han och måste skapa din egen lycka...finns ingen mening att stå o gasta o bli sur över någon annans tur/välbefinnande/lycka/framgång med tjejer, det enda det leder till är bitterhet o du verkar redan vara vid den punkten. Skit i honom bara, fan diggar du inte o hänga med honom så får du vara med andra istället (jag antar att du har andra vänner) Det är precis som att visa är rikare än dig, fan jag vill också ha ferrari pengar o ett sommarställe i nice men min familj är inte så rik så fuck it. It is what it is...man spelar dom korten man fått, resten får man försöka roffa till sig på vägen
Moderator

2010-10-09 14:34
Efter alla trådar jag läst med dig så verkar du sakna självförtroende bara. Att du sen trycker ner dig själv och jämför dig med en av de mer populära killarna på skolan gör ju inte saken bättre.

Antingen så rider du med på hans våg nu, vågar ta för dig lite och utnyttja hans popularitet. Eller så får du bara koppla bort honom, umgås med dina vänner i vanlig takt och fortsätta som du gör.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-10-09 14:42
vågar ta för dig lite och utnyttja hans popularitet

Är jävligt blyg av mig, vilket är mitt allra största problem. Är inte den som vill hänga med honom när han ska träffa polare jag inte känner liksom
Moderator

2010-10-09 14:49
Var inte rädd för människor liksom, ska han träffa några du inte känner, visa dom vem du är. Gillar du dom inte eller tvärtom så behöver du inte umgås med dom. I bästa fall kan dom vara tvärschyssta, och i framtiden kan ni säkert bli skittighta.
Även om det är svårt, så våga vara dig själv, våga vara utåtriktad osv. Du kommer tjäna så mycket om du vågar ta för dig mer, både karriärsmässigt som socialt, vad gäller vänner, brudar och allt möjligt.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-10-09 14:53
aja du får jobba på din blyghet förmodligen för du har väl inte planerat att endast ha honom som din exklusiva vän som du ska hänga med ensam, kan nog vara nyttigt att träffa lite annat folk också.

2010-10-09 15:07
Jag har försökt länge att minska blygheten, men det är svårt som fan. Träffar jag någon ny, så har jag aldrig nåt att säga. Jag får verkligen ingenting sagt som är vettigt eller så. Förstår inte
Moderator

2010-10-09 15:17
Vad gäller att träffa nya människor så låt det ta lite tid om du har problem med det. Om han träffar några polare och du hänger på så kanske du inte säger så mycket första gången, nästa gång kanske du säger lite mer, tredje gången ännu lite mer, osv. Till slut kommer du kanske kunna umgås med dem helt naturligt.

Du måste ju inte bli bästis med folk första gången du träffar dem.

Angående hur du ska göra för att bli av med avundsjukan vet jag inte.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-10-09 15:22
Men personen jag pratar om, jag vill inte umgås med han mer på det sättet. Jag undrade mest hur jag ska få bort avundsjukan men ni har rätt. Jag borde skita i han och umgås med andra mer också. Han är en skitstövel så varför skulle jag slösa mer tid på han nu..vill inte vara en som hänger med han pga att han är populär. Men förstår vad ni menar.
Poet

2010-10-13 01:07
1. Ingen är perfekt.
2. Nästan alla saknar/vill ha det de inte har.

Jag tror inte din "polare" känner själv att han är så bra som du beskriver honom. Eller kanske han gör det? Vem vet, han kanske mår rent ut sagt förjävligt för att han måste upprätthålla en image eller något. Du får ta och hitta saker du är riktigt bra på som kommer ge dig mer självförtroende, kanske engagera dig i något du brinner för för att hitta likasinnade där, folk som är mer som dig. Sluta tänk hur keff du är och ge dig själv lite mer credd.

Eller fake it til' u make it. Du är inte ensam om att vara blyg, det är bara att härma folks sätt att konversera tills du börjar bli bättre på att konversera. Practice makes perfect.
What I said, yo!
Rappare

2010-10-13 01:38
Antingen så rider du med på hans våg nu, vågar ta för dig lite och utnyttja hans popularitet.

Ride his hype mufucka!
Wurrup?
Manager

2010-10-13 10:08
Jag har försökt länge att minska blygheten, men det är svårt som fan. Träffar jag någon ny, så har jag aldrig nåt att säga. Jag får verkligen ingenting sagt som är vettigt eller så. Förstår inte

De flesta människor tycker om att babbla och det brukar väldigt ofta vara om sig själva de pratar om. Du behöver faktiskt inte säga mer än ett par standardfraser. Är du på fest kan det räcka med att säga "Vilken fet fest, eller vad säger du?" och den andra personen kommer med stor sannolikhet börja babbla om festens kvalité, andra fester personen varit på och framtida inplanerade fester.

Har du otur så är det en lika blyg typ, men då kan du säga något i stil med "Ah, du är en tyst snubbe som jag?" eller nåt.

Börja utsätta dig för såna situationer så kommer du lära dig rätt fort hur enkelt det är att få folk att prata ;) Och får du folk att prata och lyssnar på vad de säger och ställer följdfrågor, då har du skaffat dig en polare om du vill.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med avundsjukan, jag känner inte sånt. I min värld är den känslan så ologisk att den inte existerar.
Redline!

2010-10-16 07:03
vet inte vad jag ska säga om avundsjukan faktist men annars, va dig själv,va inte rädd du måste stå rakryggad för att visa att här är jag fast det kan kännas konstigt men då kommer folk känna att du vill vara med på vad nu folk har försig,skit i vad alla tycker och kör hårt. peace

2010-10-16 16:44
Det kan ju vara så att avundsjukan hänger ihop med din egen osäkerhet. Om du blir mer självsäker i dig själv är chansen stor att avundsjukan du känner inför den här snubben kommer minska/försvinna.

Du har fått jäkligt goda råd här, använd dig av dom.
Good luck
I will no fall
I will stand tall

2010-10-16 19:55
du har taskig självbild, men tänk att folk som inte känner dig inte har ngn aning om hur du e, så du kan börja om på ny kula varje gång du träffar ngn och som ngn skrev, fake it til u make it.