I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svaga tjejer (fysiskt) är ni inte oroade?

Övrigt - Blandat

2010-10-15 12:29

Svaga tjejer (fysiskt) är ni inte oroade?

Har tänkt på tjejers fysiska tillkortakommanden många gånger när jag tittat på idrott o liknande. Ni föds ju tyvärr inte med samma förmåga som oss herrar men får garanterat andra attribut som vi saknar. Men det som slagit mig är att trots att man föds relativt svag, iaf jämfört med en man så skulle man ju ändå kunna träna lite åtminstone, jag menar inte så man blir värsta muskelberget som killar men ni vet, en rimlig nivå. Jag tror på allvar att jag har EN enda tjej polare som kan göra några armhävningar, tror det var typ 3-5 st, andra måste köra på knä. Sen om vi snackar pull-ups har jag aldrig sett en tjej klara det, kanske en (alltså av mina vänner då) o det var en enda. jag blir lite orolig för er kvinnor när jag tänker på hur svaga majoriteten av er är, jag vet att ni ska vara kvinnliga vilket jag sjäkvklart vill också men i ett samhälle där män tar sig friheter med er tycker jag att det är konstigt att ni inte försöker värna er om fysiken en aning o kanske går på nån liten kurs, kampsport eller liknande.

Jag tränar på gym (då o då bör nämnas) o det enda tjejerna gör att att gå på tramp-maskinen eller gör sit-ups, ok fine, jag gillar din kropp på klubben men för din egen skull kan det vara en bra idé att ta en 30 min då o då med lite tynger o kanske göra det som killarna gör fast med passande vikter.

Som ni förstår så är detta ingen tråd där jag försöker vara kaxig o se ner på er fysiska förmåga för saker är ju som dom är, det är inget vi behöver diskutera direkt, jag är mer oroad eller ngt...eller tycker iaf att det är konstigt, det är väl inte kul att vara snudd på patetiskt svag?

2010-10-15 12:37
Har faktiskt också tänkt på det där fast bara i någon sekund när brudar ska göra armhävningar, jag hade kunnat sitta i soffan i 10år och troligtvis göra mer armhävningar än någon utav mina tjej kompisar som är någorlunda aktiva.

När det kommer till reps - armhävningar och brudar är det mesta jag sett 2 eller 3st, och skulle man vara petig är dom inte ens korrekta.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Poet

2010-10-15 13:10
Därför många kvinnor borde få ha laglig rätt att ha pistol, tårgas eller kniv :P

Nej men skämtåsido, kommer ihåg en tjejkompis till mig som gått på MMA i snart 6 år, (175 cm, 70 kilo själv är jag 193 cm och 82 kilo, spinkig med andra ord) var övertygad om att hon hade en chans mot de flesta killar. Vi kom överrens om att brottas på skoj, dröjde ca två minuter innan jag fick in en triangle på henne och hon nästan svimmade. Och jag har aldrig gått på brottning eller MMA i mitt liv.

Jag antar att man som tjej i dagens äckliga samhälle helt enkelt får ha ett spider sense att kanske inte förlita sig på alla män.
At the gates of Eternity...

2010-10-15 13:21
Då säger jag att din väninna, no offense, inte har någon som helst medfödd talang för fysisk aktivitet :) Känner tjejer inom såväl muay thai som BJJ som ger mig vissa problem tidvis, och då är jag inte pytteliten eller talanglös på området. Det går alltså att vara duktig på att försvara sig som tjej utan att sparka mellan benen (även om jag inte har några som helst problem med att folk i nöd, oavsett kön, gör det).
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-10-15 13:38
"jag vet att ni ska vara kvinnliga vilket jag sjäkvklart vill också"

Rundgång! Kvinnligt är alltså svagt och försvarslöst?

Anledningen att många tjejer "inte kan göra armhävningar" är inte bara för att de är födda svaga utanför att samhällsnormer inte uppmuntrar till styrketräning alls (medan vi killar fortfarande omger oss med nåt slags krigarideal), snarare att man ska vara smal och gärna ligga på kaloriminus dag in och dag ut (protip: man bygger inte muskler på svältdiet) för att likna en H&M-affisch.

Att män tar sig friheter är ett manligt problem (som blir ett problem för tjejer för att vi inte tar itu med det) och är en ganska sjuk motivation till att tjejer ska börja träna.

När jag tänker på det, den här tråden är nog ganska kontraproduktiv. Här stärks ju bilden en masse om att tjejer är svaga och försvarslösa och det är precis det som är farligt. Pratar man överfallsvåldtäkter (antar händelserna i örebro beror de flesta) så är det sällan fysisk styrka som avgör vem som blir offer utan snarare hur gärningsmannen uppfattar situationen. Våldtäktsmän föredrar osäkra och rädda tjejer oavsett kroppskonstitution.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Poet

2010-10-15 13:54
PenDragon: Men ha i åtanke att jag inte gav mitt bästa heller. Fast jag förstår vad du menar, min poäng var den att självförsvar för kvinnor (och män) är inte lösningen. Känner många män som gått på kamsport hela sitt liv och ändå åker de på megastryk varje gång de hamnar i riktigt slagsmål.

Krav maga hade jag dock rekomenderat för många tjejer!
Groupie

2010-10-15 14:20
Endeavour2

"jag vet att ni ska vara kvinnliga vilket jag sjäkvklart vill också"

Rundgång! Kvinnligt är alltså svagt och försvarslöst?

Han menar väl kroppsformerna. En tränad tjej blir ju mindre "kvinnlig" i kroppen av styrketräning.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-15 14:20
inna jag skriver något vill jag bara säga, fuck dig Endeavour, du är en jävla nörd, så jävla väntat svar av en fallfruktsätare.

2010-10-15 14:21
Ja, tjejer är fysiskt svagare. Men sen är det närmast omöjligt att säga hur mycket föreställningen och uppfattningen om att vi är det förstärks av att vi vet det. Jag kan komma med flertalet exempel på tjejer som låtsats vara svagare än vad de i själva verket är, just för att föreställningen om att det är okvinnligt att vara stark är så rotad hos vissa grupper. Är man stark som tjej är man automatiskt någon jävla elitidrottare, det går inte bara att vara stark precis som vilken annan kille, som inte är elitidrottare är det, och det tycker jag är ganska konstigt.

2010-10-15 14:23
Sen är det inte som om samhället uppmuntrar tjejerna till att bygga muskler. Muskulösa och vältränade tjejer har EXTREMT svårt att hitta kläder som passar och där dom inte ser ut som transexuella.

2010-10-15 14:28
Lepra: tack en normal människa som inte slår på den politiska trumman direkt...

Det är väl för fan självklart att det är "vårt" problem, eller snarare samhällets problem att killar våldtar o våldför sig på tjejer men VÅRT, du menar att vi som kön har ansvar för andra idioter...NJAAAAAAA, det är väl lika mycket tjejernas ansvar att ta vara på sig själva då, det är ju dom som blir utsattat för skiten, visst?

sen försöker du tala om detta i något historiskt perspektiv, visst kvinnor på vissa platser i världen utför säkerligen tunga uppgifter såsom att bära div. i Afrika, hjälpa till med jordbruk etc...MEN jag tror i det stora hela att kvinnor aldrig ansträngt sig särskilt mycket för att hålla en viss fysisk nivå.

Jag talar inte om det på något hypotetiskt sätt, tjejer är relativt svaga och försvarslösa, det är klart att en tjej kan få in sin bästa pungspark eller ngt liknande men i det stora hela är dom chanslösa. ärligt talat jag är inte ens stark o kan hålla fast en tjej så att hon inte kan röra sig i princip, det känns lite konstigt ändå...tänk då på stadiga herrar! aja fan jag pallar egentligen inte kommentera mer på dig herr endeavour du är rätt o slätt dum i huvudet.

2010-10-15 14:29
medoria: Varför skulle dom låtsas vara svagare, det är ju bara patetiskt...skit i normerna, do you!!!

2010-10-15 15:03
Tjejer kanske är svagare overall, men när det ballar ut på krogen tycker jag ofta att det är tjejer som får de största psykbryten och mycket väl kan stå upp för/försvara sig själva. De kanske inte slåss lika ofta men det kan definitivt vara lika högljuda, "in your face" och aggressiva innan själva fighten bryter ut och då backar ju många ifrån att slåss med en sådan person.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2010-10-15 15:05
Varför ska man behöva träna och få muskler om man endå inte kommer ha någon användning för dem. Bara för att visa att man är tjej och kan göra riktiga pushups?
Tycker föresten att det inte är fint på tjejer med synliga muskler.

medoria F28
Haha sant. Har sett det också.
Vissa vågar ju inte göra armbrytar tävling för att man måste ta i och ser ful ut.

2010-10-15 15:11
användning: Du andas väl o lever, du behöver väl springa ibland, kanske klättra upp för något eller ner för ngt osv...bra fysik är väl ett plus för alla, oavsett om man är tjej eller kille.

för att inte nämna att kvinnor som tar hand om sig håller sig unga jävligt mycket längre...det kan ju vara en morot om inte annat. för ni vet ju hur mansgrisandet funkar, när ni nått ett visst miltal så shoppas det efter nyare modeller.

2010-10-15 15:34
Det gör jag ju endå. Det behöver jag inte styrketräna för och ha muskler till.
Jag tycker det är viktigt att man håller sig i form men det behöver man inte gymma sig till.

2010-10-15 15:41
Men det är väl självklart att man inte fysiskt sätt behöver infinna sig på ett gym 3 ggr i veckan. Jag nämnde det endast av anledningen att det verkar som att de flesta tjejer inte gör någonting alls, mer än att paåerrwålka o knulla.

Då hoppas vi att du åldras fint då peresozozozozozozozozooo samt kan öppna ditt bästa 6-päkk of whopp-äss om det fordras!

2010-10-15 15:41
fuck dig Endeavour, du är en jävla nörd, så jävla väntat svar av en fallfruktsätare.

Hahahaha!

NJAAAAAAA, det är väl lika mycket tjejernas ansvar att ta vara på sig själva då, det är ju dom som blir utsattat för skiten, visst?

Oooooh! det där skulle du aldrig sagt!

I övrigt skulle jag aldrig palla vara med en brud som var starkare än mig.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-10-15 15:57
Känner många män som gått på kamsport hela sitt liv och ändå åker de på megastryk varje gång de hamnar i riktigt slagsmål.

Fast där har vi ju samma koncept igen, dvs inga som helst anlag för fysisk aktivitet, annars händer det där helt enkelt inte :) Jag tycker definitivt att kampsport kan vara lösningen för många gällande självförsvar, men då ska det vara någon effektiv kampsport också, inget töntigt självförsvar som inte fungerar i verkliga livet ändå (tänk aikido).
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-10-15 16:03
Ja fast sen spelar ju fylla o sånt in också...jag har polare som kan ett o annat o är fett mycket starkare än mig men som jag ändå kan brotta ner o hålla ner om dom är alkade...inte salongsberusade då men svartklubbsfulla hehe

sen spela rju hjärnan o det psykiska väldigt stor roll i slagsmål, inte bara skills, är du inte rädd o kan dina saker någorlunda o dessutom inte bangar för att verkligen slakta din motståndare så kommer du nog långt. aja, slagsmål suger

2010-10-15 16:28
NJAAAAAAA, det är väl lika mycket tjejernas ansvar att ta vara på sig själva då, det är ju dom som blir utsattat för skiten, visst?

Hihi. Det ska jag komma ihåg när jag ligger gruppvåldtagen i en skogsdunge nästa sommar. Att det berodde åp att jag inte tog vara på mig själv. Vilken underbar tröst det kommer vara.

2010-10-15 16:42
...//problem att killar våldtar o våldför sig på tjejer men VÅRT, du menar att vi som kön har ansvar för andra idioter...NJAAAAAAA, det är väl lika mycket tjejernas ansvar att ta vara på sig själva då, det är ju dom som blir utsattat för skiten, visst?

idiotiskt skrivet.

//Yde - usch

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Poet

2010-10-15 16:48
fuck dig Endeavour, du är en jävla nörd, så jävla väntat svar av en fallfruktsätare.

så jävla rätt
"life's a garden, dig it."

2010-10-15 17:03
MRsalesman, tack för att du förgyller whoa!
Walking the street of dreams

2010-10-15 17:09
Är det inte mer intressant att vi nuförtiden har så jävla många killar och män som är fysiskt patetiska.

Jag snackar om alla överviktiga fläskberg och taniga nördar som WoWade/Xboxade bort sin gymnasietid. Dessa sorgliga varelser skulle förmodligen förlora 8/10 gånger om de hamnade i slagsmål med valfri hälsosam yoga/pilates tjej.

De enda egenskaper som de här finniga, socialt handikappade varelserna har till sin fördel i en fight är väl sin ADHD och sexuella frustration som möjligtvis svämmar över kanten när de blir riktigt upprörda.

Just sayin, om fler våldtäktsmän tände på dessa patetiska nördar skulle vi läsa varje dag i tidningen om hur DragonSlayer8793 blev rumpknullad på Botkyrka busshållsplats 03:45 efter ha varit och handlat Jolt Cola på bensinstationen inför sin nästa WoW raid.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-10-15 17:13
Varför är det idiotiskt skrivet? Om du kände mig skulle du veta att jag värnar om kvinnor, är ytterst (oftast) respektfull o inte ens tar i tång när det kommer till horor. Jag tycker som alla andra att män som tar sig friheter aka våldtar mm är sjuka individer, typ samma som jag tycker om folk som köper sex fast självklart inte i samma utsträckning (jag är av åsikten att sex ska ske på lika vilkor, dvs att båda VILL det).

Men jag förstår inte att VI som manssläkte ska bära skulden för några få individer (procentuellt), varför? Jag förstår inte argumenten riktigt...jag menar självklart är det fucked up att sånt skit händer men det är ju ingen annan som kommer skydda dig (såvida du inte har tur) än du själv dvs KVINNAN ifråga, så därför ligger bördan mer på er.

Medoria: Jag vet inte om du spelar dum eller om du bara är ditt vanliga" babbel babbel allt jag hör är BLAAA BLAAA BLAAA Gudrun Schyman" jag men det är väl för fan klart att det inte är ditt fel, men det kan ju vara en fördel med god fysik, t ex om du ska springa från våldtäktsmannen o behöver springa långt osv.

Skitsamma detta handlar inte om våldtäkter jag valde att skildra det eftersom det är ett uppenbart exempel...jag menar i största allmänhet!

Fan det är ändå rätt sjukt att vissa vuxna människor har så låg IQ o slår på PK trumman så fort chansen ges. pretentiösa bitches!!!!

2010-10-15 17:16
Marvingaye: Jo i ett samhälle där folk var med intresserade av svettiga, håriga mansarslen med hemorrojdklasar hade det säkerligen fungerat, tyvärr är det inte så. Våldtäktsmän föredrar kvinnor i regel skulle jag tro.

Men visst jag håller med dig, fast Sverige är ju fortfarande inte England eller USA...där e dom feta, särskilt jänkarna. Vet ni vad f ö, jag har kommit på att jag är rasist...mot Amerikaner, är det socialt accepterat? Iofs jag drar inte ALLA över en karm men jag föraktar folket i sin helhet.

2010-10-15 17:25
MR Salesman: fast oavsett hur mkt jag tränar så har jag inte så mycket som skuggan av en chans när det kommer till om en kille vill ta mig med våld. Inte en chans. Han kommer lyckas oavsett vad jag gör. Därför jag alltid går med nyckelknippan beredd i hopp om att kunna peta ut i alla fall ett öga. Skämta bara.

2010-10-15 17:43
Men vafan, man kan fortfarande använda fysik till annat än att avvärja våldtäkter...du kan ju tänka på hur sunkig o hängig du kommer vara om ca 5-7 år i ditt fall.

2010-10-15 17:59
Men vafan, man kan fortfarande använda fysik till annat än att avvärja våldtäkter...du kan ju tänka på hur sunkig o hängig du kommer vara om ca 5-7 år i ditt fall.

Låter som ett bra svar på det du sa innan angående dessa taniga/överviktiga WoWnördar som inte löper stor risk för att bli våldtagna.

Vad tycker du om det faktum att det finns så otroligt många outofshape män och killar som inte alls lever upp till vad det är att vara "man" enligt ditt sammanhang som du målar upp. Är du lika orolig över dem?

Toastare

2010-10-15 18:11
jag orkar inte läsa vad nån skrivit. Men de flesta av oss gör ju faktiskt en hel del sport under vår ungdom. Jag själv är gammal hästtjej och säg den hästtjej som klarar sig utan muskler. Tungt jobb i stallet och motion/muskelbyggning genom ridning.

Jag var (nu skryter jag ja) bland de snabbaste i min klass på högstadiet på 100m, både bland killar och tjejer. Likaså hoppade jag högt i höjdhopp.

Jag tror inte alltid på styrka. Jag tror mycket på teknik, något jag fått lära mig eftersom jag är rätt petite. Smidig är jag dock och snabb.. och har starka händer.
Jag klarar mig med andra ord. Och angående våldtäktsmän så gäller ju en del teknik där med. Man kan ju enkelt få en 100kg göbbe bort från en om han ligger på en, bara man vet hur man gör.. för annat finns ju då dessutom vapen (eh, lagliga sånna)

Att gå runt och tänka på att man är fysiskt svagare är bara korkat.. det gäller att se bakom styrka. Annars skulle man ju vara rädd..

Sen, vad är det för brudpolare du har? (förutom mig då!!) Mina kompisar tränar en hel del (mer än mig) och kör tunga jobbiga saker.. och besitter en jävla styrka i både ben och armar.

Vill du ha stryk nästa gång vi ses? ;)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-10-15 18:13
plus att de flesta jag känner har tränat kampsport, boxning eller gått självförsvarskurs (vilket ger mer än man tror)
Toastare

2010-10-15 18:14
sista grejen.. klart man ska vara medveten om att de flesta av oss är svagare från början. Men som någon skrev, hur många soffpotäter till killar finns det inte då? Och sen måste man ju inte pumpa upp sig till max heller..

2010-10-15 18:23
Att gå runt och tänka på att man är fysiskt svagare är bara korkat.. det gäller att se bakom styrka. Annars skulle man ju vara rädd..

Jag misstänker att det är just detta som Medoria går runt o gör, det är därför hon blir helt rabiat så fort hon får chansen.
Ungefär som en kort, osäker kille som jämt ska kaxa för att hävda sig.
prinsen i hundkostym.

2010-10-15 18:41
Psyko: inte för att jag tror att det har någon betydelse vad ajg skriver men jag tillhör faktiskt dem som hatar just den här gå runt och vara rädd grejen för den är alldeles för överdriven. Just för att man trissar upp riskerna så blir de som ändå rör sig ute mer utsatta i och med att dom blir färre. Själv är jag sällan rädd, jag vägrar ta ut något i förskott, det blir väldigt skumt att gå omkring och oroa sig för grejer helt i onödan, om du förstår vad jag menar.

2010-10-15 19:10
Hahah värnar du och respekterar kvinnor när du säger att de flesta tjejer bara powerwalkar och knullar ? bra där
Jag känner inte någon kvinna alls som powerwalkar. Kanske min arbetskollega som är 60 år. Sen vet jag de som knullar men de gör ju annat också!

Ja jag kommer åldras fett nice, inget 6 pack för min del tack.

2010-10-15 19:24
När zombieapokalypsen kickar igång så kommer garanterat alla yoga/pilates friskis&svettis tjejer klara sig bra mycket bättre än taniga DarkElf69 level 80 på World Of Warcraft och hans extremt tjocka LAN kompis som hävt i sig kebab och spelat skjutspel på sitt Xbox hela sin ungdom.

Jag tror inte alls att en enorm majoritet killar 2010 är rent generellt bättre tränade, välmående, smidigare, har bättre kondition eller är nödvändigtvis så mycket starkare än de flesta tjejer idag. Inte alls till den grad att man bör oroa sig om "svaga tjejer".

Otroligt många män är patetiska när det kommer till stereotypisk manlighet. De lever inte upp till de gamla könsrollerna särskilt väl. På både gott och ont.

2010-10-15 20:05
PenDragon P26

Fast där har vi ju samma koncept igen, dvs inga som helst anlag för fysisk aktivitet, annars händer det där helt enkelt inte :) Jag tycker definitivt att kampsport kan vara lösningen för många gällande självförsvar, men då ska det vara någon effektiv kampsport också, inget töntigt självförsvar som inte fungerar i verkliga livet ändå (tänk aikido).

Där har du fel! Bara massa bajsprat, hehe.. Nej men visst, aikido är inte bland de mest effektiva självförsvarsformerna och det är dessutom budo (karate, judo etc) där mkt traditioner, regler, konstformer och kator spelar in.

MEN, jeg har tränat ett par kampsporter i mitt liv, bland annat aikido ett par år. Gick in helhjärtat i det och nötte sönder mig på teknikerna. Skoja om det har hjälpt mig många gånger ska jag lova. Exempel:

Var på en förfest där en snubbe kom bakom mig och tog stryptag på mig medan han lutade sig bakåt så jag inte fick fotfäste. Av ren reflex så vred jag mig rätt, sänkte kroppen och vred hans ena handled (svag punkt) så han i smärta blev nertagen i marken. Full kontroll med andra ord. Många grepp, fasthållningar och ledmanipulationer som finns i aikido skiljer sig inte mkt från många av de som används i Krav Maga, Brazilian Ju-Jutsu och många andra liknande former som används av vakter, poliser, militär mfl över hela världen.

Så jag ser den träningen bara som ett komplement till andra former. Kanske träna muay thai, lyfta lite vikter explosivt, springa lite och ta några kurser aikido eller judo då och då.

//Peace
Groupie

2010-10-15 20:30
Utan att ha orkat läsa något sen mitt första inlägg så säger jag såhär:

Det behöver inte vara överspända muskler på en tjej för att hon ska vara tränad. Det räcker med att de är lite tightare runt armar osv. Jag själv kan tycka att det är väl fan så mycket snyggare med lite muskler på armen än det där gäddhänget som brudar alltid verkar ha....

.. Fast jag skiter egentligen totalt i vilket, jag är inte petig vad det gäller detaljer hos en person, jag vill mest att hon ska utstråla självsäkerhet och vara fin och bekväm i sin egen stil.

Om man skiter i utseendet så kan jag tycka att:

Ja. MrSalesman har rätt. Skulle det verkligen skada om ni bortsåg från alla normer och larviga ideal för att faktiskt få en bra och frisk kropp som ni faktiskt kan använda i situationer som kräver det?

Tjejer gnäller så jävla mycket över ideal och normer, men det är ju de själva som accepterar de mest när de följer de för att inte följa utanför just sagda normer.
Jag tror inte att killar tänker en 1/10 så mycket på sånt skit som tjejer gör. De har, vad JAG märkt, flera gånger battlat jävligt hårt emot normer och i nästa stund (omedvetet eller medvetet) försvarar de genom att bete sig, klä sig och sminka sig precis så som normerna och idealen "förväntar sig" av de.
Vad hände med den inre självsäkerheten som säger:
- "Jag trivs med detta och detta och gör det här och det här för det gillar jag" ------UTAN att behöva poängtera för folk, vänner och "folk som har normer" att de är så modiga och självständiga att de SKITER I DET!!!!!!!!!!!
Hela grejen blir så jävla ihålig då.
Inre självsäkerhet är inget man skyltar med för de behöver man inte om man är självsäker. Folk som lyssnar på massa ideal och normer och beter sig som jag beskrev är ju bevisligen sånna som slaviskt håller koll och efter(eller mot)strävar de.

Who gives a shiiiiiiet liksom?

Skaffa lite mukkler så är det inte lika synd om dig i vardagen och du kan nog battla ner en spinkig kille som tafsar på dig nästa gång.

Poet

2010-10-15 20:41
Pendragon:

Eller typ tae kwon do. Också en riktig bullshit kampsport.
Toastare

2010-10-15 21:07
Lepra

Skulle det verkligen skada om ni bortsåg från alla normer och larviga ideal för att faktiskt få en bra och frisk kropp som ni faktiskt kan använda i situationer som kräver det?

Vilken värld lever du i? Emoland?

De flesta tjejer jag känner tränar och gör det en hel del. Idealet är välmående om nått.. och som någon skrev, det är inte mycket muskler som krävs. Smidighet och snabbhet är stora plus som kvinna.. och som man.
Poet

2010-10-15 21:16
Bounty: No offense, och du vet att jag har mad love for you, men majoriteten av alla tjejer jag känner håller sig fit efter de ideal som råder i västvärlden. Ingen tjej jag egentligen känner (förutom de som håller på med body building och kampsport) som är ute efter att ha lite whoop ass muskler, utan de vill bara passa i klänningen de har, droppa lite baby weight, få fastare rumpa osv.

Vems fel det är? Cosmopolitan? Sex & City? Modevärlden? Tyra Banks? Män? Eller kanske en blandning av allt?
Poet

2010-10-15 21:20
Don't get me wrong, jag ser inget fel med att bli fit för att leva hälsosamt. Tycker jag alla bör göra ju, oavsett kön.

Men där många män vill bli The Incredible Hulk i gymmet, så vill kvinnorna oftast bli Batgirl. Och någonstans har många män inbillat sig att det är så kvinnor vill att man ska se ut och vice verse.

Låt mig gärna illustrera det hela.

VS

Toastare

2010-10-15 21:24
Men vad är det för skev bild att en bodybuildare skulle klara sig bättre än en av de tjejer som styrketränar, fystränar och kör saker som bikram yoga (som kräver sjukt bra fysik)

och likaså, en kampsportande kvinna är sällan krallig. De flesta av mina tjejpolare som kampsportar håller på med thaiboxning. Återigen smidighet..

alltså muskler.. det är inte ett tecken på att fightas bra.

Kanske bara jag som har många hetsiga vänninor som går in för sin träning.. smala från början och som tränar för att få bättre fys.
Toastare

2010-10-15 21:28
alltså, förstå mig rätt... känner att det lätt kan bli missförstånd här.

Jag tror inte ett smalt ideal stoppar tjejer från att träna upp mer muskler. Självklart måste man ha mål med sin träning, de som inte är fit från början kämpar kanske med saker som vikt istället.
Groupie

2010-10-15 23:49
BountyBoo F30

Vilken värld lever du i? Emoland?

De flesta tjejer jag känner tränar och gör det en hel del. Idealet är välmående om nått.. och som någon skrev, det är inte mycket muskler som krävs. Smidighet och snabbhet är stora plus som kvinna.. och som man.

Skulle det verkligen skada om ni bortsåg från alla normer och larviga ideal för att faktiskt få en bra och frisk kropp MED MUSKLER OCKSÅ som ni faktiskt kan använda i situationer som kräver det?

nöjd?

2010-10-16 02:07
Skaffa lite mukkler så är det inte lika synd om dig i vardagen och du kan nog battla ner en spinkig kille som tafsar på dig nästa gång.

Ingen tafsar på en sån här:

prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-16 02:13
Man or woman, det där är inte attraktivt. Yuck!

2010-10-16 02:54
Haha, hela högstadieklassen samlad i tråden tror jag... nån hockeykille skriver "du är en jävla nörd", och får genast råflabb och ryggdunkar av de andra jocksen. Ärligt talat, ta av er Intersportstrumporna och ryck upp er lite.

Vad gäller ämnet så har det nog mindre med styrka att göra, och mer med att Kunna Slåss (om man nu hamnar i en situation där man behöver det). Och det lär man sig inte på särskilt många kampsporter. Gatuslagsmål är dirty.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Toastare

2010-10-16 09:54
Refused, MMA... jag känner en del som gillar att slåss (no skryt intended), de sysslar även med MMA. Men håller med dig.. slåss lär man sig i livets hårda skola.

psyko_slusk, bokstavlingen talat... ingen tafsar på en sån där. :C
Toastare

2010-10-16 09:55
Lepra, nej.. för du poängterar en annan sak. Du skrev att idealet var att inte ha muskler.. och då undrade jag VAR det idealet fanns? Men nu förstår jag, du menar krallig.. och det är väl inte så många tjejer som vill se ut så. Och som jag redan konstaterat, det är inte heller det bästa ur slagsmålssynpunkt.