I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobbfrågor till whoa

Övrigt - Blandat

2010-11-06 20:02

Jobbfrågor till whoa

1. Vad jobbar du med?

2. Vad vill du jobba helst med?

3. Vad jobbar du antagligen med om 10 år?

4. Vad är det roligaste jobb du haft i ditt liv?

Juz fo my curiosity!

2010-11-06 20:17
1. Skogsarbetare!

2. Mäklare eller advokat!

3. Arbetslös

4. Skogsarbetare :S.

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-11-06 20:23
That's the spirit!

2010-11-06 20:25
Vad gör man om man inte har något svar till nån av frågorna?
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-11-06 20:26
Då låter man bli att skriva, :)
Producent

2010-11-06 20:32
1. Backoffice & Lager

2. Musikproducent kanske?

3. Lagerchef? Eller inom logistik & inköp? Förhoppningsvis.

4. Ljudtekniker kanske, eller skivbutik eller lager på ett ljud och ljusföretag, eller i en konstgalleria eller i en hobbyaffär eller det e fan inte så jävla kul att jobba.

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-11-06 21:22
kan jag få ett par år på mig att svara?. Sj då GAIA?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-06 22:22
1. Jobbar som concept artist på ett tvspelsföretag.

2. Jobba som concept artist på ett tv spels företag. =)

3. Jag jobbar då fortfarande som concept artist. =P

4. Självklart det ovan nämda då. =P

2010-11-07 01:47
1. Studerar

2. Stridspilot

3. Troligtvis inom något skit.

4. Jobbade på sjukhuset en sommar, var dö tråkigt men roligare än andra 'deltids jobb' jag haft.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-11-07 02:26
1. Arbetslös

2. Helst ingenting.

3. Säkert nått skitjobb.

4. Har bara haft tre olika arbeten och alla har varit skittråkiga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-07 04:56
HipHop P16

Sure, men tror inte tråden finns kvar då, :)

Själv så blir det nog följande:

1. Butikschef.

2. Musik, gärna producera och vara rik som ett troll.

3. Eget företag, svårt att säga inom vilket område exakt. Alternativt etablerad musikproducent.

4. Sportjournalist för en lokaltidning. Fick åka runt och intervjua folk och skriva reportage. Det var nice och givande.

//Paz

2010-11-07 05:37
1. Vad jobbar du med?
Svar: Studerar aka sjukskriven

Svar: Juridik, i någon form, gärna något som inkluderar ungdomar!

Svar: Oj! Eeh... Någonting helt meningslöst säkert. Men gärna manager eller dagisfröken (ingen aning om varför, modersinstinkten eller något).

Svar: Prao på dagis i åttan och nian, lätt vart att leka med alla barn och bygga kapla <3. Bortsett från det: jobbet jag hade innan jag började plugga, helt perfekt!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-11-07 06:27
Copy rakt av på dieallot.. Förutom på sista då jag haft fler skitjobb än jag kommer på i huvudet just nu om man räknar in alla jävla praktiker ams skickat en på...
Men då.

2010-11-07 15:52
kakmonstret P25

Berätta lite mer? Lät sjukt soft.. Vilket företag? Vad exakt gör du? Är det bra betalt osv?

2010-11-07 16:15
kakmonstret skryter ju om sitt arbete och företag i var och varannan tråd..
prinsen i hundkostym.

2010-11-07 17:52
1. Studerar/skriver

2. Advokat

3. Författarinna/tolk/översättare

4. Servitris i London, jao

2010-11-07 19:33
psyko_slusk
Jag har väl iof aldrig tidigare skrivit vad jag jobbar med?

GAIA P28
Jobbar på codemasters i england. Jag får inte säga exakt vad jag gör. =) Men jag sitter o ritar karaktärer, vapen, miljöer, storyboards, props, osv. Allt som kan behövas i ett tvspel.
Det är hyfsat betalt. Jag får väl ca 19000kr i månaden. Men lönen växer väldigt snabbt uppåt allteftersom man får erfarenhet. Speciellt om man kan tänka sig flytta runt om på jorden.

2010-11-07 19:49
1. Vad jobbar du som?
Undersköterska.

2. Vad vill du jobba helst som?
Kirurg eller operationssjuksköterska.

operationssjuksköterska.

Trivs himla bra med det jag har nu.

2010-11-07 19:58
kakmonstret P25

Nice, nice. Låter som ett riktigt drömjobb det där. Men det är 19K efter skatt då antar jag?

Är det några kändare spel du jobbar på just nu?

2010-11-07 20:07
GAIA P28
Jepp det är bästa jobbet. =)
Noppe det är 19000 innan skatt. Det är ingångslön. Eller.. det blir nog snarare 20000.

Jag får nog inte säga exakt vad det är för projekt som jag jobbar på nu.. . =)

2010-11-07 20:09
1. Vad jobbar du med?
inget

inget

förhoppningsvis ingenting

städat tåg

2010-11-07 20:34
förhoppningsvis ingenting

Skönt mål.

kakmonstret. Du borde kunna berätta om ett projekt du jobbat med tidigare?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-11-07 20:38
skillz, varför skrev du inte:

1. Vad jobbar du med?
Parasit

Parasit

förhoppningsvis parasit

?
prinsen i hundkostym.

2010-11-07 20:46
kakmonstret

Fasen!
Ja, ursäkta mig, blandade ihop dig med en annan.
prinsen i hundkostym.

2010-11-07 20:51
1. Vad jobbar du med?
Hantverkare (Plattsättare).

Det jag gör.

Gift mig med en 90årig rik hagga som vägrar och dö.

2010-11-07 21:00
1. Doktorand

2. Helst vill jag forska

3. Forskare

4. Trivs väldigt bra med vad jag gör idag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-11-07 21:09

1. vårdbiträde/läser litteraturvetenskap

2. skulle vilja göra musik faktiskt

3. journalist

4. tycker väldigt mycket om det jobb jag har nu, har testat på lite av varje tidigare

2010-11-07 21:24
candide P28
Eftersom de spelen jag jobbat på inte är släppta än så kan jag inte säga så mycket om dom. =)

2010-11-07 21:30
candide

skulle jag snarare säga till resten av folket i tråden. mitt mål med livet är inte att jobba och hade mitt mål med livet varit att jobba hade jag förmodligen tagit livet av mig för det är inget liv jag anser är värt att leva.

2010-11-07 21:36
psyko utveckla gärna det där...

2010-11-07 21:56
skillz

Det är inte parasitism att vara arbetslös, men att vilja vara det och ha det som mål i livet känns ganska parasitiskt.
prinsen i hundkostym.

2010-11-07 21:57
1. Bartender

2. Just nu, bartender

3. Något soft yrke utomlands, exempel nedan :]

4. "Responsible for preparations at meal line". (Hade ansvaret att se till att det fanns tillräckligt med råvaror som blev komponenter till frysta måltider. Hade ett par man under mej. I praktiken skötte jag mest pappersarbeten och hitta på pranks mot kollegorna).

2010-11-07 22:01
psyko varför skulle jag vilja spendera mitt liv med att jobba? och nej, jag lever inte på soc och tar dina stackars skattepengar. jag ger inget till staten och staten ger inget till mig, det är en bra deal. sen får du kalla mig vad du vill, jag kunde inte bry mig mindre...

2010-11-08 01:54
skillz

Vart får du pengar ifrån då? Är du rik?

2010-11-08 02:06
äh vad är pengar... en pappersbit... obetydligt

2010-11-08 02:23
1, Pluggar/jobbar på ett marknadsundersökningsföretag + jobbar på ett servicehus

2, Vill jobba med barn/ungdomar, typ kurator eller liknande

3, Inom vården, antingen inom geriatrik eller som mental vårdare.

4, Roligaste jobbet som jag har haft är nog sommarjobbet som allt-i-allo hos ett byalag...
I have always right, even when I have wrong...

2010-11-08 07:05
skulle jag snarare säga till resten av folket i tråden. mitt mål med livet är inte att jobba och hade mitt mål med livet varit att jobba hade jag förmodligen tagit livet av mig för det är inget liv jag anser är värt att leva.

Jag tror att man kan ha många mål i livet. Ett av mina är att klara av min forskarutbildning, ett annat är att forska. Sen har jag en rad andra mål som inte rör arbete.

2010-11-08 07:15
1. Ansvarig för Tech/Telecom delen i Forbes ME i Dubai (sedan två veckor tillbaka)

2. Vill helst flytta tillbaks till Paris igen och göra samma sak som jag gör här. Fast det kan jag inte :(

3. Ingen aning vad jag gör om 10 år. Har märkt att det är omöjligt att planera mitt liv mer än 1-2 månader framåt. Jag är alldeles för impulsiv och är dålig på att tänka mig för innan jag tar livsavgörande beslut.

4. Det här är det roligaste jobbet jag har haft.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Admin

2010-11-08 08:13
kakmonstret jobbar nog med ett nytt bilspel typ TOCA, Dirt eller Grid, ett MMORG eller ett Operation Flashpoint-spel.

1. Vad jobbar du med?
journalist

funderar på att byta bana och tror jag är nåt på spåren. men ska inte jinxa det

vet jag verkligen inte. vill jag inte veta heller, vad tråkigt förutsägbart det vore :)

svårt att säga, alla har sina för- och nackdelar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-11-08 09:37
1. Vad jobbar du med?
Studerar och jobbar på behandlingshem.

Professor i etnologi.

Socialsekreterare eller behandlare.

Kan inte bestämma mig om det var museivärd på Skansen eller mitt nuvarande jobb på ett behandlingshem för ungdomar.

2010-11-08 11:18
1. Butikssäljare

2. Har fastnat på tanken att bli typ arbetsförmedlare ...

3. Människor på något sätt

4. Jobbade som "hästskötare" men mockade inte en enda box, och fick bara rida massa fina hästar hela dagarna, sjukt kul och utvecklande för mig som ryttare.
Har aldrig varit i så bra form som då heller.

2010-11-08 11:44
1. inget, pluggar till brandman

2. tror de är brandman, men osäker

3. inom räddningstjänsten kanske, men helst inte på mer än 50%, man ska ju leva

4. jobbade på ett soft gruppboende, lagade mat å kolla film. de va nice ett tag iaf.

2010-11-08 12:20
1. Orginalare/tryckare på ett textiltryckeri

2. eget företag inom design

3. design eller konst

4. Butiksbiträde i en klädbutik
Manager

2010-11-08 12:56
1. Biluthyrning, reception, telefon osv..

2. Sjukt svårt.. Vet inte riktigt.. Tror jag vill jobba med att göra dokumentärer av olika slag, kanske journalist..? Det viktigaste är att jag får åka runt i världen.

3. - Oj.. Antingen med något jag nämnde ovanför eller någon inom säljbranschen gissar jag på..

4. Det jag har nu.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2010-11-08 12:57
Evolution

Vad har du för utbildning, hur kommer det sig att du blev journalist? :) Trivs du?

2010-11-08 13:00
1. Vad jobbar du med?
IT-konsult

Hemmapappa, gift med karriärskvinna, uppfostra ungarna och vara egenföretagare eller frilansande konsult så att jag får mer tid över för ungarna.

IT-chef

Nuvarande anställning har faktiskt bjudit på en hel del guldkorn, tiden som bouncer var rätt underhållande det med, inget drömyrke dock.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-11-08 13:10
skillz

Såå.. Du äter och bor umm.. gratis då eller? Fan vad schysst att nån ger dig mat och boende bara sådär då, ^^

Kane

Exakt vad betyder "IT-konsult"? :D

Är du bollplank? Samordnare eller projektledare? Tekniker? Support? Lite luddig beskrivelse det där, hehe..

2010-11-08 13:20
candide det är skitbra, men jag vill inte, så jag tänker inte. sen är det klart att andra ska göra precis det dom vill, så länge dom låter mig göra som jag vill.

gaia näe, sånt får man styra ihop

2010-11-08 13:24
jag svarar lite seriösare på dom två frågor då. jag vill inte jobba just nu därför jag svarade som jag svarade

om jag ska jobba ska jag hjälpa määnniskor, helst nyinkomna barn

jag vill hjälpa människor. vet inte riktigt hur än, men det kommer vara långt bort från sverige iaf.

2010-11-08 14:00
skillz

Alltså, jag känner någon som också säger sådär "jag har fan inte tid att jobba" typ.
Men resultatet är att han alltid vill ha någon cigg kanske, kanske bli bjussad på middag, aldrig bärs så det räcker på festen osv osv.
Är du en sån?
Om inte, hur fan får du ihop till sakerna då?

Sen anser jag absolut att folk arbetar på tok för mycket, 8h/dag, dvs kanske 10 uppbokade timmar om dagen, det är ju fan inte mänskligt.
prinsen i hundkostym.

2010-11-08 14:27
orkar inte ta den här diskussionen här. ja jag blir bjuden på saker ibland, och jag bjuder tillbaka när jag har pengar. vad är ditt problem med det?