I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är meningen med dessa äckliga skruvar?

Övrigt - Blandat

2011-01-23 17:32

Vad är meningen med dessa äckliga skruvar?

Menar skruvar som alltid går sönder när man ska skruva lös dessa. Först efter att jag köpte nya högtalare till bilen, och dom gick sönder direkt. När jag skulle skruva lös dessa för att byta dom gick alla skruvar sönder (spåret i skruvarna där mejseln fester) så nu får jag leva med sprakande högtalare tills jag byter bil.

Sen köpte jag en crosstrainer för inte så längesen, ett riktigt skitköp. Den har nu börjat gnissla, knaka och låter förjävligt. Jag har kort stubin och kan verkligen inte träna på den utan att vara upprörd hela tiden. Så jag skulle skruva lös den och se ifall jag kunde förstå vad som gnisslade, och då gick fittskruvarna sönder så nu får jag leva med det också.

Vad är det för skit alla tillverkare har börjat med? Förstår inte meningen med att man ska göra skruvar som är helt värdelösa att använda. Är det för att folk inte ska kunna lämna tillbaka allt skit de köper eller vad fan är det frågan om? Är riktigt jävla irriterande..

Och ja, jag använder rätt skruvmejsel.

Någon som kan svara på det, vad som är syftet med dessa?

2011-01-24 08:27
har själv bara haft problem med skruvar när jag inte orkat hämta "rätt" mejsel....

och kort stubin är väl perfekt för ett gnissligt träningsredskap..? lite ilska boostar din träning;)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-01-24 11:11
det är väl en marknadsteknisk åtgärd: billigare produktionskostnader kräver billigare produkter (och sämre löner, en diskussion som kräver en egen tråd), vilket iof ger billigare prylar men också sämre kvalle.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-24 12:08
Har du rätt mejsel och trycker ordentligt så ska det inte hända, det är säkert du som har tummen mitt i handen

2011-01-24 12:09
konstruktiv kritik: lär dig skruva rätt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-24 12:37
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Moderator

2011-01-24 13:55
Många produkter som anses vara av god kvalitét som säljs här i sverige använder sig av budgetskruvar ifrån kina.
Det handlar inte bara om skruvar så klart, men jag vet att just skruvar från kina används rätt mycket här i sverige och jag har jobbat med att montera ihop en produkt som ska anses vara sveriges och kanske världens främsta i sitt slag och kostar riktigt mycket pengar att köpa, där bland annat skruvarna var så sinnessjukt dåliga...och dom va självklart från kina^^
//TW

2011-01-24 21:06
Det kan vara dåliga skruvar, men det är oftast en dålig eller fel mejsel. Det finns två olika stjärnmejslar till exempel, Pozi-drive och philips-drive. Sen har dessa 3 olika storlekar dessutom.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skruvmejsel#Klingan

2011-01-26 00:36
Det spelar ingen roll om man har rätt verktyg om man inte kan använda det rätt. Ring en servicetekniker eller lämna in bilen på verkstad om du inte är kapabel att göra det själv.

2011-01-26 11:47
isofu:

haha, bästa är ju att james blunt lirar i bakgrunden!
Toastare

2011-01-26 16:06
stämmer in i kören: rätt skruvmejsel och rätt skruvtaktik and you'll never fail.

Lärde man sig på träslöjden på högstadiet och av pappa "var med här nu, nästa gång är det du som fixar det här"
Jag skyller allt på Emma!
Groupie

2011-01-26 17:17
bara otåliga amatörer som förstör skruvskallarna. Om du använder rätt grejer så är det aldrig några problem.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-01-27 17:50
bräck upp det med en jäkla kofot? om dom lossnar så lätt så borde du kunna bräcka upp skiten

2011-01-27 19:51
Du får trycka hårdare och använda rätt storlek på mejseln ju!!!!!
Young gunna married to the streets no wedding ring