I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ord som ni stör er på

Övrigt - Blandat

2011-02-10 19:56
Swag...
Fuck din "swag"!

2011-02-10 20:04
Dito...
Svenska må vara ett germanskt språk ända ut i fingerspetsarna, det rör mig inte det minsta. Germanska språk och latinska språk går alla under det indoeuropeiska språkträdet. Det finns grammatiska pluralsregler som tillämpas i samtliga av dessa språk. Jag är inte här för att diskutera grammatik heller, utan ord som jag stör mig på och hatar.

Ajo... spanjorer och spaggar kan vara lata, men det är även svenskar jämfört med sina bröder tyskarna. XD Jämfört med ganska många folk faktiskt.

Nej, jag är inte italienare... jag är en svensk som hatar försvenskningar.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2011-02-10 20:11
flytta till danmark då..där kör dom med originalordet, böjningen fast med danskt uttal. LIDE FRESH!
Moderator

2011-02-10 20:56
Nej, jag är inte italienare... jag är en svensk som hatar försvenskningar.

Haha av någon anledning kom jag och tänka på poker när jag läste ditt inlägg, där anväder man sig av ord som "Raisa" "calla" "folda" som man tagit från engelskan och bara lagt till ett A i slutet av orden.(Rasie, call, fold).
Kan se dig sitta vid ett pokerbord och vara sekunder ifrån att slå ihjäl alla på fläcken :D

Haha, lite överdrivet kanske, men endå =)
//TW
Groupie

2011-02-10 21:10
"woop woop"

Där har vi det fulaste nånsin, alla kategorier!

2011-02-10 21:25
Sluta klaga på göteborgskan ;P

Swag håller jag med om. "Word" vill jag också gärna slänga in här, speciellt när det är så vanligt på whoa. Fast båda dem orden stör mig mer beroende på vem som säger det. Man får inte mer hiphop-poäng för att man slänger in dem orden lite här och där man snackar, vilket vissa fått för sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2011-02-10 21:30
mm, det är sant persia, dom som använder sig av "word" för att få hiphoppoäng bör agas.
Men annars använder jag det själv om jag håller med nån fullständigt =)
//TW
Producent

2011-02-10 22:05
Att säga LA här i Göteborg är synonym till Väl

Det är la så = Det är väl så
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-02-10 22:38
shitmannen, egentligen är det mest en person i min omgivning jag hade i åtanke som går mig på nerverna haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-10 22:48
Måhända lata (men i den enas ögon är en soft siesta med en kall estrella på stranden livskvalitet, i andras lathet) men vad har de åstadkommit historiskt jämfört med de flesta andra länder? En vacker dag kommer alla att snacka spanska så det är fan bara att vänja sig, :)

Personligen hatar jag förkortning som dirr, serr osv (direkt, seriöst).
Toastare

2011-02-10 23:08
Måste hålla med förotspiraten angående att säga pasta till spaghetti, det hatar jag. Det är ok om man pratar om alla sorters pasta i skafferiet (farfalle, penne, mackaroner, risini bla bla bla bla) Kanske är för att jag är autistisk i mitt pasta-gillande och kan t.ex vilja ha farfalle till en rätt och då funkar det inte med penne, även om det smakar likadant.

och lassanj uttalas det då det är försvenskat.. och det låter jättetöntigt att uttala vissa ord som blivit försvenskade på dess originalspråk. Även om nu folk envisas med att uttala Lasagne på franska av nån anledning. På 80-talet beställde alla café au lait, nu beställer alla en latte..

swag är jättetöntigt..
Jag skyller allt på Emma!

2011-02-10 23:17
Dock, dock, dock, nej fyfan.

Jag använder det dock, till min egna förskräckelse, själv.

2011-02-11 00:28
Gaia, tvek.

Lägga asfalt i spanien kräver en kille som lägger asfalt, en som sitter i bilen, en som står och tittar på och en som pratar i mobil brevid.

Folk som delar ut kalle anka jobb för att kontra hög arbetslöshet kommer aldrig ta sig någonstans.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-02-11 00:47
hehe håller med app där...vad 1-2 svennearbetare gör kräver typ 5 spanjorer...dom e lökiga helt enkelt. en helt annan livsfilosofi. Visst ajg tycker det är fett nice men det är inte lika nice om du ska renovera ditt hus där o arbetarna ska ha 325873485734896 raster, löka när folk tittar bort o i största allmänhet dra ut på allt som kan dras ut på. Det är ett relativt käns faktum att saker går sakta där...

2011-02-11 07:52
Jag gillar fan inte något som inte är ifrån Stockholm, eller har använts här sedan jag var liten.. La, vars osv.. Och ja, SWAG. Lustigt förresten att alla som använder ordet swag är dom med sämst..

2011-02-11 08:45
Mrsalesman, jag bor ju redan i malmö, det är typ danmark ;)

Persia, word är också en styggelse.

2011-02-11 10:45
Jag tycker fan att WOOOOOOORD kan användas på rätt sätt...det är bara om en jävla hip hop tönt/poser/backpacker använder det för att markera sin tillhörighet i yo yo kulturen som det blir riktigt WACK

såpass louder...vad gör du där då? är du malmöit eller?

2011-02-11 10:48
Kaptenkrok: Lasang! :D
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Moderator

2011-02-11 11:00
Vafan det låter ju som att en unge med talsvårigheter ska försöka uttala det :D
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-02-11 11:02
Njae, mer Göteborgare på landsflykt.

2011-02-11 11:12
jaha luder...vad är det för klubbar idag då...förutom inkonst, vet du?

2011-02-11 11:27
Luder, funny.
Basement på N.G 19.

På tal om ord. Allt som sägs över Xbox Live.

2011-02-11 11:29
är det aldrig ngn som gjort den uppenbara namnändringen innan? folk e ju för slöa!

tänkte först fråga vad basement var men nu kom jag på...norra gangster gatan 19...ahh jag vettefan har tröttnat på det stället, iofs inte vart där på 3 mån men det är alltid samma jävla techno o inte ens bra sådan oftast! Nice att man kan göra vad man vill dock
Skribent

2011-02-11 13:16
Gaffel..låter så jävla fult speciellt när man säger ordet snabbt flera gånger och "purjolök", purjolökssoppa, porjulöksgratäng o.s.v.

Lika sjukt störande och fult som gaffel...
känslokall och rökhosta..

2011-02-11 13:30
genre, jag vägrar stava och uttala ett ord som två helt olika ord på det sättet, stör skiten ur mig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-02-11 19:02
Misery_chick

Oerhört länge trodde jag att "genre" uttalades just "gen-re" och var ett ord synonymt med "schanger"... Idiotstavning.

2011-02-11 19:34
APP fulaste ordet för applikation/program/länk...Iphone, Ipood,Ipad.. Säg mobil,mp3, 15 år gammal dator utan tangentbord.

JAO blir jäkligt störigt i längden jao.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-02-11 20:10
Bevittna, hatar när folk ska berätta saker dem sätt jao, så använder dem "bevittna" istället för "såg" bara för, aaah ja vet inte varför men jag stör mig på't ialla fall jao

tack för mig jao
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop

2011-02-11 20:53
Dessa ord känner jag bara varför över.

Ombyggnation

Kablage

Klockrent

Insnöad

Fruktansvärt

Knasigt

Uppenbarligen

Avnjuta

U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2011-02-11 22:04
micKillah P26

När du började tråden med att skriva "frulle" så kom jag genast att tänka på ord i samma klass som jag tycker är mycket värre än frulle..

Folk som säger "ferre" eller "fekke", och hävdar att det är synonymt med ordet fest.. fy fan. Samma med "chirre" som då ska syfta på "chips". Usch..

Har till och med hört "nirre" av en bekant.. frågade då vad fan hon menade och fick till svar "nice". jag menar, kom igen...

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2011-02-11 22:37
hörru firreburren, tagga ner

ska vi ta lite lärre, chirre och dirre och mysa ner oss med en narretarre?

2011-02-11 22:41
App: Nej, det ska vi absolut inte :)

Förstår inte heller vitsen med att göra orden längre än vad dom är från början. Chips = chirre, på vilket sätt blir det ens praktiskt att använda? :)

Fast främst stör jag mig på det eftersom det låter så efterblivet.

2011-02-11 23:19
Chirre och dirre var nytt, jag har tidigare bara hört Cheba och deba...

2011-02-11 23:29
Chirre är ju klassiskt. Köpa chirre och dirre på kiorren (kjorren?). Men det var när jag var barn mer, inte hört det användas seriöst senaste 8-10 åren.

2011-02-12 00:19
Vänder på kronan då, om du mäter graden av lycka så går det nog 5 svenskar på 2 spanjorer, haha..

Alla gillar inte att surt stressa röven av sig, aldrig träffa familj och gömma sig hemma från mörker och kyla året runt, ;)

2011-02-12 00:26
TC istället för t-centralen, får fan lust att sparka den i ansiktet som säger så.. Samma sak för Tuben istället för tunnelbanan.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-02-12 02:12
Tussilago gillar jag inte.. Eller kaffebryggare
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Moderator

2011-02-12 11:43
La F27 Jag diggar faktiskt de flesta av de orden du skrev :D haha

Perkolator! - Sånt jävla idiotiskt namn på en kaffebryggare! Låter mer som ett namn på en finsk tidsmaskin eller nått :P
//TW

2011-02-12 12:40
Chippa och dippa är mer vanligt än chirre och dirre tror jag.

Narretarre är däremot min egen vackra skapelse, alla hatar mig för det.

Nachotallrik betyder det.

gaia, det beror nog på vilka spanjorer kontra vilka svenskar skulle jag tro, men rent generellt är det mycket möjligt, många svenskar är förbittrade.

2011-02-12 12:42
Sellish: Vad fan är det för fel på tuben nu då? Annars kan vi gå längre tillbaka och säga "tricken" istället..

2011-02-12 12:52
liksom fast gärna med x, LIXOM.. dam it
mathematics!

2011-02-12 12:58
Sellish: Vad fan är det för fel på tuben nu då? Annars kan vi gå längre tillbaka och säga "tricken" istället..

- Låter så jävla fult bara, tycker man ska säga tunnelbanan eller tåget!

Så finns det nåt några har börjat med i min umgängskrets är att säga Lunch istället för lugnt, guuuh, hatar det.
Kbry är också sjukt drygt, helt fel också.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-02-12 13:34
"deee e luuuuunch!"

Vad är kbry?

2011-02-12 15:04
"k"~ kylig version av ok/okej
"bry"~ försvenskning av /care som är ett ironiskt internetuttryck för att visa att man ger blanka fan i något.
"kbry"~ okej, jag bryr mig (ironi) ~ okej, jag bryr mig inte.

2011-02-12 16:18
Haha, vafan, Stockholmsnatt eller? :P

"De eeee luuuunch"

2011-02-12 17:59
Ni som påstår att lasagne uttalas på något annat sätt än "lasanj", vad dillar ni om? Har aldrig hört det uttalas annorlunda. Är det dialektalt eller?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Toastare

2011-02-12 22:44
chirre och dirre heter det. I gymnasiet gick man och köpte lärre och bagge.. läsk och baguette.

Jag HATAR skånska ibland, även om jag är skåning. Och då hatar jag folk som säger chips och DIPPA..alltså dippa istället för dipp.
Och folk som säger "Jag ska på/ti jobb" istället för jobbET. På jobb åker t.ex elektriker eller nån annan som har en flyttbar arbetsplats med uppdrag på olika ställen.
Jag skyller allt på Emma!

2011-02-12 22:57
är jävligt överdrivet att folk börjat kalla program till mobiltelefoner för appar, låter helt jävla efterblivet
njut

2011-02-12 23:14
När man går till kiorren efter chirre dirre och lärre är det viktigt att man inte ska handla mer; jag vill bara få ur mig att det inte funkar på allt. Baguette t ex, eller godis. Gorre? Nej, chirre, dirre och lärre är ok.

Det som fascinerar mig är att vissa individer börjat med andra böjelser på "irr"-ord, för att bruka på ord där "irre" inte passar. T ex då "birron" som är öl. Det är imponerande och jobbigt =)

2011-02-13 00:11
just nu hatar jag orden "epic" och "awesome" , annars korv och klockrent hamnar högt upp