I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad som utmärker ett "rim"

Övrigt - Blandat

   

2011-04-04 23:03

vad som utmärker ett "rim"

vi hade diktskrivning idag då vi fick papper på olika sorters dikter, sen bad hon oss att skriva varsin dikt och när jag var klar med min så kollade hon och det löd ungefär så här:

"jaa... jaha ja men det var ju bra.. nej vänta nu.. idiothet och bibliotek.. det rimmar inte.. det är inte samma konsonant i slutet kolla: "k" och "t"... sen samma här... det där rimmar inte heller"

så visade hon fler saker som "inte" rimmade fast det klart och tydligt gjorde det.. efter att ha förklarat ett bra tag om det med vokaler osv så fick jag svaret "ja... näe men.. mmm.. du kan ju prova andra sorters dikter också?"

blev så less -.-

sen blev det värre mot slutet när folk sa hur det var svårt att skriva en dikt (på 3-5 rader) på så kort tid (en halvtimma) och läraren svarade att det iförsig hade blivit mycket bättre om man hade åtminstone en vecka på sig.....


är lite förvirrad nu efteråt om vafan som hände!
kan nån förklara?har jag blivit sinnessjuk?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.