I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobb för en lat person?

Övrigt - Blandat

2011-04-08 15:01

Jobb för en lat person?

Jag är så extremt sugen på att flytta till något eget place efter skolan. Jag tar studenten nu i sommar och vill ha lite tips på jobb som varken är stressiga eller speciellt tankekrävande.

Döm mig bäst ni vill, men jag är väldigt lat person som inte intresserar mig för jobb överhuvud taget förutom typ musikproducent (och jag kan av många anledningar inte plugga till det).

Jag har först tänkt att söka till posten, men har hört att det är ganska dåligt betalt och jag vill som sagt kunna flytta till en 2:a. Kostar inte så mycket här där jag bor. Jag är så långt bort ifrån en morgonmänniska man kan komma, och kan ibland bara stänga av och somna om utan att jag ens vill det.

Jag är en lugn person som inte tål stress och har aldrig gjort. Hoppade nästan av skolan men kämpade på mot slutet. Så har ni några tips på jobb som inte kräver så jättemycket?

Behöver alla tips jag kan få.

2011-04-08 15:16
Jag hoppas du inte skriver det där i en CV,
och jag hoppas att du inte får ett jobb heller om du är så omotiverad, lat och ointresserad av ett jobb egentligen. Finns hur många arbetslösa som helst som skulle kapa ett finger eller två för att få ett jobb.

Moderator

2011-04-08 15:22
Typ städare kanske kan passa? Kan tänka mig att det är rätt slappt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-04-08 15:35
Finns hur många arbetslösa som helst som skulle kapa ett finger eller två för att få ett jobb.

Stackars dom då, men finns väl inte mycket jag kan göra åt det. Sen är det inte så lätt att ändra på en personlighet man haft hela livet, så ditt inlägg och din attityd var ganska onödigt.

och jag hoppas att du inte får ett jobb heller om du är så omotiverad, lat och ointresserad

Också ganska onödig kommentar. Är väl inte mer än rätt att jag försöker hitta ett jobb som passar mig i stället för att jag ska ta något jobb och vantrivas? Livet är lite för kort för det enligt mig. Tråkigt att folk tror att det bara finns överklassmänniskor, eller vad det nu heter, i världen och att personer som inte har så stora ambitioner inom jobb är en pytteliten minoritet.

2011-04-08 15:37
Men någon Mod kan ta bort tråden, hittade ett bättre ställe med lite tips osv!

2011-04-08 15:44
Annars kan du alltid jobba kväll eller natt med lager?
Ta truckkort privat och kör bara!
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?
Toastare

2011-04-10 22:42
Lokförare, det är jag.
Jag skyller allt på Emma!

2011-04-10 23:12
Lokförare, det är jag.

uppmana honom inte till det för guds skull, han kommer somna bakom spakarna och döda massa oskyldiga människor.

tills du får ett jobb får du jobba på din attityd och inställning istället. säger inte att alla måste ha höga ambitioner men man ju i alla fall försöka sätta upp må i alla fall.

2011-04-10 23:49
Vad är grejen med att sitta och säga hej jag är trött lat person som vill ha ett jobb men med bra betalt för jag vill bo i en 2a, (du får inte allt på silverfat)

När andra ger dig förslag blir du bitter, det är ingen personlighet att gå ut med och säga jag är lat jag är trött, jag tål inte stress, jag hatar att gå upp på morgonen, du låter seriöst som du är den enda personen i denna värld som är trött, som inte tål stress, som hatar mornar.

Här finns de fan folk som har anledning med de som måste kämpa på lite extra sen sitter du och klaga på saker som du faktiskt kan göra nånting åt..

Vet du vad antingen så sitt där i din data stol och ruttna för ingen kommer vilja ha en sån omotiverad och dåliga ursäkter som anställd,
eller tar du tummen ur röven mogna upp och inse att ibland kanske man måste börja från 0 för att komma på topp, för ingen får något serverat på silverfat.

Ska du vara bortskämd med att söka jobb och tro att du ska få nått toppjobb direkt, kan du ju fetglömma. Sen kanske man inte kan satsa på en 2a de första man gör..
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-04-11 07:39
IT SUPPORT!!!!!!

Kolla med Bemanningsföretag som Elan IT och TNG, dom brukar oftast anställa folk som kommer precis ur gymnasiet.

Jag gör inte ett skit om dagarna och plockar 27lax före.

Peace

2011-04-11 09:26
IT SUPPORT!!!!!

jobb som varken är stressiga eller speciellt tankekrävande.

han klarar nog inte det om man ska tolka hans inlägg.

P-Lisa låter mer som ngt som matchar dina krav.

Poet

2011-04-11 09:51
Men någon Mod kan ta bort tråden, hittade ett bättre ställe med lite tips osv!

Flashback? :P

Ack, dagens generation! :)
At the gates of Eternity...

2011-04-11 16:42
Börja plantera blommor? Lär inte vara så actionfyllt.

ödmjuka hälsningar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-11 17:14
kommunala jobb, där har de flesta en ''alla vill tjäna pengar men ingen vill jobba-attityd''.

2011-04-11 17:45
Plocka skräp på stan kanske vore något.. man får ju hänga utomhus och chilla runt. Kan ju inte heller vara så fuktansvärt anstängande..

2011-04-12 10:04
dra en snabb utbildning till CNC opperatör så kan du slöa hela livet sen, stå vid en maskin och bara mata in material och trycka på en knapp, i stort sätt. men då måste det vara på ett massproduktion företag, t ex Seco tools eller liknande.
Rappare

2011-04-12 10:50
StepBack, det kanske inte heller är så kul, massproduktion blir ju fett monotomt, men visst det är bättre än att göra en bit och sen börja på något nytt.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2011-04-12 11:36
Ge blod? Då får du en termos som du kan värma dig med vid ditt framtida boende under en bro.
"Fletch, he truly defines grace under pressure"

2011-04-12 11:39
Shit, det är alltså inte ok att vara lat? Jag stänger av väckarklockan i sömnen, kan göra det med 3 stycken i värsta fall. Morgonen börjar 10, allt innan 10 finns inte. Får hyra någon som kommer in och delar ut en rejäl örfil så jag vaknar som vanliga människor =)

2011-04-12 12:31
^^ Det har väl inget med lathet att göra? Det är ju morgontrötthet.
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Groupie

2011-04-12 16:08
Kan inte någon ge lite seriösa förslag till killen istället för att hålla på

2011-04-12 16:26
Grejen är att alla jobb är ju egentligen lite stressiga blir de kaos så blir det stressigt.

Frukostservering/servitris - Jag är väldigt dålig på att jobba i stress, jag jobbar som frukostservitris (hotell) på morgonen bra betalt och då gör jag bara extraknäck. Jag får typ 130 i timmen vilket jag tycker jag klarar mig gått och väl på. Jag hatar att gå upp på mornarna, men jobb som jobb jag jobbar 9-12, 8-11, 10-12 9-11 det är väldigt olika men tider man klarar av, det enda man gör är att fixa lite käk, se glad ut plocka undan, flirta med nån snygging. Inte speciellt anstängade klart de kan bli stressigt om det fattas typ 5 saker, gästerna grisar ner, och det är kaos i disken.

De med heltid börja typ 7 slutar 14.00 beror heeelt på hur mkt personer det är och hur mkt disk som blir över. hur mkt som är gjort till morgondagen osv.

Garderobsjobb, Disk/Diskplockare - Jag brukar praktiserka på krogar ibland på helger, också rätt stressigt men inte så himla anstängande egentligen, det är bra musik, man plockar undan ölflaskor, man står i disken, man står i garderoben.

Bli personlig assistent annars det kan inte vara så svårt, sitta och glo på tv gå på stan göra aktiviteter, städa lite runt om personen. Finns ju dom med lättare handikapp än andra vilket är vissa är lättare att sköta om än andra.

2011-04-12 16:30
Eller jobba på nån ica/matvaro butik, sitta i kassan och drar varor det är tydligen rätt bra betalt har jag hört..

Vad går du för utbildning på gymnasiet? Inget du kan använda därifrån som du har lärt dig och kan uttnyttja till att söka jobbb?

2011-04-12 18:17
Fletch

Touché! =) Är allmänt lat också.

2011-04-14 01:11
Orka att folk tar illa vid sig, finns folk som dör över mat, då ska ingen här slänga mat, allt ska ätas, precis samma sak som era dumma pikar. Hatar dåliga argument, och de här är inte något att hetsa upp sig över heller.
http://famousbefore.tumblr.com
Skivsamlare

2011-04-14 08:16
Jag är en lugn person som inte tål stress och har aldrig gjort.

Det låter inte som en lugn person i min värld. Det låter som ett hispigt vrak.
 http://www.kulturkompaniet.nu/

2011-04-14 15:11
det känns som det finns en ganska stor grupp av personer mellan säg 18 och 25 som vill få allt serverat och aldrig kan ta något ansvar, sen gnäller samma personer som fan för att det "inte finns några jobb". visst, arbetssituationen är verkligen inte den bästa, men jag förstår samtidigt att arbetsgivare inte vill anställa en ung person utan vettig utbildning ens till ett okvalificerat arbete med den slackermentalitet som många har idag.

jag har sett folk komma och gå på löpande band på de arbetsplatser jag har haft, av enkla anledningar som att dom inte klarar av att komma i tid eller bara skiter i att göra det dom ska.

man behöver inte vara karriärsinriktad om man inte är intresserad av det, men hur jävla svårt kan det vara att bara ta sig samman och gå upp på morgonen?

jag blir provocerad för jag vet att det finns många som verkligen kämpar hårt för att hitta ett arbete och jag tycker att det är bortskämt att vara så bekväm av sig och tro att man bara kan glida genom allt utan att någonsin behöva anstränga sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2011-04-14 16:07
IT-support är väl alldeles utmärkt? Slöare och mer värdelösa jävlar får man leta efter. Ringde en gång för att fråga när ett nytt system skulle komma eller vem som visste mer om det. "Jag lägger ett ärende på det..." får jag som svar. Två dagar senare får jag ett mail om att mitt ärende är avslutat. Något svar på min fråga fick jag dock inte.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-04-14 17:20
lastbilschafför

2011-04-15 01:23
Ylva

Hur stör det dig om lata människor får sparken? Är man duktig så brukar man få vara kvar, är man inte det får man sparken helt enkelt. Är det jobbigt för dig att se andra människor bli avskedade?

Tror knappast någon vettig chef tänker "Det finns lata ungdomar därute, bäst att anställa äldre människor!", krävs en viss idioti för att dra alla över en kam.

Poängen är, om du är duktig och kommer upp varje morgon, hur stör det dig att andra inte gör det?

2011-04-15 13:18
SÄLJ WEED FRÅN DIN LÄGENHET?
Skivsamlare

2011-04-15 13:30
Evolution P27

I disagree. Jag jobbar hos en av de största globala aktörerna inom IT-drift och känner inte alls igen det där. Jag har aldrig jobbat så hårt (men samtidigt haft så kul) som jag har här. Till vilket företag var det du ringde?
 http://www.kulturkompaniet.nu/

2011-04-15 14:37
Fan min vardagssyssla är och bränna gram och ligga på soffan
Det har varit min livsstil i snart 10 år.
Men när det kommer till jobb, så måste man. Finns inga "kriterier" man kan ha på jobb som du håller på med här.. "Jag är lat och omotiverad" ja, Lycka till då..
Admin

2011-04-15 16:38
rotlös:

Landstinget. (Jag vet att alla IT-supportnissar inte är odugliga, bara majoriteten av våra). Viss förståelse har jag också för bitterheten. När man har att göra med gamla stofiler som tror att man startar om datorn genom att stänga av och slå på skärmen så har man det inte lätt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-04-15 23:33
Jobbar också på en större it support, de kan var stressande ibland men samtidigt kul, dock aldrig slött, men vissa samtal kan ju tära sjukt mkt på ens tålamod, but hey thats work for ya

2011-04-16 02:16
Holken skön inställning!!! Fortsätt så!! High on life ;)
Dra åt helvete

2011-04-16 08:23
vill man ens ha jobb när man är lat? tycker inte heller att soc ska hjälpa såna som dig. Ni borde leva på gatan och jaga råttor.

2011-04-16 12:17
Med tanke på att du skriver i en annan tråd i sportforumet att du vill ha tips på att gå ner i vikt och funderar på löpträning kanske du borde ta ett postenjobb som brevbärare och springa för pengar...

2011-04-17 11:19
BBKing

För att det är lämpligt att en LAT person JAGAR råttor? Råttor är fan snabba alltså. Tycker lata personer borde få jobb som är "latjobb" (så att säga).

2011-04-19 02:32
Jobba natt som personlig assistent.
Jag jobbar just nu, har 175 i timmen plus/minus några kr/ören och är hur slappt som helst.
Se bara till att jobba hos en chill brukare, men natt brukar oftast vara väldigt lugnt hos vem du än jobbar.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2011-04-25 02:37
Jobba som telefonförsäljare. Det enda du behöver göra är och sitta i en stol hela dagarna och ringa upp kunder
Varför Ska man älska när man inte blir älskad tillbaka??

2011-04-25 11:22
sälj jultidningar

2011-04-25 11:40
Vakt/Säkerhet
Alla vakt och säkerhetsjobb är relativt slöa.
De som mest sitter i kur verkar inte ha mycket action direkt.

Förekommer en del stress och obehagliga situationer ibland i det jobbet med men 90% av tiden går åt till att stå och se hård ut.

Obekväma tider är förstås ett minus och att vissa tjänster kräver att man är på fötterna eller kör runt hela passet typ.

Varierar förstås mycket beroende på vart du är anställd.

2011-05-28 22:22
Jag har tagit truck kortet för a och b truckar.
As nice, sitter bara i en truck lyssna på radio kör ner lite last. Fika med gammgubbar med ölkagge och dålig snuskhumor.
Producent

2011-05-28 23:03
lillj drar till med världens moral-inlägg. sen ger hon själv mest tips ^^ mycket rolig och underhållande.

jag skulle tipsa om att köra post. in med mp3 i öronen och dela ut lite papper. as gött

2011-05-29 14:35
ersh han är säkert lika mycket adhd barn som jag.. har en viss förståelse ändå.
Innerst inne är jag snäll..