I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stockholm idag torsdag

Övrigt - Blandat

2011-04-21 15:54

Stockholm idag torsdag

Finns de någon phett ställe öppet är nyinflyttat i stockholm och nu är vi ett par st som tänkte kolla vad de finns för nice ställen i stockholm till detta väder ?

Surfar runt med min Mac !

2011-04-21 17:11
Du kan inte precisera lite mer vad du är ute efter?

Om du vill sitta ute i fina vädret så är Debasers uteservering vid Slussen jävligt soft.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-04-21 17:12
Okok jag tänker nog lite mer på ivkäll om de finns något trevligt ställe som inte kostar att gå in på som du kan tippsa om ? Söder/centralt med bra priser och bra folk ?

2011-04-21 17:33
Ok jo Debaser är soft på kvällen också men inte så billigt, stor stark 52 spänn om jag minns rätt.

Söderkällaren är en gammal klassiker med billig bärs, skönt folk och skön musik. Imperiet nåt kvarter bort är lite mer lounge:ig klubbkänsla (utan inträde), soft fast lite stilla på vardagar, inte heller säker på om deras övervåning är öppen. Är ni ute efter typiska, icke-nischade sunkhak så dra till Kungsholmen.

Finns massor av ställen, men du får helt enkelt vara lite mer specifik.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-04-21 17:33
Kolla in himlen där till som ligger i skatteskrapan, det är lite fancy och överklass men sjukt bra cocktails och trevlig utsikt.

http://www.restauranghimlen.se/

Lite roligare än söderkällaren kanske..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-21 17:37
Söderkällaren : De ligger på söder antar jag ? Vill bara ut och träffa folk liksom så de ska vara något ställe som spelar bra musik och inte är helt dött.

2011-04-21 17:40
Alla ställen som nämnts ligger på söder. Imperiet ligger för övrigt också i skrapan.

2011-04-21 17:42
Okej då blir de nog att röra sig mot skrapan då !

2011-04-21 17:43
Kolla in det här annars. Verkar intressant

http://www.facebook.com/event.php?eid=178607532187597

End Of the Weak (Läs mer om MC Challenge här under!!)

Detta blir alltså premiären för EOW i Stockholm. Det startade redan år 2000 i New York. Bland dem som gjort sig ett namn där hittar bl.a. C-Rayz Walz (Def Jux), Jin (Ruff Ryders), Immortal Technique (Viper Records), Poison Pen (Nervous), Webbafied (Chronick).
11 år har gått sedan dess och EOW vuxit över hela världen, nu finns det även i bla. Kanada, Brazilien, England och Frankrike.

På scen är det också live uppträdanden av Jaqe & Antracks och av Shazaam som är en av landets bästa freestyle rappare, vunnit Swedish Fight Night ett antal gånger. Både Shazaam och Jaqes showcases kommer bestå av mycket improvisation och freestyles.

18 år, 50.-, OBS ID.

MC CHALLENGE INFORMATION!! (Maila mig för att anmäla dig)

EOW:s MC challange lägger tyngdpunkten på varje deltagares orginalitet och kreativitet. Tävlingen är öppen för alla, oavsett om du är ny eller har etablerat dig som rappare, och alla går igenom 5 etapper/utmaningar:

Valfri text
MC:n kör 16 rader på valfri text men på ett beat han inte fått reda på i förväg.

Acapella
16 eller 32 rader utan beats eller ackompagnemang.

Improvisation (Freestyle bag)
MC:n improviserar och väljer 5 objekt ur en säck, en åt gången. Varje okänd objekt måste vävas in i texten, under tiden ett okänt beat körs.

MC vs. DJ
På 3 olika beats och olika tempon, styr DJ:n musiken genom att accelerera eller sakta ner och MC:n måste hela tiden kunna behålla sitt flow eller rytm.

Cypha Skills
På ett okänt beat, ska 4 MC:s efter 4 rader, rotera micken mellan sig (x3).

EOW erhåller kvalité och objektivitet genom att deltagarna betygsätts enligt 5 kriterier, av en proffessionel jury.
(För varje kriterie och varje utmaning ges ett betyg mellan 1 till 5 poäng. MC:n med mest poäng vinner EOW utmaningen.

Kriterierna:
• Text: Skrivandets kvalité
• Kreativitet
• Scennärvaro
• Flow
• Publikreaktioner

2011-04-21 17:46
Gå gärna vidare till Le Rouge baren i gamla stan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-21 17:53
testie : vad är le rouge baren ?
Toastare

2011-04-21 18:19
Kvarnen funkar alltid..öppet till 03.

Annars spelar ju Skream och Benga på Göta Källare.. lär ju bli sjukt bra.

http://www.postern.se/details_post.php?post_id=2942
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2011-04-21 18:21
testie, tror han är ute efter billigare grejer då han inte vill betala inträde..men jag kan ha fel, det är ju ett bra ställe.

2011-04-21 19:22
Bonty : Du fattar helt rätt, Var befinner sig kvarnen?

2011-04-21 19:24
+ Benga hur mycket kostar det ?
Toastare

2011-04-21 19:28
250kr, så det är en del..

Kvarnen ligger vid Medborgarplatsen. Mitt emot skatebowlen i Björns trädgård..

2011-04-21 19:30
Bonty segt att de gick på den summan då man är så nära man kan bli pank. Men kvarnen är de trevligt där ? Fri entre ?
Toastare

2011-04-21 19:51
kvarnen är helt ok, stort..så man kan sitta och inte störas av dansgolv, och då dansgolv för de som vill ha det. Kostar 20 spänn i obligatorisk garderobsavgift till utvalt MC-gäng..

2011-04-21 20:06
Aight kvanen det blir! ha en trevlig kväll alla!

2011-04-21 22:13
Så du har flyttat till sthlm nu?
Ser fram emot jam!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-04-21 22:17
flyt är mysigt!
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-04-22 15:42
d-beck : Yes! Håller mig innom stockholms ramar nu =) Och de nice!

2011-04-23 14:12
Va, är det inträde på Le rouge? 250?
Toastare

2011-04-23 22:02
testie, nej det kostade 250kr på Skream och Benga.. sa att det Le Rouge nog inte var ett sånt ställe han var ute efter.

2011-04-23 22:18
dra på berns istället... skit i pissluder söder allmänt jävla knepigt folk...
Dra åt helvete
Toastare

2011-04-24 21:02
Ja Berns är skitbra...kassast ljud i stan vid spelningar, vill likna Stureplan och man hamnar där när klockan är 03 och allt annat är stängt.

för övrigt så är det sjukt mycket söderfolk på Berns..