I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Promenerar i stan, skylt i huvudet

Övrigt - Blandat

2011-05-28 12:51

Promenerar i stan, skylt i huvudet

Jag gick på stan igår. Helt plötsligt känner jag en jävla smäll i näsan och jag blev chockad som fan "vadfanharhäntvadfanharhänt" och hoppades på att den satt kvar.
Då var det så att en jävla butiksskylt hade lossnat från väggen och smockat till mig, en skylt på ca 10kg. Den skrapade också upp armen på mig och den är lite svullen.

Det var en nyuppsatt skylt som hade blivit uppsatt med skruvar som man sätter upp tavlor med.
Ingen var inne i butiken men personalen från butiken mitt emot frågade om jag ville lämna mitt nummer. Så jag gjorde det.

Jag är jävligt glad att det inte var värre än det var, hade kunnat fått den i ögat eller i tinningen. Det hade kunnat vara ett barn i en vagn som fått den i huvudet.

Det hade varit kul och veta vad man har för rättigheter med mera.
Jag är inte ute efter att stämma någon eller något.
Jag är lite osäker vad jag ska säga till butiksägaren när han/hon ringer, om han/hon kommer ringa.

Därför undrar jag vad ni hade gjort om detta hade hänt er? Och vad tycker ni jag ska göra?

Tack i förväg :)

Redaktionen

2011-05-28 12:58
ett stående förslag är att säga som det är.
namaste
Groupie

2011-05-28 13:03
Säg:
"Tur jag inte skada mig, men sätt upp skylten ordentligt till nästa gång"
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-05-28 13:05
"Ge mig något fint från butiken BIIIIITCHES!"

2011-05-28 13:20
Gå till läkaren och få skadorna dokumenterade.
Kontakta ditt försäkringsbolag.
Har för mig att advokater har gratis rådgivning. Borde kunna kräva lite skadestånd iaf, sveda o värk. Men största summan får du nog loss från Försäkringsbolaget.
rawr

2011-05-28 16:02
Vet inte om jag orkar kontakta försäkringsbolag o så.
Tänker dock fråga om de kan tänka sig att ersätta min jacka som blev lite skadad på ärmen.

Tack för de hjälpsamma svaren

2011-05-28 16:16
Tänkte fråga?
Herregud, KRÄV att de ska ersätta din jacka som belv skadad.

Ett litet presentkort vore väl på sin plats också som plåster på såren.
Var inte så mjäkig, klart du ska ha ersättning.

På mitt jobb färgade en av våra påsar av sig på en kunds vita jacka när det regnade, vi pröjsade en ny jacka och gav personen presentkort på 500.

2011-05-28 16:33
Har en bekant som fick åka ambulans efter att en högtalare på en nattklubb lossnat och ramlat ner på honom.

Han tog det inte vidare men fick ju GANSKA saftiga rabatter/gratis inträde/ingen kö efter det
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent

2011-05-28 17:13
på något sätt bör du ju anmäla/uppmärksamma händelsen iallafall, så kanske de är lite mer seriösa med skyltuppsättningen i framtiden. nästa gång kan det vara en liten unge som får skiten i huvvet!
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-05-28 17:22
en sån skylt? vilken ironi
stick the fucking flag up yer god damn ass

2011-05-28 18:41
Med tanke på att det hade kunnat gå riktigt illa, så borde dem vara glada över att komma undan med att bara ersätta din jacka + nåt presentkort. Som sagt, hade kunnat va en barnvagn som hamna under.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-28 21:57
Word på Persia.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-29 01:33
Persia, det låter väldigt vettigt må jag säga. Jag hoppas de hör av sig snart, annars får man ta på sig hårdhandskarna!

2011-05-29 07:19
Glöm inte hårdvästen och hårdhatten också
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-05-29 09:38
Min hand blev påkörd av en buss för några veckor sen, stod på trottoaren och skulle bara peka åt vilket håll vi skulle gå åt, precis då kommer det en buss i högsta fart och körde på min hand. Tjongde till riktigt rejält och min plånbok jag höll i handen flög flera meter. Fick känslan att de va min hand som flög av först... gjorde så stört ont haha.
Men men, får väl lite skylla mig själv för jag stod så nära vägen och pekade rakt ut.
Rahamadjan av GU-PA!

2011-05-30 19:48
Så, jag var i svängarna så jag droppade förbi butiken för att säga vad jag ville.
"Hej jag är här angående skylten som flög i mitt huvud".
Ja han berättade att han hade fått mitt nummer, fast han hade inte ringt.
Han drog lite bortförklarningar att det var en lastbil som hade kört på den. Och då berättade jag att skruvarna han hade satt upp inte dög till sånt. Men då sa han att det inte var han som hade satt upp den. Nåja.
Jag sa till honom att jag ville ha ersättning för jackan.

"Jaja men kom hit med den så ska jag se vad jag kan fixa"
"Ska JAG komma in med den? Jag bor i Åhus."

Nu ska jag skicka bilderna på min jacka. Han skulle ersätta den själv om inte försäkringsbolaget godkänner det.

2011-05-30 22:41
Snacka med ditt försäkrningsbolag, går säkert casha ut där utan problem